Niet helder in mijn hoofd

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Ik zou graag willen weten of ik iets zou kunnen doen aan dat ik vaak zo niet helder in mijn hoofd ben, zo wazig net of je hoofd vol watten zit. En de concentratie is slecht. Ook mijn geheugen is net een zeef. Heeft iemand ervaring ergens mee of dit beter kan worden? Bijv. dmv een dieet of iets dergelijks? :(

Groetjes,
Sterre

P.s. nu het herfst word is het nog erger hoe dit kan geen idee :?:
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Hoi Sterre,

Kijk es bij alternatieve behandelingen, vb. het GAPS-dieet.
Staat bij leaky gut en intoleranties genezen.

Ook zijn er mensen die beter worden door vit B12 injecties, :D
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

sjips, hier ook die ellende in fikse vorm.

Ik moest vd week chocolade proberen...en ik had RAUWE chocolade gekocht.
(knetterduur) Van het merk Lovechock. (alle ingredienten rauw en zoiezo niet boven de 40 graden geweest)
Met pure cacaonibs (van de boon zelf).
Normaal zijn alle ingredienten verhit, en de bonen gebrand. Deze chocolade heeft dan ook geen bittere (verbrandings) smaak. Ondanks het min. 80% aan rauwe pure cacao.

Zit verder niets in, geen melk of wat dan ook, geen rijstpoeder.
Het is gezoet met Gula Lava oid (kokosbloesem).

Het schijnt een soort boost te geven. Misschien kun je dat proberen?

Helaas heb ik geen oplossing, ik stoei er zelf ook mee. Daarbij vind ik dat ik op dit gebied ook nog steeds achteruit ga.
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Hoi Sterre

Dit is een typisch verschijnsel van ME/cvs!!
Heel veel mensen hebben er last van op dit forum.....
Ik zelf heb er vooral veel last van in drukke omgeving/als ik erg moe ben....
Het is wel iets verbeterd door het glutenvrije dieet en ik denk ook de vitb12(ik gebruik de smelttabletten)
Helemaal over is het zeker niet en het is een afschuwelijk gevoel en ik heb er al jaren last van zelfs meerdere keren mri en ct scan gehad zonder resultaat!!
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Hoi Sterre,

Ik heb ongeveer 2 weken een combinatie van oa sport/voet/ontspanningsmassage gehad. De masseur probeerde ook wat "energie" op me over te brengen. Ik ben een paar dagen niet geheel lekker geweest maar was wel plots heel helder voor mijn doen. Jammer genoeg na een paar dagen kwam alles weer terug en nu ben ik weer zo mistig als het kan. Ik weet niet zeker of het aan de massage lag, maar het viel me wel op.
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Tja ook al is het ME/CVS mijn inziens moet het toch ERGENS aan liggen????
Iets wat niet goed functioneert?
visje
Gevorderd lid

Bericht door visje »

Hoi Sterre,

Ik denk dat inderdaad voeding, vitaminen en mineralen een rol kunnen spelen. Ik ben sinds kort onder behandeling van een osteopaat. Hij zegt dat het niet heldere, 'wattengevoel' o.a. ook kan komen door problemen vanuit je bekken :? . Je verwacht het niet :wink: Hij had een hele uitleg over verbindingen tussen allerlei systemen enzo alleen kan ik je dat niet navertellen i.v.m. mijn wattenhoofd, geheugen als een zeef en concentratie van niks :) . Ik heb het idee dat de behandelingen daar momenten wel al iets van verschil in maken, maar hij zegt ook...het is een proces en heeft tijd nodig. Ik hoop door zijn behandelingen, aanpassen van voeding en nemen van supplementen verbetering daarin te bereiken.

groetjes, Visje
hayes
Actief lid

Bericht door hayes »

Dit kan idd heel wat oorzaken hebben.. Ik herken dit het meest van een tijdje geleden, een soort mist in mijn hoofd, heb dit toen deels kunnen verhelpen door op mijn ademhaling te letten.

Maar voeding, spieren en dergelijke hebben natuurlijk ook een grote invloed. Het is het totaalpakket dat dergelijke klachten veroorzaken.
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

@hyes: heb je een therapie gevolgd voor je ademhaling?
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Slecht cognitief functioneren is één van de hoofdsymptomen bij ME/CVS.

Dat wordt veroorzaakt door de ziekte en niets anders.

Vergelijk het met je spieren, als die je lichaam de trap niet op kunnen dragen, is dat omdat de energiefabriekjes in de cellen trager werken.

Met je hersencellen gebeurt er net hetzelfde.

Wees dan ook niet verbaasd dat je niet meer kan lezen, rekenen, nadenken, op je woorden komen, schrijven, logisch redeneren, tijdsbesef vergeten, naar een scherm kijken, je leeftijd weten of welk jaar we zijn, alle besef van plaats verliezen, je weg niet meer kennen, ...

Erger nog, normale prikkels ontvangen zoals geluid, kleur, geur, licht, kleren aan je lijf, beweging, in de auto zitten of liggen, mensen, je kinderen, radio's, massa, bezoek, een beeldscherm, een lopend kraantje, een streepje zon tussen de gordijnen, ... worden ondragelijk voor sommigen.

De enige oplossing die ik kan aanbevelen, is je hersenen zoveel mogelijk Rust te gunnen.

Niet langer dan 20 minuten onafgebroken achter de pc, absoluut geen tv, video spelletjes of radio, niet lezen tot je voelt dat het weer gaat na vele vele maanden en met mate.

Tot slot, de enige vitaminen die efficient bleken in mijn geval:

- vitamine B12
- (Q10 + carnitine + alpha lipoic acid) van www.Bioradix.be

Als supplement vond ik Molat van Grandel bij de biowinkel echt wel goed. Het verbetert de micro-doorbloeding in de hersenen. Echter gluten.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door JannekeB »

Bij mij was het pas geleden zo erg dat ik het liefst was gevlucht uit de schouwburg!!! Veel te veel geroezemoes en veel te veel mensen in 1 ruimte. Ging degene met wie ik was ook nog een gesprek aanknopen :roll: #-o

Als ik meer moe ben is het erger, dan slaat mijn meter in het rood en is nadenken geheel onmogelijk. Zeer eenvoudige rekensommen lukken dan bijvoorbeeld zelfs niet meer..... Ik heb geaccepteerd dat dit er bij hoort en als het even kan lach ik maar om mezelf.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
hayes
Actief lid

Bericht door hayes »

@ sterre: Ja ik heb toen 18 beurten bij de kiné voorgeschreven gekregen, maar ik was er na 8 al vanaf. Is niet zo moeilijk: rustig op de rug gaan liggen, langzaam 2 tellen inademen via de neus, 3 tellen via de mond rustig uitademen en hierbij vooral letten dat je via de buik ademt (handen leggen op je buik om het ritme te bepalen helpt wel). Dit voor 10 minuutjes fzo, mag langer moet niet.

Vreet dus ook niet te veel energie :) Moet je mss eens proberen als je tijd hebt, als je hier mee last hebt dit vol te houden (geen adem meer) of de mist in je hoofd erger wordt (eerste keren vrij grogi van), dan weet je dat hier een probleem zit.

Dit is wel geen wonderoplossing e ! Veel mensen ademen onbewust wat verkeerd, maar dit zou nooit dergelijke klachten mogen veroorzaken, of je zou echt moeten hyperventileren (wat ik nooit heb gedaan). Maar het helpt wel om de zaken wat te verlichten vind ik. Na een tijdje doe je dit automatisch..
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
blossom
Actief lid

Bericht door blossom »

Sinds ik homeopathie( onder behandeling bij homeopaat) gebruik is het wel beter, maar heb sinds afgelopen week er antibiotica bij en ik merk dat ik nu en erg vermoeid ben ook weinig concentratie heb ben enorm aan het dromen enz...
kel
Actief lid

Bericht door kel »

Hier nog 1 !!! ook vooral als ik moe ben... dan zeg ik ook altijd tegen manlief... niet allemaal dingen vragen, mijn hersenen doen het niet die staat uit... ik snap het nu toch niet en ik weet hte ook allemaal niet meer...Dat is vooral op donderdag avond... als ik mijn 3daagse werkweek erop heb zitten... fulltime achter de computer! mijn hoofd is dan zooo moe... to mutch on information... dus slaan mijn hersenen uit! heel vervelend... en idd als ik dan een som zie van 1+4 kan ik maar niet bedenken wat daaruit moet komen... zoooo vervelend! en het maakt je zo onzeker... dan na te gaan dat ik de facturatie doe! erg he ?? door b12 is het wel wat verminderd (spuit 3x per week) maar weg is het zeker niet helaas!
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

ik herken het ook, de b12 helpt erbij, maar door dieet tegen intoleranties is de wazigheid zo goed als over. Behalve als ik extreem moe ben of zoals nu een antibioticakuur doe.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Plaats reactie