PMS , hevige opstoot---) spiraal ?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Fritel
Actief lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 27 feb 2009, 16:27

PMS , hevige opstoot---) spiraal ?

Bericht door Fritel »

@ alle dames onder ons,
Telkens de 3de week van de cyclus zijn mijn klachten nog heviger dan "normaal", migraineaanval, linkerkant zeer piijnlijk, hart doet pijn, missselijkheid en braken, opgezette buik, pijnlijke onderrug,acné met ontstekingen nu zelf rond de ogen; de situatie is dan catastrofiek tot en soms zelfs na de aankomst van regels... Soit, de enige verlossing is dan diclofenac en primperan inspuitingen, dafalgan en contramal en rusten...
HA en gyné stelden al vaak mirena voor (spiraal) om het hormonaal gedoe op een gelijke peil te laten verlopen dus zonder schommelingen maar aangezien dat mijn lever het niet zo goed doet alsook mijn nieren raden er dan andere dokters het compleet af !! Maar ik blijf er maar mee zitten.
Iemand raad ?
Ik kan de rondes niet meer tellen, de K.O.'s al evenmin, maar laat ik je dit vertellen : ik blijf vechten tot ik win !
Gebruikersavatar
marry
Actief lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2009, 15:31

Bericht door marry »

Heb al 7 jaren een Mirena spiraal en bevalt me heel goed. Was ook inderdaad 3 weken van de maand gewoon erg ziek en daarbij erg veel en onregelmatig vloeien.
Op advies van mijn interniste toen overgegaan op een mirena spiraal(die geeft alleen in de baarmoeder dus hormonen af en niet door je hele lichaam).

Heb nu de 2e spiraal inmiddels, moet iedere 5 jaar worden vernieuwd. Heb geen menstruaties meer en PMS is weg, echt een heerlijkheid. In het begin van plaatsen(wat wel pijnlijk is) kan je nog wel wat bloedingen hebben, maar dit wordt steeds minder met de tijd.

Groetjes marry
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

PMS , hevige opstoot---) spiraal ?

Bericht door marlène »

Ik ben heel gelukkig met Mirena eerlijk gezegd (ondanks de slechte lever). De PMS klachten zijn gereduceerd tot een minimum om van de berg afval nog maar te zwijgen.

Al die chemische hormonen zijn niet goed voor ons dat weet ik, maar soms moet je kiezen tussen het minste kwaad.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
bellaa
Actief lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:24

Bericht door bellaa »

Geen ervaring met het mirena spiraaltje,
maar wel met PMS en de toename van de lichamelijke klachten tijdens deze periode.

Ik heb een tijd teunisbloemolie geslikt en dat hielp de PMS klachten te verminderen.

Een tijd weer niet geslikt (beetje lui, vergeetachtig ofzo :lol: ), en de PMS klachten namen weer toe.

Het schijnt dat teunisbloemolie voor PMS bij de 1 wel werkt en bij de ander niet.
Misschien het proberen waard.

Het duurt wel een tijdje voordat je wat merkt (als je wat merkt), bij mij toch zeker 2 maanden.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

@Fritel, bezoek eens het hormonale-disbalans forum.
Erg fijn forum, waar men goed geholpen wordt. Veel informatie waar iedereen uberhaupt zo nu en dan wijzer van kan worden.
(oa. over oestrogeendominantie, waar volgens hun iedereen met hormonale anticonceptie last van heeft)
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

Ik heb ook een mirena gehad. Ik vond het helemaal niets. Kreeg steeds opnieuw cystes. Het voelde vanaf het eerste moment al niet goed. Na een jaar weer weg laten halen (ook al niet zonder problemen). Nu gebruik ik niets meer. Geen zin meer in hormonentroep. Ik heb wel PMS klachten, maar lang niet zo erg als jij het benoemt. Verschilt ook per maand.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

Heb ook ernstige PMS klachten en neem al jaren de pil.

De laatste jaren ben ik ook aan't denken over een mirenaspiraal maar mijn bioresonantietherapeute (waar ik tot vorig jaar ging) raadde mij dit sterk af. De gyneacoloog wimpelde het ook af toen ik erover begon.

Ondertussen blijf ik die troep maar slikken, maar heb er hoe langer hoe meer men bedenkingen bij. Volledig met hormonen stoppen is geen optie gezien een ongewenste zwangerschap een ramp zou zijn.
Gebruikersavatar
bellaa
Actief lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:24

Bericht door bellaa »

cleopatra schreef: Volledig met hormonen stoppen is geen optie gezien een ongewenste zwangerschap een ramp zou zijn.
Er zijn ook andere, hormoonloze, anti conceptie middellen.
Dus dat is geen reden om niet te stoppen met hormonen.

Bij mij (ons) werkt het prima.
Ik gebruik al bijna 20 jaar geen pil meer (kon er zeer slecht tegen)
en ben nooit zwanger geworden.
neeltje4
Actief lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 mei 2008, 12:19

Bericht door neeltje4 »

Ik stop maar een drie keer per jaar met de Yasmin pil en neem het voor de rest gewoon altijd door. Ik ben er mee begonnen omdat ik ernstige endometriose heb en het zo een beetje kan tegen gaan. Ik merk echter in de pilvrije week dat ik echt verander in iemand anders. Mijn klachten zijn dan ook nog veel erger dan normaal en ik kan echt helemaal geen kant uit. Stoppen met deze pil is dus voor mij om deze twee redenen helemaal geen optie!
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik heb alleen maar problemen gehad door de Mirena. Een keer was hij helemaal foetsie, en een keer zat hij scheef, en kon er met moeite uit gehaald worden. En plaatsen moest met de ruggeprik, anders lukte het niet. Voor mij geen Mirena meer.

Toen de Yasmin pil geprobeerd, na aandringen van de gyn. Vroeger kon ik de pil niet goed verdragen, maar omdat deze nieuw was toch maar gedaan. Heb enkele maanden vooral met hoofdpijn rondgelopen, dusmaar weer gestopt.

Nu hou ik een dagboekje bij voor de gyn. En als alles te erg wordt dan gaan we verder kijken. Ik heb al een paar keer gevraagd voor een operatie, dan hoop ik van het hele gedoe af te zijn.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
nel
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 sep 2009, 21:07
Locatie: België

Bericht door nel »

9 maanden geleden mirena spiraal laten plaatsen. Had vreselijke pmt en de ongemakken stopten pas na mijn menstruatie. 10 dagen duurde die nachtmerrie. En dat bovenop alle andere klachten die er zowiezo dagelijks zijn. Ik kon niet meer. Heb na jaren twijfelen dan toch spiraal laten plaatsen. Had ik het maar eerder gedaan. Geen pmt meer, nog heel weinig menstruatie. Neemt iedere maand zelfs nog af.

Het was een gok maar ben blij dat ik ze gewaagd heb.
Heb een pakje gezondheid op mijn boodschappenlijstje gezet.
Het goedje is steeds uitverkocht.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Er zijn ook andere, hormoonloze, anti conceptie middellen.
Welke andere middelen zijn ze op de markt die:
- pms klachten verminderen
- hormonaal minder impact hebben
- geen bloedtransfusie vergen na afloop van je periode wegens fysieke leegloop

zonder dat je baarmoeder eruit moet?

Ik ben zéér vruchtbaar dus geen verrassingen ajb.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik had vreselijke pms..... als ik er nu nog aan dénk..... ' :roll:
Afijn, nu met Mirena word ik niet meer ongesteld (de eerste tijd na plaatsing wel) Ik merk wel aan mijn lichaam als ik ongesteld had moeten worden: meer snoepzin, meer pukkeltjes. Maar geen ellenlange koppijn, buikpijn en chagerijnige buien!! Kon bij mij ook wel 10 dagen duren die ellende.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
bellaa
Actief lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:24

Bericht door bellaa »

marlène schreef:
Er zijn ook andere, hormoonloze, anti conceptie middellen.
Welke andere middelen zijn ze op de markt die:
- pms klachten verminderen
- hormonaal minder impact hebben
- geen bloedtransfusie vergen na afloop van je periode wegens fysieke leegloop

zonder dat je baarmoeder eruit moet?

Ik ben zéér vruchtbaar dus geen verrassingen ajb.
Was een reactie op de post van cleopatra, over ongewenste zwangerschap.
Als het alleen daar om gaat dan zijn er andere conceptie middellen, zoals het condoom, zaaddodend pasta. Natuurlijk wel save gebruiken.

Middellen voor het doel dat jij zoekt? Ik ken alleen uit eigen ervaring teunisbloemolie. Maar zaols ik al schreef helpt dat niet bij iedereen en de PMS gaat er niet helemaal van weg. Bij mij verlichtte het de klachten.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

Had ook altijd veel last van extra migraine, vochtophoping, spanningen enz van de pil.
De Mirena bestond nog niet.
Wij wilden geen kinderen meer en toen heeft mijn man beslist om een vasectomie te laten doen (sterilisatie). Hij vond dat ik al genoeg ellende had door de hormonen en kon hierdoor zijn steentje bijdragen.
Het was een hele opluchting, niet meer te moeten denken aan anti-conceptiva.
Het PMS werd er natuurlijk niet door opgelost. Ik heb wel ook een hele tijd verlichting gehad van de teunisbloemolie in combinatie met nog iets anders, maar dat ben ik spijtig genoeg vergeten.
Normaal had ik geen last van overvloedige bloedingen. Wel een keer heel erg. Toen van op mijn werk direkt naar de gynecoloog gegaan. Hij stond op het punt op skireis te vertrekken en schreef me vlug iets voor. Achteraf bleek het een vergissing te zijn. Het was een middel voor vrouwen die niet in verwachting kunnen geraken. Het heeft twee jaar geduurd voor ik terug een normale cyclus had.
Plaats reactie