L-Carnitine / DHEA gebruik tijdens zwangerschap

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
dennebom
Beginner

L-Carnitine / DHEA gebruik tijdens zwangerschap

Bericht door dennebom »

Goedendag allemaal,

Mijn vrouw heeft CVS en wij willen graag beginnen aan kinderen. Mijn vrouw gebruikt dagelijks 40mg DHEA en injecteerd om de 4 dagen L-Carnitine. Nu is er in Nederland niet veel bekend over het gebruik van deze medicijnen tijdens de zwangerschap en wordt dan ook afgeraden.

Nu is onze vraag of iemand hier op het forum enige ervaring heeft met het gebruik van L-Carnitine en/of DHEA tijdens de zwangerschap.

Wij horen het graag.

Bedankt alvast.
xxxtinaxxx
Beginner

Carnitene tijdens zwangerschap

Bericht door xxxtinaxxx »

Hallo
Ik ben nu net zwanger (heb maandag de 1e echo) en ik gebruikte carnitene sinds ik weet dat ik zwanger ben heb ik in overleg met de arts eerst besloten dat we stoppen en kijken hoe het gaat nu ben ik sinds 21 dec. gestopt met carnitene en nu ben ik veel meer moe en heb ook ergere hoofdpijn en ben weer misselijk of het aan de zwangerschap ligt? ik weet het niet het zijn dezelfde symptomen als dat iemand met ME ook heeft maar ook symptomen die bij de zwangerschap horen zelf denk ik dat het aan het stoppen van carnitene ligt want de eerste weken dat ik gestopt ben ging het aardig goed was natuurlijk wel moe maar had niet zoveel hoofdpijn en was ook niet misselijk en nu sinds een week of 2 heb ik er wel last van ik weet niet of jullie inmiddels al zwanger zijn maar ik wil jullie best op de hoogte houden over mijn ervaring met de zwangerschap en carnitene(denk niet dat ik aan de carnitene ga tijdens zwangerschap wil die risico niet graag nemen) maar sta onder behandeling in het umcg dus kan jullie altijd nog informeren wat er tegen mij wordt geadviseerd en verteld

Ik hoor graag van jullie en ook of jullie al zwanger zijn :D

groetjes Tina
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Hallo Tina

Welkom op het forim!

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Ik wens dat je er veel van zal mogen genieten. Het is een heel speciale periode in het leven van een vrouw.

Zoals je zegt, extra vermoeidheid en hoofdpijn passen zowel bij een gewone zwangerschap als bij een ME-zwangerschap. Zeker de eerste weken.

Na de twaalfde week gaat de vermoeidheid bij een normale zwangerschap beteren. Mijn derde (ME-)zwangerschap maakte daar wel een onderscheid in, de vermoeidheid bleef duren.

Felle hoofdpijn heb ik bij alle zwangerschappen gehad maar dat is altijd een zwakke plek van me geweest.

Je kan gember (normale hoeveelheden) gebruiken, dat is onschadelijk voor je baby en efficient tegen zwangerschapsmisselijkheid.

Groetjes

Marlene
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
dennebom
Beginner

Bericht door dennebom »

Hoi Tina,

Nee helaas zijn wij nog niet zwanger. Wij zouden graag jou ervaringen willen blijven volgen.

Bedankt voor je berichtje en natuurlijk van harte met je zwangerschap!!!
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

Beste dennebom, voel jij uberhaupt wat van de dhea?
Ik gebruik nu 2 weken dhea en ik heb eigenlijk niet echt het gevoel dat er wat veranderd is.
Plaats reactie