Vochtig weer
Moderator: Moderators
Vochtig weer
Ik merk dat ik heel veel last heb van het vochtige weer dat er nu is. Als de vochtigheidsgraad boven de 70% gaat wordt ik nog meer moe en krijg ik een rot gevoel in mijn hoofd. Nu staat 't hier op 87% en ik wil alleen maar liggen en dutten. Waar ik me niet compleet aan overgeef, ik doe het maar gewoon (!) zeer rustig aan. Het is misschien ook de combi tussen vocht en temperatuur. Ik kan me voorstellen dat als het straks weer kouder wordt en de kachel weer aan gaat ik hier minder last van ga hebben.
Herkent iemand dit?????
Herkent iemand dit?????
Vochtig weer
Ja dit heb ik ook. Ben dan niet vooruit te branden!! En vreselijk duf enzo
Voel mij beter in een droog klimaat vooral droge warmte. Extrme kou is een nachtmerrie voor mij.
Sterkte!
Voel mij beter in een droog klimaat vooral droge warmte. Extrme kou is een nachtmerrie voor mij.
Sterkte!
Vochtig weer
Het is zo opmerkelijk. Een paar dagen terug zakte het naar 63% en ik voelde mijn hoofd opklaren. Maf he. Met regen heb ik er geen last van. Dat is gewoon nat, maar niet drukkend.
Fijn Maritta dat je het herkend!
Fijn Maritta dat je het herkend!
Vochtig weer
Ja, dat is voor mij ook heel herkenbaar, net als koude voeten/benen/handen. Ik denk dat het misschien iets te maken heeft met een slecht functionerend autonoom zenuwstelsel
Een paar maanden geleden was ik bij een dokter en die had het over de ziekte/het syndroom van Rainier. Daar zou het misschien mee te maken kunnen hebben.
(en ik dacht meteen: nou gefeliciteerd, weer een onbehandelbaar syndroom erbij !).
Het immunsysteem reageert daar vervolgens weer op bij vochtig en/of koud weer. Maar dat is mijn interpretatie.
Bij mij helpt gedoseerd bewegen, elke dag een beetje, het beste.
sterkte ermee,
Vincent
Een paar maanden geleden was ik bij een dokter en die had het over de ziekte/het syndroom van Rainier. Daar zou het misschien mee te maken kunnen hebben.
(en ik dacht meteen: nou gefeliciteerd, weer een onbehandelbaar syndroom erbij !).
Het immunsysteem reageert daar vervolgens weer op bij vochtig en/of koud weer. Maar dat is mijn interpretatie.
Bij mij helpt gedoseerd bewegen, elke dag een beetje, het beste.
sterkte ermee,
Vincent
- verlorengezondheidman
- Gevorderd lid
Vochtig weer
Helaas herkenbaar, daarnaast worden mijn chronische schimmelinfecties met vochtig weer erger.
@Maritta; extreme koud is inderdaad een ramp, zou dit te maken kunnen hebben met een te lage lichaamstemperatuur
@Maritta; extreme koud is inderdaad een ramp, zou dit te maken kunnen hebben met een te lage lichaamstemperatuur

Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98
LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98
LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Vochtig weer
vinmar,
je bedoelt misschien het fenomeenen van raynaud??
je bedoelt misschien het fenomeenen van raynaud??
Vochtig weer
moet zijn fenomeen van raynaud...
Vochtig weer
Ja, inderdaad. Het was Raynaud en niet Rainier.
Komt behoorlijk vaak voor bij ME/CVS patienten. Ik weet er verder ook niet veel van
Komt behoorlijk vaak voor bij ME/CVS patienten. Ik weet er verder ook niet veel van
Vochtig weer
ik heb er zelf ook last van, het begon met pijnlijke handen bij koud weer, kan mijn voeten dan alleen nog maar opwarmen met een electrische voetenzak
en nu heb ik al koude handen als ik wat uit de vriezer pak,kan het niet lang vasthouden want dan gaat het echt pijn doen, of bijv aardappelen wassen met koud water
laatste stand: buiten lopen in tshirt, broek, geen jas, en dan de handen oi de broek steken, gewoon omdat ik dan weer last heb van koude handen, en toen had ik 2 hele bleke, witte vingers, de rest was paars-blauw..
ik heb het waarschijnlijk van de sle, dan heet het secundaire raynaud, door de ontstekinkjes in mijn bloedvaten/vingers (littekentjes)is de doorbloeding niet goed, maar je kunt schijnbaar ook een pijnaanval krijgen van stress
jij gaat toch naar een cardioloog, raynaud valt onder hart-bloedvaten en reuma
maar een heleboel vooral jonge meiden hebben er ook last van, dan heet het primaire raynaud geloof ik
groetjes...
groetjes
en nu heb ik al koude handen als ik wat uit de vriezer pak,kan het niet lang vasthouden want dan gaat het echt pijn doen, of bijv aardappelen wassen met koud water
laatste stand: buiten lopen in tshirt, broek, geen jas, en dan de handen oi de broek steken, gewoon omdat ik dan weer last heb van koude handen, en toen had ik 2 hele bleke, witte vingers, de rest was paars-blauw..
ik heb het waarschijnlijk van de sle, dan heet het secundaire raynaud, door de ontstekinkjes in mijn bloedvaten/vingers (littekentjes)is de doorbloeding niet goed, maar je kunt schijnbaar ook een pijnaanval krijgen van stress
jij gaat toch naar een cardioloog, raynaud valt onder hart-bloedvaten en reuma
maar een heleboel vooral jonge meiden hebben er ook last van, dan heet het primaire raynaud geloof ik
groetjes...
groetjes
Vochtig weer
@verlorengezondheidman
zou best kunnen. In de winter zit ik vaak in bad smiddags (what a life!)
of neem weer een douche. En dan warm ik weer wat op voor een paar uren. Maar van te veel badderen krijg ik weer blaasonteking. Ik kan mijzelf wel begraven in mijn elektrische deken!
En in de zomer wanneer anderen omvallen van de hitte, begin ik net op te warmen! Ik kan uitzonderlijk goed tegen droge hitte.
Lage bloeddruk heb ik ook. 88/55 maar florinef heeft het ietsie omhoog gebracht.
Herkenbaar?
zou best kunnen. In de winter zit ik vaak in bad smiddags (what a life!)

En in de zomer wanneer anderen omvallen van de hitte, begin ik net op te warmen! Ik kan uitzonderlijk goed tegen droge hitte.
Lage bloeddruk heb ik ook. 88/55 maar florinef heeft het ietsie omhoog gebracht.
Herkenbaar?
Vochtig weer
ik krijg nu al last van koude voeten/handen/puntje van mijn neus
als het winter is: onder de fleecedeken en soms electr. voetenwarmer, 2 paar handschenen an, en nog pijnlijke vingers
in de zomer:kan absoluut niet tegen de warmte, helemaal niet als het vochtig/benauwd weer is
ik mag absoluut niet in de zon wegens de sle
afgelopen winter: bijna 3 maanden niet met scootmobiel weggeweest, door de sneeuw/gladheid
en bij langdurige regen word ik depri: want kan dan ook niet naar buiten...
dus misschien maar verhuizen naar een zonnig land/ wel veel schaduw/niet te warm
en zo nu en dan een buitje....

als het winter is: onder de fleecedeken en soms electr. voetenwarmer, 2 paar handschenen an, en nog pijnlijke vingers
in de zomer:kan absoluut niet tegen de warmte, helemaal niet als het vochtig/benauwd weer is
ik mag absoluut niet in de zon wegens de sle
afgelopen winter: bijna 3 maanden niet met scootmobiel weggeweest, door de sneeuw/gladheid
en bij langdurige regen word ik depri: want kan dan ook niet naar buiten...

dus misschien maar verhuizen naar een zonnig land/ wel veel schaduw/niet te warm
en zo nu en dan een buitje....

Vochtig weer
Het zou ook een candidasyndroomklacht kunnen zijn: bij vochtig weer zijn er meer schimmels in de lucht, en daardoor worden mensen met systematische candida vermoeider.
Ik heb er zelf ook veel last van gehad, nu veel minder. Als het erg koud is is het voor mij wel bar, dan zit ik continu tegen griep aan (dat kan niet volgens mijn huisarts, maar toch...)
Ik heb er zelf ook veel last van gehad, nu veel minder. Als het erg koud is is het voor mij wel bar, dan zit ik continu tegen griep aan (dat kan niet volgens mijn huisarts, maar toch...)