uitslag cardio

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

uitslag cardio

Bericht door Alie »

lieve mensen van de week ben ik bij de cardioloog geweest
alle uitslagen zagen er weer normaal uit
geen ernstige hartafwijking ,wel een sterk verminderde conditie
maar ja die aanval was erg heftig ,en zes weken niet getraint
dus dan ga je wel achteruit ,maar we weten niet wat er gebeurt is in juni
waarschijnlijk een trombose een loslatende stolsel het kan van alles geweest zijn :?: .het voelt ook nog steeds pijnlijk aan
en iedere keer als ik mijn hart sneller voelt slaan schrik ik
ik ben een bonk zenuwen , nu maar hopen dat ik mij weer wat minder nerveus en moe voelt
groetjes alie
vivijan
Gevorderd lid

Bericht door vivijan »

Alie, veel beterschap.

En proberen rustig te blijven, al is dat wel gemakkelijker gezegd dan gedaan.

Veel sterkte.
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

dank je vivijan ,inderdaad is het moeilijk om rustig te blijven ik ben echt een stresskip nu ,maar ik probeer het wel xxx
Gast

Bericht door Gast »

hoi alie,

moet zelf in oktober voor een hartecho,

ook pas weer in het ziekenhuis gelegen met hartritmestoornis, zo irri dat je niet weet waar je klachten vandaan komen, bij mij dus 5 dagen ook weer last, dan weer ok, dan weer hartritmestoornis, medicatie erbij, weer naar huis, savonds weer opgenomen, 2 dagen later weer naar huis en dan maar weer afwachten
ik heb,een pacemaker, en je moest eens weten hoeveel mensen er nog zijn met een pacemaker, medicatie en ablatie, boezemfibrilleren is de vervelendste hartritmestoornis ie er is, met complicatie van stolsels in hart of hersenen, vandaar de trombosespuitjes
heel veel sterkte samen, de cardiologen kunnen veel, maar nog lang niet alle problemen oplossen helaas!
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

tjeetje brandy dus ook jij heb weer in het ziekenhuis gelegen heftig het dat snelle hartkloppen en deed je pace maker niets
ik vind het erg heftig bij mij komt het ook terug steeds
ik hoop dat ik het niet meer terug krijg xxx
Gast

Bericht door Gast »

alie, krijg jij nog medicatie voor je hartritmestoornissen?
een pacemaker kan eent te snelle hartslag eigenlijk niet goed corrigeren, een te trage hartslag vaak wel, wel neemt hij alle ritmestoornissen op, zodat hij uitgelezen kan worden, en je bewijs hebt, maar ja dat heb je ook als je aan de monitor ligt...
ik had zo'n 75% kans dat de pacemaker zou helpen, werd toen verteld maar zit dus bij de 25% waar ie niet bij helpt
ik geloof dat ze tegenwoordig geen pacemaker meer gebruiken bij een te snelle hartslag...
sterkte alie, want hetis idd akelig
vinmar
Beginner

Bericht door vinmar »

Hallo,

Bij mij hebben ze eind mei een rechter hartcatheterisatie gedaan, en ik moet nog even wat langer wachten op een definitieve uitslag. Voorlopig weet ik alleen dat het niet heel erg fout is, maar ook niet helemaal goed.

Zijn er hier meer mensen die een dergelijk onderzoek gehad hebben, met een meting van de bloeddruk in de longslagader?

Vincent
Gast

Bericht door Gast »

hoi vincent,

ik heb een hartcatheterisatie gehad, voordat ik een pacemaker kreeg.
daarbij werd gekeken naar de kransslagaders, kreeg eigenlijk meteen de uitslag, die was goed
heb wel een hartablatie gehad, de ritmestoornissen zaten toen op een plek in het hart waar de longaders uitkomen in het hart, dat noemen ze een pulmonale ablatie
heb je last van pulmonale hypertensie dan?
groetjes van mij
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Oh oh wat een nare gedachten krijg ik van die verhalen van jullie. Ik herinner me nog dat ik geen 10 stappen kon doen met die hartslag van onder de 50. De cardioloog stelde me ook een pacemaker voor. Dat heb ik geweigerd.

Het is allemaal gelukkig in orde gekomen. Hopelijk bij jullie ook. Misschien heeft de maandenlange Q10 wel mee geholpen.

Info:

Co-Q10 en het hart
Vanwege hun hoge energievereisten bevatten het hart en de lever de meeste mitochondriën per cel en hebben daarom een zeer hoge concentratie van Co-Q10 nodig om goed te functioneren. Hierdoor heeft veel Co-Q10 onderzoek zich toegelegd op hart- en vaatziekten.

Onderzoeker Peter H. Langsjoen, MD, FACC heeft talloze studies en wetenschappelijke publicaties met betrekking tot de behandeling van hart- en vaatziekten met coQ-10 gereviewed en vond de conclusies hierin opmerkelijk samenhangend: "Dat behandeling met CoQ-10 de hartspierfunctie aanzienlijk verbeterde, terwijl er geen bijwerkingen of interacties met andere geneesmiddelen optraden. "(5)

Bijzonder interessant zijn de studies waaruit een sterk verband blijkt tussen zeer lage niveaus van Co-Q10 en congestief hartfalen. De ernst van het hartfalen bleek ook gecorreleerd met de ernst van het Co-Q10 tekort.(6) In het algemeen bleek dat, hoe eerder aan patiënten Co-Q10 gegeven werd na het begin van congestief hartfalen, hoe sterker de verbetering die optrad.

Cardiomyopathie (ontsteking / verzwakking van de hartspier) is een andere vorm van hart- en vaatziekten waarbij de voordelen van Co-Q10-suppletie zijn aangetoond. In een zes jaar durende klinische studie bleek dat 85 procent van de cardiomyopathie patiënten die coQ-10 supplementen namen in aanvulling op de conventionele behandelingen, verbeterden met een of twee NYHA-klassen (New York Heart Associations functionele indeling New York voor de vier stadia van hartfalen) (7).

Co-Q10 blijkt ook gunstig te zijn bij de behandeling van hypertensie (hoge bloeddruk). In een studie van 109 patiënten bleek 51 procent in staat om te stoppen met de inname van tussen een en drie antihypertensiva na gemiddeld 4,4 maanden na het starten met Co-Q10-suppletie.(8)
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gast

Bericht door Gast »

ik weet dat veel me'rs hartklachten hebben
maar bij mij is het al in 1998 begonnen, staat los van de me/cvs, alhoewel..
eerst de hartritmestoornissen, 10 jaar niet behandeld voor traagwerkende schildklier, pas in 2004, toen sle achtige immuunziekte in 2006, toen de me/cvs...
natuurlijk houdt alles wel verband met elkaar...
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

ik heb al jaren last van hartoverslagen extra systolen zei de cardioloog jaren geleden kon geen kwaad
maar je word wel duizelig ,en soms flauw vallen
toch ook niet normaal .maar wat ik nu heb gehad kan van een stolsel komen door de hoge bloedruk
of dit door de ME FYBRO komt weet ik niet het kan ook erfelijk zijn
Gast

Bericht door Gast »

@ marlene,

ik heb alle medicate, 3 ablaties gehad, en een pacemaker, en toch nog hartritmestoornissen
door ie pacemaker kwamen ze erachter dat ik periodes had van 10 uur hartritmestoornissen per 24 uur(maximaal)
dan maar een pulmonale venenablatie, heeft me heel goed geholpen, maar al mijn klachten zijn hier niet mee weg
ik denk toch dat alleen Q10 niet voldoende is, in mijn geval

@alie,

medicijnen voor hoge bloeddruk kunnen ook deze flauwtes veroorzaken las ik
ik moet eerlijk zeggen dat ik idd periodes heb gehad, als ik bijv opstond ik wat duizelig was
maar toen ik de laatste keer ritmestoornissen had, voelde ik me zo verschrikkelijk akelig dat ik mijn man riep(snachts) om de dokter te bellen, ik dacht echt waar, ik ga dood!! dit heb ik nog nooit eerder zo erg meegemaakt, heb al talloze ritmestoornissen en cardioversies gehad, en was nooit bang( kon later weer op bed liggen, en het ging iets beter).
smorgens 3 pogingen om uit bed te komen, naar de huisarts en een hele lage bloeddruk van 90/45!
alie, goed dat je nu die trombosetabletjes krijgt, ik heb een bloedverdunnende cardio aspirine, ook goed ivm e sle
groetjes van mij
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

hallo brandy
ik gebruik niet zo heel veel bloedruk verlagen tabletten
want ik kan er absoluut niet tegen
ik gebruik al jaren selokeen ook voor de hatritme
ik gebruikte maar een kwart
toen ik dus in het ziekenhuis lag hebben ze het verhoogt naar een hele plus nog een bloedruk verlager die neem ik dus niet meer in
ook de selokeen heb ik met overleg met de huisarts verlaagt
naar een halve ,ik gebruik wel een dyta urese een plas kapsule om de andere dag vroeger twee per dag ,want ook dit bevalt niet zo goed meer
dus ik ben een moeilijk mens
vinmar
Beginner

Bericht door vinmar »

Hallo Brandy,

Bij mij was inderdaad sprake van een verhoogde bloeddruk in de longslagader, maar nog wel onder de grens voor pulmonale hypertensie. Volgende maand hoor ik van prof Visser wat er nu precies aan de hand is, en hopelijk ook hoe ik kan voorkomen dat de bloeddruk daar nog verder oploopt. Ik hoop dat er geen verband is met de hoeveelheid of intensiteit van mijn lichaamsbeweging.
Nog even ter verduidelijking: die verhoogde bloeddruk zit bij mij alleen tussen hart en longen. Een gewone bloeddrukmeting geeft bij mij een heel normale uitslag.

groetjes,
Vincent
Gast

Bericht door Gast »

haha alie, dat zeg ik ook wel eens tegen mijn huisarts, dat ik een moeilijk mens ben, als hij soms geen antwoord heeft op mijn vragen, maar dan zegt hij altijd, alles bij elkaar is gewoon moeilijk, jij bent het niet...

vincent, wat waren je klachten dan, hoe zijn ze erachter gekomen dat je een verhoogde bloeddruk hebt in de longslagader, als je het bij normale bloeddruk niet kunt zien?
Plaats reactie