Misselijkheid door zout (ivm POTS)

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Eline
Actief lid

Bericht door Eline »

Sinds een aantal weken moet ik meer zout gebruiken ivm POTS. Ik slik 3 zouttabletten per dag en gebruik meer zout. Het nadeel is dat ik er erg misselijk van word. Ik ben zelfs al 2 kilo afgevallen en ik zat al niet goed op mijn gewicht.

Heeft iemand tips voor mij, want ondanks dat het beter gaat met mijn POTS sinds ik meer zout gebruik is de misselijkheid wel erg vervelend!
aura
Actief lid

Bericht door aura »

Hoi Eline,

Ik heb geen pots maar wel vaak een lage bloeddruk. Wat ik zelf doe is een soort coktail maken met zout. Een citroen uitpersen. Het sap in een groot glas met ijswater en veel zout. Roeren en klaar is de coktail. Met een rietje slokje voor slokje. Tja, je moet er van houden :lol:. Ik zou ook niet weten wat je tegen de misselijkheid kunt doen omdat je die zouttabletten slikt. Veel sterkte ermee.

Liefs Aura
Vrienden zijn die zeldzame mensen die vragen hoe het met je gaat en dan wachten op je antwoord.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Mijn tip: gebruik Himalayazout, dat is minder chemisch behandeld dan gewoon zout en bevat bovendien 80 mineralen. Te vinden in de biowinkel.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie