Ik heb sinds een week last van duizeligheid. Ik heb al vaker periodes gehad van duizeligheid en vaak kwam ik dan bij de dokter en die controleerde mn bloeddruk en hartslag en alles wasgoed. De laatste keer is mn ijzer nog getest en vitaminen en dat was prima.
maar ik ben nu aanhoudend duizelig en natuurlijk verschrikkelijk moe en slapjes. Ook zweet ik sinds 2 weken heel snel, heb het warmer en ben snel klam. Ik snap er niks van eigenlijk.
het is niet warm buiten maar ik heb het continue warm, nu ook. Komt die iemand bekend voor?
Ik word gewoon een beetje onzeker van die vage klachten
Jahoor komt mij bekend voor.
Niet het continue warm hebben maar wel het snelle zweten.
Ff stofzuigen en ik zweet en ben buiten adem en kan zo weer mijn bed in (na douchen). Of wat dacht je van tas pakken om ff boodschappen te doen? Ook bingo. Eigenlijk bij alles wat intensiever is dan achter de pc of op de bank.
dat klinkt herkenbaar wat je zegt janine. Dat heb ik dus ook. Als ik even met mijn zoontje speel dan zweet ik of even afwassen, wasgoed oid. kan niks actiefs doen zonder te zweten. Het is de afgelopen 2 weken toegenomen maar dat zal dan wel met de vermoeidheid te maken hebben denk ik. Ik vind het erg lastig. Ik zit momenteel ook gewoon heel veel of ik lig veel want voel me hondsberoerd en die duizeligheid vind ik eng. Je bent best beperkt.
Bij de minste inspanning breekt het zweet mij ook uit. Ook zonder inspanning 's nachts vooral minstens zo'n keer of tien. Ook gewoon terwijl ik in de zetel zit. Het is nu al een zestal jaar onafgebroken en het is heel uitputtend. Eerst werd het afgedaan als hormonaal (menopauze).
Volgens DML heeft het met de darmdysbiose te maken.
Het duizelig zijn ligt bij mij meestal aan lage bloeddruk, maar kan ook door blokkering van de nek komen. Een behandeling bij de osteopaat helpt dan wel.
Duizelig word ik niet maar dat zweten herken ik wel.
Vroeger had ik dat alleen bij 35°.
Nu kan het plots opkomen. 's Nachts zweet ik soms ook.
Weet iemand een uileg over die darmdysbiose ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Grote verschil met dit zweten en het zweten wat ik als kind ken bij heel intensief sporten:
Dit ruikt zo zuur. (ook vooral het nachtzweten, echt een heel typisch geurtje, niet echt een typische vieze zweetlucht ofzo)
Hey Janine,
Het klinkt bekend in de oren: zweten door inspanning, bij mij vooral als ik moet (te lang) moet rechtstaan en praten met mensen. De intensieve dingen dus. Duizeligheid is door oververmoeidheid. Soms kan ik tijdens een gesprek het gevoel hebben dat mn oren dichtgaan en ik ga flauwvallen. Meestal gaat dit wel voorbij als ik voldoende heb gerust. Alleen 's nachts kan het terug opkomen zoals bij Lea. In "goede" periodes heb ik er eigenlijk niet zo'n last van. Meestal gaat het zweten dan ook gepaard met koude achteraf. Dan lig ik met 2 donsdekens, een flanelle pyama en een kersenpitkussen in bed. Van 't één uiterste in 't ander dus...
jeetje ben dus niet de enige die er zo veel last van heeft wat vervelend allemaal. En wat kan je er nog aan doen? Ik vind het zweten ook erg ongemakkelijk want je gaat het ruiken en de duizeligheid vind ik vooral beangstigend. Nu zit ik zelf van top tot teen vast, overal blokkades dus misschien komt het daar ook vandaan.
Ik herken het ook erg goed, snel transpireren ook veel last van 'hitte-aanvallen', alsof ik al in de overgang ben (wat gezien mijn leeftijd niet heel waarschijnlijk is).. Ik zou zelf niet weten wat je er aan kunt doen, ik vind het soms wel lastig idd dat je dan aan me kunt zien dat ik het zo ontzettend warm heb. Het enige wat mij helpt is rust.
Haha..ik ben 34, dus toch al redelijk oud , maar lijkt me toch iets te jong voor de overgang.. Bovendien merk ik dat het vaak erger is als ik me verder ook slechter voel, dus ik denk dat het toch echt een ME-kwaaltje is.
De warmte-opwellingen nemen bij mij ook toe door bepaalde voedingssupplementen die meer energie geven bvb enadh. Ook na het eten heb ik er meer last van.
Bij kouder weer heb ik juist het tegenovergestelde van Hildeke : eerst hevige koude-rillingen en daarna uitbreken van zweet.
Ik denk dat er toch veel kans is dat een verstoorde hormoonhuishouding de oorzaak is. Het hoeft daarom niet door de menopauze te zijn.
Volgens DML veroorzaakt de darmdysbiose (overwoekering van slechte bakterieën t.o.v. geen of te weinig goede bakterieën : daardoor lekkende darmen en ontstekingshaarden overal) de zweetaanvallen. Het is dan een reaktie op de verschillende ontstekingen.
IK ben wel duizelig soms, maar ik zweet juist bijna niet. Het duizelige heeft voor mij gevoel wel vaak een relatie met mijn darmen. Wat doet DML eigenlijk voor de darmen precies Lea (e.a.)?
Hij schrijft afwisselende kuren antibiotica gevolgd door probiotica voor, in combinatie met een aangepast dieet en voedingssupplementen. Dit wel na een zeer uitgebreid bloed- en stoelgangonderzoek.