Hoi jansenc,
jansenc schreef:de diagnose is gesteld door een internist van het meander amersfoort( na dat ik allerlei bloedonderzoeken had gehad en een gastroscopie en enteroscopie en glutenallergieonderzoek) daarna nog een keer door het Radboud maar over hun therapie was ik niet heel positief en velen met mij niet heb ik inmiddels wel begrepen. Daar ben ik dus niet mee verder gegaan. Dr van Laar doet verschillende behandelingen. Inderdaad de site die je al aangaf orthomoleculair, acupuntuur en ze kijken bij de eerste behandeling wat het beste is. Volgens hem is het ook geschikt voor CVS/ME
Ik ga zeker ook even op de andere lijst kijken van ME/CVS behandelaars

Ik heb nog een paar vragen aan je, als je dat goed vindt. 
- zijn andere (ernstige) ziekten wel goed uitgesloten?
- is jouw bloed ook onderzocht op TSH, T3, T4, anti-TPO, anti-Tg?
- en ook onderzocht op vitamine D?
- en op vitamine B12? Weet je de waarden? Ken je de site B12 tekort: 
http://www.stichtingb12tekort.nl/symptomen.htm
- en onderzocht op Lyme? En/of de juiste testen daarvoor gehad?
- heb je de ziekte van Pfeiffer gehad?
- wanneer is de ziekte bij jou begonnen? na bv ernstige griep? Of anders?
Je schreef zelf al dat je in Nijmegen bent geweest en daar geen goede ervaring mee hebt gehad. Weet, dat men in Nijmegen (NKCV) en de internisten daar ME/CVS als een psychische ziekte zien.
Dat doet de internist in Amersfoort van het Meander ook.
Weet, dat ME/CVS een 
lichamelijke ziekte is, daar zijn voldoende wetenschappelijke bewijzen voor.
Je zou eigenlijk nog extra naar een ME/CVS-vriendelijke internist moeten gaan om er achter te komen of de gestelde diagnose wel goed is. 
Vaak wordt de diagnose ME/CVS gegeven, als de arts/internist, "het niet meer weet" en "er niets gevonden is", onder het motto: "dan zal het wel ME/CVS zijn". 
Een second-opinion bij een ME/CVS-vriendelijke arts/internist kan je daarbij 100% zekerheid geven. Daarvoor kun je naar ME/CVS Amsterdam of VermoeidheidCentrum Lelystad gaan. Daar werken ME/CVS-vriendelijke artsen/internisten.
Dr. Van Laar kan een officiële diagnose ME/CVS ook niet stellen. Daar zijn de juiste ME/CVS onderzoeken voor nodig en dat kan hij niet in zijn praktijk.
Hij kan je wel helpen met ondersteunende behandeling bij (pijn)verlichting etc. en dat is op zich helemaal prima. 
Ik zou je adviseren om eerst nog een ME/CVS-vriendelijke arts/internist te consulteren alvorens naar Dr. Van Laar te gaan.
Groetjes, Louisa