Lelystad of Amsterdam?

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ella
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 okt 2009, 21:47

Lelystad of Amsterdam?

Bericht door ella »

Hallo forumleden, vrijdag ga ik naar de huisarts voor een secont opinion. Nu twijfel ik erg of ik voor Lelystad of Amsterdam zal kiezen.

Graag zou ik jullie mening willen horen over Lelystad en Amsterdam. Welke werkwijze is beter of werken ze ongeveer het zelfde?

Groeten,
Ella
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Lelystad of Amsterdam?

Bericht door Barb70 »

Amsterdam heeft een langere wachttijd, maar word over het algemeen vergoed door de ziektenkostenverzekeraars. Ik heb goede ervaring met amsterdam, alleen hebben zij nog steeds niet de wonderpil om je beter te maken. Maar door alle onderzoeken leer je je lichaam aardig kennen en weet je wat je wel en niet moet doen. Ik ben zelf nooit in lelystad geweest, maar heb begrepen van anderen dat hun behandelwijze goed is, alleen moet je wel een groot deel zelf betalen, en dat is niet voor iedereen weg gelegd.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hallo Ella,

Welkom op het forum!

Bij ME/CVS Amsterdam is, helaas, weer een lange wachttijd ontstaan.
Vlinder78 berichtte laatst op 25 mei:
vlinder78 schreef:ik heb net gelijk naar Amsterdam gebeld om een afspraak te maken alleen is er helaas een enorme wachtlijst het word pas December of Januari dat ik terecht kan, tegen die tijd word er contact met me opgenomen.
Ik weet niet of je zo lang kunt wachten. Lelystad is ook een goede keuze en daar kun je eerder terecht.

Weet, dat deze 2 centra de enige zijn in Nederland die ME/CVS als een lichamelijke ziekte erkennen en dito behandelen.

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Gebruikersavatar
ella
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 okt 2009, 21:47

Bericht door ella »

Bedankt voor jullie reactie! Dan valt mijn keuze op Lelystad, is ook iets dichterbij. Het gaat mij er vooral om om het officieel op papier te krijgen. Verder ben ik ook al met een behandeling bezig bij een homeopaat.

Groetjes,
Ella
Gebruikersavatar
earthangel
Beginner
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 feb 2010, 14:46
Locatie: Hoorn

Bericht door earthangel »

de wachtijd in Amsterdam bedraagt nu 6 maanden. Ik heb me er half februari op laten zetten en ben gisteren gebeld dat ik in de 3e week van augustus mag komen. Ik vind het heel belangrijk dat het vergoed word, met een wia-uitkering valt het niet mee om rond te komen en voor peperdure behandelingen te moeten betalen. Dus lelystad was voor mij geen optie.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi earthangel,

De wachttijd voor ME/CVS Amsterdam is al weer langer, denk ik, want Vlinder78 heeft op 25 mei jl. gebeld en toen had men het over december 2010/januari 2011.

En de kosten voor Lelystad zijn, in te tussentijd wel minder geworden. Zie de site:
De onderzoeksfase in de VermoeidheidPoli wordt volledig vergoed door zorgverzekeraars.
In het begin moest je deze kosten zelf betalen, maar dat wordt nu vergoed door de zorgverzekeraar. Er is nog wel een eigen bijdrage.

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Gebruikersavatar
jansenc
Gevorderd lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 02 jun 2010, 11:32
Locatie: amersfoort

Bericht door jansenc »

hallo ella

ik heb gisteren contact opgenomen met amsterdam om te vragen naar de wachttijd en dat wordt zeker januari maar misschien nog wel later volgend jaar

groetjes christa :oops:
Gebruikersavatar
ella
Beginner
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 okt 2009, 21:47

Bericht door ella »

Phoeee wat lang! Heb me ondertussen aangemeld via de website van Lelystad. Je kon je gewoon via de site aanmelden, dat wist ik niet! Had ik dus al lang kunnen doen. Maargoed.. heb een vragenformulier gekregen met veel te veel vragen. Als ik die opgestuurd heb zal ik wel een keer bericht krijgen. Ben benieuwt hoe lang daar de wachtlijst is..

Groetjes,
Ella
Gebruikersavatar
vlinder78
Beginner
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 mei 2010, 21:27

Bericht door vlinder78 »

Hallo ella,

Ik heb me 31 mei aangemeld in Lelystad en heb als ik goed heb 3 juni de vragenlijst weer opgestuurd via de mail en ik kreeg afgelopen donderdag een mail met een afspraak voor 2 juli dus dat valt reuze mee.
Het zijn i.d.d veel vragen ik heb het ook niet in 1 keer in kunnen vullen en er zijn veel vragen hetzelfde helaas.Wat ik moeilijk vond dat ze soms ook jaartalen willen weten wanneer iets geweest is nou met mij geheugen wist ik dat niet altijd te vertellen.
Ik wens je veel succes en ik duim voor je dat je ook snel terecht kunt in Lelystad.

Groetjes Vlinder78
Gebruikersavatar
tanja8
Beginner
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 jan 2010, 17:14

Bericht door tanja8 »

zijn er ook leden hier die bij beide centra zijn geweest :?:
Plaats reactie