Vermoeidheidsvirus wig Radboud en Amerika

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gast

Bericht door Gast »

http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-539.html

NIJMEGEN - Heeft het Radboudziekenhuis een fout gemaakt bij onderzoek naar chronische vermoeidheid? Die beschuldiging valt vandaag te lezen in het gezondheids- en lifestyleblad Ortho. Dat zegt zich te baseren op informatie van het Whittemore-Peterson Institute (WPI) in Reno, Verenigde Staten.
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Thanx! Dat is er in ieder geval al één.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gast

Bericht door Gast »

Ik vond de opmerking van van Kuppeveld erg gemeen om te zeggen dat het WPI de monsters heeft vervuild. Dat vind ik geen "vriendschappelijke wedijver" .Dat is gewoon modder gooien vind ik.
Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

http://www.gelderlander.nl/nieuws/65596 ... merika.ece
krantenartikel: Patiënten reageerden juichend, omdat daarmee eindelijk bewezen kan worden dat de vermoeidheid niet ‘tussen de oren’ zit, maar een aanwijsbare biologische oorzaak kent.
Juichend :shock: :?

wie staat er nu te juichen om met een levensbedreigende virus rond te lopen! :?
lopen is verkeerd uitgedrukt, een grote groep gaat zo ziek door het leven. dat ze bed gebonden zijn.

En als een hoog aangeschreven ziekenhuis niet eens een beetje bloedonderzoekje kan uitvoeren, dan vergaat het je juichen in Nederland ook wel.

en er valt ook niets te juichen dat we mogelijk andere mensen kunnen besmetten en dat we niets maar dan ook niets weten.

en als dat zo doorgaat met die bloedonderzoeken van internist Ver meer van het Radboud&aanhang die ECHT waardeloos zijn vergaat je het juichen ook wel.

Dus wij staan nog niet te juichen hoor!
tegendeel er word gesold met zieke mensen :cry:

ze hadden in 2 maand tijd al honderden ME/CVS patienten kunnen testen in NL.

we slapen rustig verder net zoals de gezondheidszorg dat in NL doet!

oogjes dicht snaveltje toe :!: :evil:
Dear Karma, I have a list of people you missed
Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

In het Radboud bleek volgens de Netwerk-uitzending ook de expertise over Lyme in Nederland te zitten.
Het ging over de mensen met Lyme die naar Duitsland (Keulen?) en Slowakije gaan omdat de behandeling in Nederland hen niet beter maakt.
Ook die klinieken deugen niet helemaal volgens de Nijmeegse expert.....

Die van gisteren vanaf 9.33 http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... 8586#48586
en die van 07-04-2010
http://www.netwerk.tv/uitzending/2010-0 ... buitenland
Laatst gewijzigd door Henny op 17 apr 2010, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Punika
Actief lid

Bericht door Punika »

Bij Vipdx (voormalige Redlabs USA) worden dagelijks vele XMRV geinfecteerden aangetroffen...
dat verhaal van vervuiling van stalen is al 100 keer onderuitgehaald door het WPI, maar ja, als van Kuppeveld meegaat in het XMRV-verhaal, kan men morgen het gehele vermoeidheidscentrum in Nijmegen wel sluiten, zijn al die mensen hun baan/gezag/maatschappelijke postitie kwijt.

Dit gaat alleen om geld en macht, studies betaald door verzekeringsmaatschappijen (die er ook geen belang bij hebben als er straks ineens wereldwijd miljoenen mensen "echt" ziek zijn en ze dus gewoon arbeidsongeschiktheidsuitkeringen kunnen gaan betalen zolang er geen adequate medicatie voorhanden is) en wetenschappelijk is het allang niet meer...ze kunnen gewoon niet toegeven dat XMRV een reëel probleem is, omdat ze dan zelf een (heel groot) probleem hebben.
Dat dit over de rug van zieke mensen gaat, interesseert hen geen zak, daarvoor is hun ego te groot en belangrijk.

Tot slot vind ik het jammer dat in dit artikel in de Gelderlander Van Kuppeveld nogmaals wordt aangehaald ivm zijn idee dat het misschien een lokale uitbraak van het virus in de USA betrof, terwijl juist DAT punt expliciet in de brief van Whittermore is weerlegd/naar het rijk der fabelen is verwezen
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Kunnen we nu helemaal niets doen aan die belachelijke van der Meer &Co???
Het is toch te zot voor woorden dat dit maar kan allemaal :shock:
Ik weet zeker dat van der Meer veel macht heeft en als de dood is dat hij zijn vermogen gaat kwijt raken maar dit mag en kan toch niet over de ruggen gaan van doodzieke mensen :cry: :cry: :cry: ..........

Ik ben al bezig om de media te bereiken maar dit gaat erg moeizaam het enige wat ik kan doen is mailtjes sturen wat ik al meerdere keren heb gedaan maar ik ben 1 van de zoveel mailtjes :evil: :evil:

Wie heeft een goede tip :?:
Punika
Actief lid

Bericht door Punika »

Van der Meer was ook nog teleurgesteld dat hij de ME patienten in NL wederom moest teleurstellen, omdat er geen virus is, en daarop heeft Nijmegen besloten om alle onderzoek naar XMRV te staken.
En dit dus terwijl ze op de hoogte waren van het feit dat het WPI wél XMRV in hun stalen had gevonden.
Ze hebben hier niks over gezegd, en niks mee gedaan, en op eigen houtje de conclusie getrokken dat verder zoeken naar XMRV geen nut had...
elk woord dat er aan deze zieke geesten wordt verspild, is er eigenlijk een te veel, helaas hebben ze in NL zoveel macht dat we niet anders kunnen, ik hoop dat het nieuws ook in de USA wordt opgepikt en dat Nijmegen daar wel met de grond gelijk wordt gemaakt, dat zou ook wel helpen
Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

niessie schreef:Kunnen we nu helemaal niets doen aan die belachelijke van der Meer &Co???
Het is toch te zot voor woorden dat dit maar kan allemaal :shock:
Ik weet zeker dat van der Meer veel macht heeft en als de dood is dat hij zijn vermogen gaat kwijt raken maar dit mag en kan toch niet over de ruggen gaan van doodzieke mensen :cry: :cry: :cry: ..........

Ik ben al bezig om de media te bereiken maar dit gaat erg moeizaam het enige wat ik kan doen is mailtjes sturen wat ik al meerdere keren heb gedaan maar ik ben 1 van de zoveel mailtjes :evil: :evil:

Wie heeft een goede tip :?:
ik heb even geen tips @niessie dat komt door mijn vertraagd denkvermogen door een verwaarloosd virus :cry:
misschien hebben andere mensen tips.

ik zat wel te denken als je de omgeving inlicht en iedereen verteld dat je mogelijk mensen kunt besmetten hoe andere mensen dan reageren en misschien wel aan de bel willen trekken, en dan massaal gaan mailen,
ik pas ervoor, want ik praat nooit meer over mijn ingebeelde ziekte! :cry:
Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

Punika schreef:Van der Meer was ook nog teleurgesteld dat hij de ME patienten in NL wederom moest teleurstellen, omdat er geen virus is, en daarop heeft Nijmegen besloten om alle onderzoek naar XMRV te staken.
En dit dus terwijl ze op de hoogte waren van het feit dat het WPI wél XMRV in hun stalen had gevonden.
Ze hebben hier niks over gezegd, en niks mee gedaan, en op eigen houtje de conclusie getrokken dat verder zoeken naar XMRV geen nut had...
elk woord dat er aan deze zieke geesten wordt verspild, is er eigenlijk een te veel, helaas hebben ze in NL zoveel macht dat we niet anders kunnen, ik hoop dat het nieuws ook in de USA wordt opgepikt en dat Nijmegen daar wel met de grond gelijk wordt gemaakt, dat zou ook wel helpen
de vragen die ik mij hier bij stel is :?:

wat is het belang van het WPI om naar buiten te komen met dit levens bedreigende virus :?:

wat is het beland van het Radboud Nijmegen om dit weer te verdoezelen. :?:

ik hoef het antwoord toch niet meer te geven?
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Lieve Melanie

Ik begrijp je zo goed!!
Ondanks dat ik me ook ziek voel kan ik het er niet bij laten zitten en tja dat maakt me alleen nog maar zieker :cry:
Ook mijn denkvermogen is een stuk slechter dan een aantal jaar geleden en het blijft alleen maar slechter gaan :cry:

Ik krijg door het steeds zieker worden juist heel veel moed en doorzettingsvermogen om de waarheid boven tafel te krijgen en dat lukt me natuurlijk niet alleen :roll:
Het zou echt te gek zijn dat we er niets mee doen en ondanks onze beperkingen we WAT MOETEN KUNNEN DOEN :?: :?:

Ik heb al het een en ander aan echte ruzies met artsen gehad en ze willen gewoon niet luisteren en dat doet zo n pijn...........
Melanie jij weet als geen ander hoe frustrerend het is als de psychische maffia de macht en arrogantie heeft en dit moet echt worden gestopt maar hoe he??????

Liefs Niessie
Punika
Actief lid

Bericht door Punika »

UIt het Ortho artikel, inzake vervuiling/contaminatie:

Op zoek naar antwoorden benaderden we gisteren dr. Judy Mikovits, onderzoeksdirecteur van het WPI en leider van het XMRV-onderzoek. Zij verschafte ons in een telefonisch interview de nodige antwoorden. 'Frank van Kuppeveld heeft ons zeven monsters gestuurd', aldus Mikovits. 'Ze waren genummerd 1 tot en met 7. Het ging om cDNA, dat hij had gemaakt uit RNA.'

Het WPI testte de zeven monsters met een geavanceerde PCR-techniek in een gesloten systeem, zodat geen contaminatie kon optreden. Drie monsters bleken positief.
zonaanbidster
Gevorderd lid

Bericht door zonaanbidster »

Ze hebben de boel gewoon geflest en proberen er nu uit te komen.
Echter ze hebben wetenschappelijk gezien al gefraudeerd door in het BMJ artikel te zwijgen over het feit dat ze wisten van positieve stalen, over het feit dat er al samenwerking was met WPI, dat ze niet dezelfde testmethode deden etc..
En ze hebben zich denk ik aan nog wel meer dingen strafbaar gemaakt als een advocaat daar naar kijkt.

Wat moeten we doen m.i. zoveel mogelijk verspreiden.
Ook naar buitenland.
Druk op media, druk op iedereen.

Zodat men zich bewust kan worden wat hier aan de hand is.
Weet ook zeker dat WPI het niet los laat meer nu.
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door niessie »

Ik heb een spoedmail gestuurd naar de VARA met de oproep zo spoedig mogelijk contact me t me op te nemen ivm de nieuwste ontwikkelingen XMRV en dat het ten kostte kan gaan van de volksgezondheid als er niet geluisterd gaat worden!!
Dit moet gewoon onder de aandacht komen van de media.....
Punika
Actief lid

Bericht door Punika »

Nijmegen heeft een kapitale fout gemaakt: ze hebben, zoals bekend, patiënten geselecteerd op basis van de Oxford-criteria, en hebben gemeend daarmee lichte en psychische gevallen van vermoeidheid te selecteren.
Ze hadden waarschijnlijk niet verwacht dat er ook ME-patienten in hun selectie zaten, en de stalen met een gerust hart naar het WPI gestuurd...
(zoals bekend is het probleem van de patientenselectie ook een apart punt van discussie)
En nu kunnen ze zich er niet meer uitlullen......
Plaats reactie