Frequentie consultaties bij De Meirleir? En testen?

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
yogan
Beginner
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 okt 2009, 13:25

Bericht door yogan »

Voor de mensen die al langer naar DML gaan.
Na de eerste testreeks, de consult met de diëtiste en consult met DML voor diagnose en behandeling.
  • - Hoeveel tijd is er tussen deze laatste consult en de volgende opvolgingsconsult?
    - Wat is de frequentie van consultaties? 3 maanden, half jaar?
    - Moet je dan iedere keer weer een aantal testen doen?
Yogan
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Bij ons zijn de consultaties om de 3 maanden. En hij zei: na een jaar doen we de testen opnieuw om te zien of het verbeterd is.
Maar mijn dochter wil niet meer terug, dus, zal het voor ons hierbij blijven, denk ik.
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

@yogan

Om de 3 maanden consult. De behandelplannen die je thuis krijgt gestuurd zijn ook voor drie maanden. Hierbij altijd zorgen dat je 3 a 4 weken voor het aflopen van dat behandelplan de professor spreekt, zodat het nieuwe behandelplan tijdig in huis is en je dus geen kostbare tijd verliest.

@Karolien.. Weet jij welke testen opnieuw uitgevoerd worden?? Onlastingonderzoek snap ik, maar ook meer?? Die dure testen van 1100 euro kan ik namelijk echt niet nog een keer betalen.. :shock:

Waarom wil je dochter stoppen met de behandeling eigenlijk?
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Nee, welke testen weet ik niet.

En mijn dochter negeert haar ziek zijn nog steeds en doet haar uiterste best om bij de gezonden te horen.
Ze rebelleert tegen mij omdat ik al zolang in de zetel lig, zij wil bewijzen dat ze anders is.
Gebruikersavatar
yogan
Beginner
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 okt 2009, 13:25

Bericht door yogan »

Om de drie maanden. Dat betekent dat ik na de diagnose en hopelijk behandelingsplan, nog twee maal naar DML moet op controle in 2010. Lijkt me goed argument om XMRV test uit te stellen. De batterij aan andere testen zullen wel duidelijk maken als er een niet verklaarbare infectie (EBV, Lyme, ...) mijn gezondheid aantast.
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

3 mnd consult

Bericht door cleopatra »

Hallo, ben nieuw op het forum.

Ben ondertussen ook in behandeling bij DML en ben ongeveer een maand bezig aan men eerste behandelplan van 3 mnd.
Zou dus eind april terug moeten, maar nu las ik op het forum dat je best 4 weken op voorhand kan afspreken om tijdig je volgende behandelplan van 3 mnd te krijgen ? Is het dan zo dat je best na 2 mnd al afspreekt ?

Verder is het ook heel moeilijk om antwoorden te krijgen als je vragen hebt over je behandelplan. Je wordt eigenlijk een beetje van 't kastje naar de muur gestuurd. Heeft iemand hier nog ervaring mee of evt. tips ?
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic- ... r-asc.html

Wie wil zich nog toevoegen aan de lijst ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
bieb
Actief lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 dec 2009, 01:11

lactose test/ fructose test dml

Bericht door bieb »

hoi allemaal,

ben begin juni bij dml geweest voor de 2 daagse marathon
echter ik werd in de nacht zo ziek van de lactoste test terwijl ik er negatief op scoorde dat ik de 2e dag niet meer trok en naar huis moest, de fructose test ga ik dus pas in augustus doen

sinds de lactose test zijn mijn darmen nog meer van slag

wie was er ook zo beroerd van de lactose en of fructose test terwijl de uitslag toch negatief was. en had dml daar een verklaring voor?

groetjes
bieb
Plaats reactie