heel veel slapen en toch moe

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

heel veel slapen en toch moe

Bericht door niessie »

Ik zie regelmatig op het forum dat de meeste van jullie slecht kunnen slapen
Ik slaap juist heel veel als ik naar bed ga slaap ik meestal meteen omdat ik zo moe ben :shock:
Ik kan wel 20 uur slapen maar ik wordt elke dag doodmoe wakker!!!
Ik vroeg me af of er meer mensen veel slapen en toch heel moe zijn!

Ik droom wel elke nacht en weet ook elke dag weer te vertellen wat ik heb gedroomd :shock:
Ik heb gisteren de melatonine test opgestuurd naar de Gelderse Vallei,ik ben heel benieuwd wat hier uit gaat komen want volgens mij rust ik gewoon niet uit in mijn slaap :roll:

Graag jullie reacties
Groetjes Niessie
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik was juist hetzelfde, Niessie. Altijd slapen, ik viel als een blok in slaap, en lag nooit ook maar een minuutje wakker.
En als ik dan es wakker was en iets moest doen, of ging doen, dan riep heel mijn lijf: ik wil liggen.
Het is een periode zo erg geweest dat het enige wat ik deed per dag was met heel veel moeite eten maken voor mijn kinderen, omdat ik dat echt moest, anders hadden mijn kinderen geen eten. al de rest bleef liggen waar het lag.

Bij mij kwam/komt dit door oa intoleranties: "extreme vermoeidheid die niet overgaat met te rusten."
Althans bij mij was dit het geval.

Het probleem is dat je niet beter word met rusten, als je lijf vol afvalstoffen zit want die blijven er zitten, he.


En daarom is het niet hetzelfde als bij mij. Je zal al veel weten als je de lactose-test laten doen hebt. Vraag het maar aan de verpleegster, hoor, welke je uitslag is, anders moet je nog zolang wachten vooraleer je iets weet.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Hoi Niessie

ik kom van 22 uur slaap per dag en nog moe. verschrikkelijk was dat!
En de uren dat ik uit bed kwam was eigenlijk voor het eten en toilet,
dat was het dan ook wel.
en 11 uur slaap en nog moe ken ik ook.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Niessie;
Ik denk dat dit (helaas)een kenmerk van ME/CVS is :cry:
Of ik nu veel of weinig slaap ik word altijd kapot moe wakker met pijnlijke spieren en misselijkheid en blijf heel de dag moe :shock:
Daarnaast heb ik ongezond veel dikke WALLEN onder mijn ogen, waar ik voor die virusinfectie nimmer last van had :x
Vaak schrik ik van mezelf als ik in de spiegel kijk m.b.t. die verschrikkelijke wallen, vaak rode ogen en de chronische vermoeidheid die uitstraalt in heel je gezicht met name je ogen :cry: :oops:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Ik sliep (als een blok) ook ruim 16 uur per dag in mijn slechtste periode .
Bij de Gelderse Vallei ontdekten ze dat er onder mijn als een blok in slaap vallen toch nog een -door uitputting gecamoufleerd- slaapprobleem zat.
Een permanente jetlag van 4 uur. Dus melatonine.
Melatonine = slaappillen voor mij, vond ik werkelijk belachelijk. Nam ze toch maar en werd na een paar dagen een uur eerder en helderder wakker. Weer een procentje (of iets meer) gewonnen.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Slapen doe ik wel steeds slechter, dit heeft m.i. te maken met een toename van het agressieve progressieve verloop van het ME/CVS klachtenpatroon; regelmatig word ik 's ochtends vroeg wakker met pijn en soms steken in mijn spieren met name in mijn benen,knieen en armen, evenwichtsstoornissen, hoofdpijn (soms steken in het hoofd), misselijkheid, een opgefokt gevoel in mijn lijf, alles voelt zwaar en druk op de borst :cry:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Lieve Allemaal :D

Ik ben zo blij met jullie reacties en de herkenning doet me goed!
Slapen jullie nu nog veel of is dat minder geworden in de loop der jaren???
Het is zo frustrerend als je altijd maar moe bent en slapen gewoon geen oplossing is!!!
Ik denk dat idd intoleranties een oorzaak zouden kunnen zijn en ik hoop dat volgende week meer duidelijk gaat worden!

Ik voel me soms zo moe dat mijn hart moeite heeft met kloppen :shock:

Liefs Niessie
Gebruikersavatar
mieks
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 06 jan 2010, 15:00

Bericht door mieks »

ik heb hetzelfde tot ergenis van mensen om me heen aan toe :( als ik geen wekker zet dan slaap ik zo 20 uur vol en wordt ik nog net zo moe wakker als voor het slapen... tegenwoordig heb ik het beperkt naar tussen de 10 - 14 uur slaap elke nacht...ik wil een ritme terug krijgen en minder van mn dag kwijt zijn..

de internist waarbij ik in behandeling ben die zegt dat mijn lichaam mij onbewust uit mijn slaap houdt en ik al jaren lang niet in de 3e en 4e fase van mijn slaap ben gekomen hierdoor zijn mijn hersenen helemaal uitgeput waardoor ik eigengemaakt LSD aanmaak om te kunnen functioneren..

ik wordt nu geholpen met bepaalde medicijnen en na 3 maanden kunnen we weten of dit het probleem is (zit nu op de 6 weken) als dit niet het probleem is dan beginnen we weer bij voor af aan ;) zo blijf je bezig :P

ik heb me er al bij neergelegd en geaccepteerd dat ik zoveel slaap en toch moe ben omdat ik dit al zo'n 8 jaar heb heb ik mijn weg hierin gevonden en ben ik het gewend (omdat ik zo'n 16 jaar was)

de volgende stap bij mij is naar een slaap centrum gaan waar ik nog niet ben geweest en daar kunnen ze ook het een en ander meten in je slaap..
misschien is dit ook een optie voor jou dat je misschien antwoord op je vragen vind.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Toen ik werkte: zeer weinig jarenlang, gemiddeld 4 - 5 uur per nacht. In het weekend lag ik wel constant op de bank.

Bij de laatste crash; eerst 23 uur per dag, dan langzaam geminderd.

Nu 17 maanden later ga ik elke dag rond 20u30 slapen met af en toe een uitschieter. Wekker om 7u30.
Slapen tussen 13u30 en 16u30 en in de voormiddag als ik daar de behoefte toe voel. Dat is nu geminderd tot een uur, anderhalf uur.
Ik slaap gelukkig overdag zonder probleem, 's nachts met een inslaper en doorslaper.
Het gebeurt nu al eens dat ik de siesta kan overslaan maar dan moet ik vaak wel (nog) vroeger naar bed. Sinds kort kan ik af en toe ook al eens wat later gaan slapen. Leuk!

Na 17 maanden zit ik ongeveer aan 15 uur slaap per dag.

Ik ben nog niet bij een slaapcentrum geraakt. Ik had wel een afspraak, maar ben ze vergeten ... omdat ik me had overslapen LOL.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Hoi Meiden :D

Ik heb op 9 april mijn slaaptest dan moet ik naar Ede voor de slaaptest het probleem is wel dat ik het de volgende dag weer terug moet brengen naar Ede en dat is ook wel een stukje rijden vanaf mijn huis :?

Ik heb afgelopen week de melatoninetest gedaan en opgestuurd en op 10 mei heb ik een gesprek met de neuroloog en de ME verpleegkundige van De Gelderse Vallei

Ook hier ben ik erg nieuwsgierig naar :wink:
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik heb de plakkertjes door iemand anders laten terugbrengen. Dat mocht ook. Mij lukte het niet om 2 dagen achter elkaar naar Ede te gaan helemaal vanuit het zuiden.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Niessie;

Ongeveer 11-13 uur per dag slaap ik nu, dit komt omdat ik heel vaak van pijnlijke / steken in de spieren, armen , benen en knieen, nachtmerries en evenwichtsstoornissen, moeilijke/langzame ademhaling en/of druk op de borst wakker word en dan niet meer in slaap kan komen, met name de laatste 5 jaren zijn mijn pijn/gewrichtsklachten enorm toegenomen, waardoor ik wakker word, verder last van in -en doorslaapproblemen. Tussendoor slaap ik ook regelmatig.

Groetjes @Vgzm
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@Niessie;
Aangezien mijn darmen in de 15 jaar tijd dat ik ziek ben, zo lek als een mandje zijn geworden, word ik hierdoor regelmatig wakker van tijdens mijn slaap en kan ik vervolgens niet meer in slaap komen, erg vermoeiend allemaal en dan moet de dag soms nog beginnen 8-[ :cry: :oops:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

VGZM Ik herken je klachten en ook dat het steeds slechter gaat ook steeds meer pijn in spieren en ook veel darmklachten
Ik heb mijn hoop op DML en ik laat dus onderzoeken doen in de Gelderse Vallei want zo kan het toch niet langer :shock:

Lieve groet Niessie
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

oooooooo wat klinkt dit bekent allemaal
en wat verloren gezondheidsman schrijft ook
die darmen die maken je nog zieker
en aan mij is het ook aan mijn ogen te zien
dood moe zie ik er uit
als ik smorgens mijn bed uit komt
ben ik moe en duizelig smiddags draaien mijn ogen iedere keer weg door de pijn en duizeligheid
het staat allemaal in dat verhaal wat ik gelezen heb
en wat ik hier op een topic neer gezet heb leven met een onbegrepen ziekte
zoveel bekende dingen sterkte allemaal
Plaats reactie