Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.
Gepost door het Whittemore Peterson Institute, 24 februari op zijn Facebook pagina
Het WPI verzamelt namen en contactinformatie voor de transfusie studie.
Personen sturen best een email naar info@wpinstitute.org waarin je vermeldt dat je ziek werd in de voorbije 7 jaar na een bloedtransfusie. Vermeld je naam en contactinformatie als je wilt deelnemen in hun transfusiestudie. Een patiëntverantwoordelijke zal je contacteren per email voor verdere instructies.
Ik heb zeer hoge koorts gekregen binnen de 5 minuten.
Eerst dacht ik nog, ze hebben zich vergist van bloedgroep. De tweede gedachte was, er zit iets in dat bloed dat ze niet gecontroleerd hebben.
Dat idee is altijd in mijn achterhoofd blijven spoken maar zekerheid zal ik wellicht nooit hebben.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Bloedtransfusie in 2000.
Vermoeid maar zonder er erg op te slaan, wel nooit naar feestjes of zo kunnen gaan.
Altijd gedacht dat het lag aan de drukke kinderen, man die werkte in het weekend en dus nooit kunnen uitslapen, ...
2003: zwangerschap: erg ziek geworden
2004: erg vermoeid + malaise gevoel
2005: uitputting + malaise gevoel
2006: uitputting + ziek
2007: eerste zware crash
2008: tweede zware crash
2009: bedlegerig
2010: ik loop eindelijk terug parttime rond
Voor 2000 woonde ik in de Caraïben dus ik herinner me piekfijn de periode voor en na.
Iedere keer als ik onderwerp hierover zie denk ik shit...
ik wil het liever niet lezen. Er niet aan denken ook maar...
Ook ik heb bloedtranfusie gehad na een spoedkeizersnede, ben daarna heel langzaam opgekrabbeld slecht te pas geweest.
Duurde lang maar gaf alles aan die vroeggeboorte met de shit erom heen, vooral heel veel bloedverlies.
Maar wel eigenlijk weer opgeknapt geweest en goed gesport en na tweede zwangerschap en gewone! bevalling dus ...
Het enige wat mij altijd erg opviel dat ik zo slecht tegen die gebroken nachten van mijn tweede kon die met oorproblemen zat te klungelen.
Mijn functioneren overdag viel dan steeds meer tegen.
Dus die transfusie lijkt eigenlijk niet een aanwijsbare oorzaak. (2001 transfusie-2007 ziek geworden) Toch blijf ik zoekende zolang ik niet weer beter wordt.
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
de meirleir heeft mij vorige keer ook verteld dat hij verschillende patiënten heeft die na een bloedtransfusie ziek geworden zijn, hij had het dan ook effectief over vrouwen die door hun bevalling een bloedtransfusie hebben gekregen.
dat kwam dan ook door nog onbekende virussen die daarin zouden zitten, xmrv maar ook nog andere.