Erythromycine Enteric Coated leveren.

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
crazyloop
Beginner
Berichten: 60
Lid geworden op: 22 jul 2009, 22:29

Erythromycine Enteric Coated leveren.

Bericht door crazyloop »

Ik zou vandaag mijn tweede maand van de antibiotica beginnen zoals DML het heeft voorgeschreven. Echter tot mijn grote schok zie ik dat de apotheek mij maar 6 pillen geleverd heeft in plaats van 14, wat niet klopt met het recept.

Mijn recept:

Maand 1: Amoxicillline enteric coated 500 mg, 2x 1/dag 8 opeenvolende dagen, de andere dagen van de maand mutaflor 100, 2x1/dag.

Maand 2: Enthromycine enteric coated 500 mg, 2x 1/dag 8 opeenvolende dagen, de andere dagen van de maand mutaflor 100, 2x1/dag.

Maand 3: Amoxicillline enteric coated 500 mg, 2x 1/dag 8 opeenvolende dagen, de andere dagen van de maand mutaflor 100, 2x1/dag.

Ik heb het voor de zekerheid nog even nagekeken op de recept: er staat 2x per dag 8 dagen. Ik heb echter maar 6 pillen gekregen.

Het leveren van deze pillen heeft me 2 maanden geduurd bij mijn huidige apotheek, ongebruikelijk lang. Het is de verkeerde hoeveelheid, dus ik kan niet verder met de kuur. Ik wil proberen alsnog zo snel mogelijk nog aan mijn medicijnen te komen, en zou jullie advies graag kunnen gebruiken. Aaangezien dit niet het eerste probleem is met deze apotheek lijkt het me verstandig om de andere opties ook te overwegen, om eventueel sneller aan de medicijnen te komen zodat ik verder kan met de kuur. Ik ga mijn huidige apotheek uiteraard ook informeren en vragen wat nu te doen.

Mijn vraag aan jullie is: heeft iemand betere resultaten met het bestellen van Erythromycine enteric coated in nederland? Twee maanden is toch wel erg lang.

Kun je makkelijker aan dit medicijn komen als je het direct in Belgie haalt? Is het een meer gebruikelijk medicijn daar?

Jullie advies is erg welkom. Sorry dat ik weer wat vraag, ik zit een beetje met mijn handen in het haar wat nu te doen.
// Knowlegde is power // Ben onregelmatig online //
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Erythromycine Enteric Coated leveren.

Bericht door Lynn »

Mijn apotheek in NL was nog erger.. Enteric coated was nergens goed voor!! De gewone kon ik krijgen want was precies hetzelfde.. Nou niet dus!!
Toen heb ik gebeld met apotheek Antverpia http://www.antverpia.net/
en ze besteld bij de apotheek in Antwerpen.. En binnen 3 dagen in huis.. Helemaal zoals het moet.. Helaas hierdoor wel 15 euro verzendkosten.. maar ja.. dan kun je wel sneller verder met je kuur!
masterddv
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 16 mar 2009, 22:34

Erythromycine Enteric Coated leveren.

Bericht door masterddv »

Idd gewoon alles bestellen in Belgische apotheek, dan heb je het zo in huis ...
Gebruikersavatar
MJ
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 29 mei 2009, 11:27
Locatie: Oost-Vlaanderen

Erythromycine Enteric Coated leveren.

Bericht door MJ »

Bij mijn apotheek (BE) was dit gewoon binnen.
Vraag gewoon nog een voorschrift aan De Meirleir als je dit nog nodig hebt.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Erythromycine Enteric Coated leveren.

Bericht door felixloena »

Als je als Nederlander in deze Belgische apotheek besteld, kun je ze dan voor de Nederlandse ziektekostenverzekering ver goed krijgen?
Leven is het meervoud van lef - Loesje
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Erythromycine Enteric Coated leveren.

Bericht door diederik »

Wat een onzin weeral... (niet van jou, maar van die apotheek) typisch!
En geef toch gewoon wat er staat (enteric coated), je bent apotheker dus ga niet zelf voor dokter spelen want dat ben je niet.

Vreemd dat het zo lang duurde, dat is toch een normale antibiotika over heel de wereld lijkt het... mijn apotheek (wel in BE, geef ik toe) had 'm niet in huis maar heeft hem gewoon zelf kunnen maken tegen de volgende dag.
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Erythromycine Enteric Coated leveren.

Bericht door metoo »

felixloena schreef:Als je als Nederlander in deze Belgische apotheek besteld, kun je ze dan voor de Nederlandse ziektekostenverzekering ver goed krijgen?
Als je bij Pol besteld en vraagt om het EC gedeelte niet op de factuur te melden dan krijg ik het wel vergoed meestal...
Het is idd een gedoe om de juiste te krijgen hier in NL, ik heb me ook meermalen de verkeerde mee naar huis laten sturen, want volgens hun maakt het geen verschil...en is het hetzelfde als maagsap resistent, maar dat is het dus niet!!
Ik heb nog liggen voor wie interesse heeft in deze NL vorm...niemand hier denk ik ;-) Dus idd bij Pol de Saedeleer, die maakt hetzelf...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Erythromycine Enteric Coated leveren.

Bericht door felixloena »

Als je bij Pol besteld en vraagt om het EC gedeelte niet op de factuur te melden
@Metoo, wat bedoel je met EC gedeelte?
Goed om te horen dat enteric coated dus iets anders betekent als maagsapresistent. ik dacht al dat dat hetzelfde was.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Erythromycine Enteric Coated leveren.

Bericht door diederik »

felixloena schreef:
Als je bij Pol besteld en vraagt om het EC gedeelte niet op de factuur te melden
@Metoo, wat bedoel je met EC gedeelte?
Goed om te horen dat enteric coated dus iets anders betekent als maagsapresistent. ik dacht al dat dat hetzelfde was.
EC-gedeelte: dat het Enteric Coated versie is.

En ik dacht ook dat het hetzelfde was als maagsapresistent, namelijk dat de maag het niet afbreekt maar dat het pas in de dunne darm oplost?
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Hoi,
Ja, EC=Enteric coated idd, dus vraag de Apotheker om alleen de naam v/d AB te vermelden op de factuur...en bij de b12 alleen 'Hydroxicobalamine'en niet de 10 mg. etc. (wordt bij mij ook niet meer vrgoed nu omdat de dosis te hoog is...pffff) ze doen dat wel bij Pol als je het duidelijk erbij zet in je mailtje met bestelling.
Of je verzekering ermee akkoord gaat is altijd nog weer afwachten, de mijne is iig erg inconsequent erin, maar soms krijg ik wat terug, en dat is weer mooi meegenomen.

Ik heb hier beide soorten in huis nu en zou wel eens een foto willen maken om het verschil te laten zien, de NL zgn. 'Maagsap resistente' is een gladde tablet en de EC versie is een capsule, ziet er echt heel anders uit...ook om bij de NL Apotheek 'ns te laten zien, want ze weten echt het verschil dus blijkbaar niet...Ik weet alleen niet of/en hoe ik het hier kan plaatsen...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

ze doen dat wel bij Pol als je het duidelijk erbij zet in je mailtje met bestelling
Bedankt voor de tip
Leven is het meervoud van lef - Loesje
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Bij mij vergoed Zilveren Kruis de medicatie die in het buitenland wordt besteld niet, want dat valt onder buitenland behandeling (waar je dan apart toestemming voor moet aanvragen die je niet krijgt).

Medicatie bij de Nederlandse apotheek krijg ik alleen vergoed als een Nederlandse arts het recept ondertekend. Soms geven ze de medicatie bij de apotheek gewoon mee (zonder te hoeven betalen), dan krijg ik het ook vergoed (niet dat ik later alsnog een rekening krijg).
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Bij mij vergoed Zilveren Kruis de medicatie die in het buitenland wordt besteld niet, want dat valt onder buitenland behandeling (waar je dan apart toestemming voor moet aanvragen die je niet krijgt).
Ik zit ook bij ZK. Dus dat wordt zelf dokken. Gelukkig is de AB niet duur.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

Je kunt altijd proberen om de rekening op te sturen.
Misschien heb je wel geluk.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Wij in Belgie krijgen ook niks vergoed, hoor, van die medicatie... :roll: :roll:
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Plaats reactie