tiberal

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

zonaanbidster
Gevorderd lid

tiberal

Bericht door zonaanbidster »

Ik meen, dat ik dit medicament al eerder op deze site heb gezien maar kan het niet terugvinden.
Weet iemand de Nederlandse versie van dit spul?
Alvast bedankt.

Zonaanbidster
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Hier

Hier meer info op het Belgisch Geneesmiddelenrepertorium

In Nederlandse geneesmiddelendatabanken nog niet terug gevonden
Merknaam: Tiberal
Stofnaam: Ornidazol
Functie: antiprotozoa

Uittreksel uit wetenschappelijke bijsluiter
Tiberal tabletten
Trichomoniasis : urogenitale infecties door Trichomonas vaginalis zowel bij vrouwen als bij mannen. Het produkt is bijzonder geschikt voor de behandeling van asymptomatische dragers omdat maar één inneming noodzakelijk is. De behandeling van de partner voorkomt vroegtijdige reïnfectie en is essentieel voor een doeltreffende therapie. Amoebiasis - lambliasis : infecties van de darm en van andere organen door Entamoeba histolytica (amoebiasis) en Giardia lamblia (lambliasis). Als vervolg op een parenterale behandeling.
Tiberal ampullen (IV)
-Infecties door anaërobe kiemen : septikemie, meningitis, peritonitis, postoperatieve wondinfectie, puerperale sepsis, infectieuse abortus, endometritis. Hierbij dient te worden opgemerkt dat vele infecties door anaëroben van het gemengde type zijn, wat wil zeggen dat ook aërobe bacteriën aan de infectie deelnemen. De infectie dient dan ook met een doeltreffend antibioticum te worden behandeld. -Profylaxe van infecties door anaërobe kiemen : tijdens chirurgische ingrepen, vooral van het colon, evenals tijdens gynaecologische ingrepen, vooral langs vaginale weg. -Ernstige gevallen van amoebiasis : bv. peracute amoebendysenterie of amoebenabces van de lever.
Bron: RIZIV Farmaceutische specialiteiten - Tiberal
Hoop doet leven!
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

topic samengevoegd. admin
annek schreef:De hydroxycobalamine bestel ik bij Assentfarma of Antverpia, vraag ik gelijk spuitjes en opzuig- en injektienaalden erbij te leveren. Tiberal komt daar ook vandaan. Zie:
http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-16.html
Met beide Apothekers kun je goed overleggen/vragen stellen en ze zijn bekend met DML.
Hi Annek,
Dank voor de tips...ik belde net met mijn Apotheek en de Tiberal is volgens haar niet te leveren in NL (ze had wel iets soortgelijks, maar dat had niet dezelfde werkzame stoffen, dat lijk t me no go...)
Ik weet van mensen hier die het wel via hun NL aptoheek kunnen krijgen, dus ga nog even verder kijken anders idd via jouw link in BE.
Ook de Daily Health kan ik niet vinden bij Protea, iemand deze onlangs nog kunnen bestellen?
Ik ga ze zo maar eens bellen...wordt vervolgd...
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

@Kim, ik dacht al dat ik niet goed keek ofzo, maar idd geen tel. nou ja, afwachten dan maar. Die Tiberal kan ik voorlopig ook nog niet krijgen, al meerdere apo's hier in de buurt geinformeerd, waar had jij deze vandaan? Ja, 20 dagen, pfff...maar goed zal zijn om de Amoeben te dooden denk ik, dus wellicht knap ik er reuze van op...pos. blijven anders durf ik helemaal niet meer te beginnen dalijk ;-)
(Emily Dickinson)
kim27
Actief lid
Contacteer:

Bericht door kim27 »

Oh, ik wilde je niet bang maken hoor! De eerste 2 maanden merkte ik zo ie zo niets van de behandeling, nu mijn derde maand begin ik zieker te worden en dat is alleen maar positief volgends dml!

Je komt ook uit Nederland? Tiberal kennen ze in Nederland niet, ook de stofnaam niet, dus de kosten zijn voor eigen rekening. Je eigen apotheek kan de Tiberal bestellen bij de internationale apotheek Venlo, levertijd 5-10 dagen. Zo heb ik het gedaan. Maar volgens mij kun je het ook wel zelf bestellen via een apotheek in Belgie die ook in Nederland levert, maar dat is even zoeken denk ik. Tenzij iemand tips heeft voor je?

Mijn Tiberal kostte 35 euro, 2 keer een kuur van 10 tabletten inclusief verzendkosten, valt mee dus!

Inderdaad, wie weet voel je je erna al wat beter, zou best kunnen! Alleen de kuur zelf is best pittig...
annek
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annek »

Hoi Metoo,

Dat van die Tiberal klopt. In Nederland leveren ze Flagyl... zit het zelfde middel in maar de halfwaarde is anders. Mijn AB programma was 1e +3e mnd Tiberal, 2e mnd Flagyl en alle drie de AB kuren opvolgen met VSL3. Flagyl dus hier van de apotheek en die Tiberal in België.

Groets, Annek
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

Ok, bedankt weer voor de tips, ik ga het maar via de BE apotheek proberen te bestellen dan, mijn eigen apotheek kan het niet leveren...
(Emily Dickinson)
kim27
Actief lid
Contacteer:

Bericht door kim27 »

Sinds gister heb ik er een Tiberal kuur van 10 dagen opzitten... Nu heb ik ontzettende oorpijn. Kan het zijn dat je weerstand zo extreem laag wordt door de anti-biotica dat je er een (oor)ontsteking aan kunt overhouden? Weet iemand dat? Ik heb al zo vaak ooronsteking gehad, dat mijn trommelvlies er kapot aan is gegaan, dus zodra mijn weerstand keldert, slaat het direct op mijn oor...

Maar geen idee of dat in theorie kan komen door de anti-biotica kuur.

Stiekem hoop ik toch dat er Nexavir op mijn volgende plan staat, zodat mijn imuunsysteem wat sterker wordt, ondanks de hoge kosten... :cry:
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

kim27 schreef:wat betaal jij exact voor de tiberal bij Antverpia? hoe heb jij dat gedaan? via site of e-mail of?
Ik betaal bij mijn apotheek 2.50 euro voor Tiberal 500 mg (10).
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
kim27
Actief lid
Contacteer:

Bericht door kim27 »

@Senna: maar dat is alleen in Belgie neem ik aan? Wij kennen geen Tiberal in Nl ;-)
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

Hi Senna,
Welke Apotheek is dat? En is dat met een gedeelte vergoed door verzekering, of de normale prijs? Ik kan bij Antverpia bestellen dan kost het 11,36 per 10 (heb er 20 nodig) + 12euro verzendkosten.
(Emily Dickinson)
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Een hele gewone apotheek, zal dus in gans Vlaanderen zo goedkoop zijn.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
joni
Actief lid

Bericht door joni »

Hoi Metoo,
Ik heb Tiberal ooit bij mijn eigen apotheek in NL kunnen krijgen. Zij bestellen het bij de internationale apotheek in Venlo. Maarr, via Antverpia is het goedkoper hoor! En misschien kan je andere dingen ook gelijk bij Antverpia kopen, scheelt je in de verzendkosten?
anaska
Actief lid

Bericht door anaska »

kim27 schreef: Kan het zijn dat je weerstand zo extreem laag wordt door de anti-biotica dat je er een (oor)ontsteking aan kunt overhouden? :
Ja. Als ik een antibioticakuur had gehad zonder probiotica erbij te nemen, kon je me de maanden daarop afschrijven, dan had ik de vreemdste infecties. (bijvoorbeeld een klein blaartje op mijn teen dat ging onststeken, en dat veroorzaakte ook een lymfeknoopinfectie.)
Antibiotica zorgt ervoor dat ook je goede bacteriën om zeep gaan. Die heb je nodig om candida te bevechten, maar ook voor allerlei andere processen in je darm (omzetting van voeding in bruikbare stoffen etc).

Als ik tijdens antibiotica probiotica neem, heb ik er geen last van. Hoewel het volgens mij nooit echt goed kan zijn, ik hoop ooit weer helemaal zonder antibiotica te kunnen.
kim27
Actief lid
Contacteer:

Bericht door kim27 »

Hoi Anaska,

Enorm bedankt voor je antwoord! Ontsteking is over, maar mijn oor zit potdicht en is met geen mogelijkheid open te krijgen. Geen energie voor een ha-bezoek.

Dus als ik jou goed begrijp is het beter om pro ook tijdens ab te slikken? Want De Meirleir schrijft eerst ab voor en daarna pro, maar als ik ontstekingen kan helpen voorkomen door pro tijdens ab te slikken, dan doe ik dat natuurlijk...
Plaats reactie