Fasciatherapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Fasciatherapie

Bericht door klaproos »

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben nu naar een 3daagse kennismaking aan het gaan over deze behandeling en de 2 heren die het geven, beweren dat ze "een heel aantal" CVS-patiënten hebben en die zijn "er allemaal doorgekomen".
Mijn vraag over hoe ze, een aandoening die duidelijk immuungerelateerd is en met darmen, bacteriën en virussen te maken heeft, dan wel kunnen genezen, kreeg ik als antwoord: als je oorzakelijk begint na te denken ben je verkeerd bezig. Hm, zulke dingen heb ik nogal gehoord...
Het lijkt met wel interessant om te doen, maar naar het schijnt is het vrij kostelijk: 40 à 50 euro voor een privébehandeling of 15 euro per keer voor een groepssessie. En ik moet er ook nog eens een heel eind voor rijden.
Dus: alle ervaringen en opmerkingen zijn welkom!
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hoikes,

Ik heb een kursus gevolgd die bestond uit allerhande behandelingstechnieken en Fascia was er een van.
We hebben maar een 2-tal dagen rond fascia gewerkt en voor de rest: shiatsu, cranio-sacraal, orgaanmassage... en die therapeuten genazen echt ook mensen met CVS, ze gaven ook info-avonden rond CVS. Maar alleen fascia? Ik zou het echt niet weten of dit kan of niet.
ik weet wel dat fascia werkt op klieren en lymfeklieren, en dat die waarschijnlijk door hun therapie wel de afvalstoffen kunnen laten afvloeien, ja, dat geloof ik, maar of dat voldoende is???Zal ook van de aard en van de ergtegraad van CVS afhangen, verondertel ik.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hej Klaproos,
ken je hun namen, ik ken wel wat mensen die dit oa geven?
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Nog even dit, Klaproos: als je openstaat voor zulke behandelingen, ga dan ineens voor behandelingen die, volgens mij beter helpen en die echt ingrijpend je lichaam veranderen en ook helpen bij CVS en dat zijn gesret-behandelingen. zie site
www.asthme-reality.com
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

karolien schreef:Hej Klaproos,
ken je hun namen, ik ken wel wat mensen die dit oa geven?
Philip Vandecruys en nog iemand, een Geert of een Dirk, weet het niet zeker.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Karolien,
Volgens hen werkt de therapie vooral op het bindweefsel en gaat het erom opnieuw je lichaam te leren voelen. 't Is ook niet enkel een behandeling door de peut, maar je moet ook zelf oefeningen thuis doen.
Afin, hun uitleg klinkt heel plausibel, maar dat is altijd zo. :wink:
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

karolien schreef:Nog even dit, Klaproos: als je openstaat voor zulke behandelingen, ga dan ineens voor behandelingen die, volgens mij beter helpen en die echt ingrijpend je lichaam veranderen en ook helpen bij CVS en dat zijn gesret-behandelingen. zie site
www.asthme-reality.com
Karolien, maar dit is toch niet voor ME/CVS?
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Het is idd niet speciefiek voor CVS, maar wel voor intoleranties en andere allergieen. En vermits veel CVSers allergieen en intoleranties hebben...
In hun folder staat: heeft zijn nut reeds bewezen bij CVS en fybromialgie, en, brengt het immuunsysteem weer op gang...
Ik heb het gedaan en ben er wel mee vooruit gegaan. Maar je moet het echt alleen maar doen als je er echt achter staat want er is bij mij wel het een en ander verandert in mijn lijf, en ben er ziek van geweest, ik kreeg veel symptomen eerst nog erger, maar nadien waren al mijn pijnlijke spierbundels wel verdwenen, was ik veel helderder in mijn hoofd...
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ah ja, wat ik nog vergeten ben, de osteopaat die me deze behandelingen gegeven heeft, heeft me onlangs nog gezegd dat het ook helpt bij lekkende darmen maar dat dat wel een half jaar tot een jaar kan duren eer die darmen hersteld zijn. Ik heb een 2-tal weken geleden nog es een behandeling gehad, de andere 5 al in het voorjaar. Ik ben nog steeds niet van mijn intoleranties vanaf, maar ik heb na deze behandeling toch weer hoop omdat ik toch weer vanalles voel veranderen in mijn lichaam, kvoel me weer wat beter en hopelijk heeft hij gelijk, he, en geraak ik echt binnen x aantal tijd nog echt ervan af.
En ook al geraak ik er niet vanaf, ik ben blij dat ik die behandelingen gedaan heb, ben er echt een stuk mee vooruit gekomen.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Sorry, nog een keer, en je lichaam weer leren voelen is idd ook wel belangrijk, maar dat heb ik geleerd, he, ik heb die kursus gedaan, 2 jaar, en dat was elk jaar een 12-tal weekends dat we met zulke dingen bezig waren, ik heb daar idd veel geleerd over mezelf en veel aan gehad, en als je je lichaam beter aanvoelt, voel je ook beter in welke richting je moet zoeken. Wij kregen ook oefeningen om thuis te doen. Zulke dingen helpen allemaal om je stapjes dichter bij jezelf te brengen.
Meestal is bij zoiets het kostenplaatje wel een spelbreker, het is de kunst om dingen te zoeken die prijs/kwaliteit jezelf het meeste opbrengen.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Karolien, bedankt voor alle uitleg.
Inderdaad, het kostenplaatje... Ik heb net al mijn spaarcentjes uitgegeven aan Mickel-therapie, dus momenteel kan ik eigenlijk niets beginnen wat zoveel kost.
Waarom moet dat toch altijd zo duur zijn? Mijn osteopaat vraagt gewoon het kiné-tarief en als het echt een superlange behandeling is, dan regelt hij wel wat. Waarom doen die anderen dat niet? Die fasciapeuten zijn ook kinesisten/osteopaten, maar neen, die vragen 40 à 50 euro per keer. Sorry hoor, maar voor mij is dat niet "mensen willen helpen", maar eerder: "geld willen verdienen". Ben het geld uitgeven op niks momenteel een beetje beu.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik snap het, hoor, ik heb zulke periodes ook gehad.
Als ik alles optel wat me dit al gekost heeft, daar had ik ne chique auto van kunnen kopen, maar ja, het is niet anders.
Het beste in elk geval.
Gebruikersavatar
klaproos
Actief lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 02 nov 2008, 16:49
Locatie: Maaseik

Bericht door klaproos »

Een villa met zwembad. :wink:
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

:wink: :D
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Eigenlijk wil ik nog 1 ding toevoegen: de gesret-behandelingen staan eigenlijk hier verkeerd, want dat zijn geen alternatieve behandelingen, maar pure geneeskunde. Zoals je op hun forum kan lezen, GENEZEN mensen echt van astma, psoriasis, allergieen, zelfs coeliakie. Dit zijn serieuze ziekten waar zelfs de klassieke geneeskunde geen oplossing voor heeft.
Plaats reactie