Tomaten

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
karolien
Donateur
Donateur

Tomaten

Bericht door karolien »

Wie heeft er net als ik ook zoveel pijn na het eten van tomaten?
Ik weet dat ik tomatenintolerantie heb, maar ik heb het gisteren nog es gegeten, ik voel me stukken beter, dus, ik dacht, ik ga het nog es proberen.
Maar, amai, mijn hele lijf deed pijn, spierpijnen en gewrichtspijnen, overal, maar vooral mijn hoofd, kaakgewrichten.
Zijn er mensen die dit herkennen en eventueel weten hoe ze dit kunnen oplossen?
Geen tomaten eten, weet ik ook wel, maar ik heb zoveel intoleranties en het is niet makkelijk om altijd alles te laten.
En ik zou er vanaf willen geraken, van al mijn intoleranties, suggesties?
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

hallo karolien
heel herkenbaar
ik heb dit namelijk ook
de ene keer kan ik dat ook eten
en de andere keer ben ik er doodziek van
dat heb ik met heel veel dingen
je weet gewoon niet meer wat je wel of niet kan eten
ook ik heb er geen oplossing voor
ik hoop dat er iemand een oplossing heeft
succes
Renka
Gevorderd lid

Bericht door Renka »

Karolien, in tomaten zit iets dat niet goed is voor de histamine-spiegel. Misschien heeft het daarmee te maken? Daarbij worden tomaten vaak redelijk bespoten, dus als ze niet biologisch zijn en je bent daarvoor gevoelig kan dat misschien ook een oorzaak zijn?

Helaas heb ik ook geen andere oplossing voor je.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Hej, dan zal het toch de histamine zijn, want het waren tomaten van mijn ouders en die spuiten ze niet.
En, dat dacht ik al langer, dat mijn intoleranties met histamine samenhing, alleen wist ik niet ik mss daarom beter geen tomaten eet.
Thanks
Renka
Gevorderd lid

Bericht door Renka »

Graag gedaan. Het is een gepuzzel met die intoleranties, he?! Ik heb een heel allergisch vriendje, dus dan leer je vanzelf wat je wel en niet mag eten als het om histamine en histamine-vrijmakers gaat.

Good luck!
blossom
Actief lid

Bericht door blossom »

Ik heb vaak bij het eten van fruit dat ik mijn hele mond voel tintelen branden en mijn mondhoeken worden helemaal rood en pijnlijk.... maar een andere keer eet ik het zelfde fruit en heb ik nergens last van heel raar
kel
Actief lid

Bericht door kel »

Hoi Karolien,

Hier nog een! ik heb en allergie test via pvm laten doen, en ook ik kan niet tegen tomaten ( lactose, koemelk, pinda, kiwi).. en het lijkt erop steeds tegebn minder eten te kunnen... en ook bij het eten daarvan krijg ik weer veel meer spier en gewrichtspijn... het blijft lastig want net als nu iedere dag aardappelen groenten en ongemarineerd vlees ook mijn neus ook wel uit... maar sauzenzijn finest... dus rijst en paste hoef ik niet meer te eten... chips koektaart en salades ook niet... je wordt er doodmoe van...
blossom
Actief lid

Bericht door blossom »

Is een kruisallergie misschien van toepassing, wanneer je bijvoorbeeld allergisch bent voor pollen kun je ook een allergie hebben voor een bepaalde fruit soort.
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Is een kruisallergie misschien van toepassing, wanneer je bijvoorbeeld allergisch bent voor pollen kun je ook een allergie hebben voor een bepaalde fruit soort.
Dat herken ik wel. Ik reageer alleen op tomaten in de maanden dat ik hooikoorts heb. De rest van het jaar kan ik ze gewoon eten, en ze zijn ook niet naar voren gekomen bij de voedselintolerantietest.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

Tomaat komt idd voor bij graspollenallergie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruisallergie

Verder zetten andere (klassieke) allergieën ook histamine vrij, en zit in bv tomaat veel histamine dus dat de algemene histamineovergevoeligheid dan kan toenemen lijkt me ook niet zo vergezocht.
Ik weet weinig.
kel
Actief lid

Bericht door kel »

Wij lijken wel een stel artsen met onze redenaties hihi... misschien zou het verstandig zijn als een aantal artsen hier onze ervaringen zouden lezen en zich hierin zouden verdiepen... zij zouden dit kunnen uitzoeken voor ons... zo komen we steeds een stapje verder in de zoektocht naar genezing!!
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Er lezen er al 2 mee, dr Vermeulen en dr Wijlhuizen :mrgreen:
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Plaats reactie