Tomaten
Moderator: Moderators
Tomaten
Wie heeft er net als ik ook zoveel pijn na het eten van tomaten?
Ik weet dat ik tomatenintolerantie heb, maar ik heb het gisteren nog es gegeten, ik voel me stukken beter, dus, ik dacht, ik ga het nog es proberen.
Maar, amai, mijn hele lijf deed pijn, spierpijnen en gewrichtspijnen, overal, maar vooral mijn hoofd, kaakgewrichten.
Zijn er mensen die dit herkennen en eventueel weten hoe ze dit kunnen oplossen?
Geen tomaten eten, weet ik ook wel, maar ik heb zoveel intoleranties en het is niet makkelijk om altijd alles te laten.
En ik zou er vanaf willen geraken, van al mijn intoleranties, suggesties?
Ik weet dat ik tomatenintolerantie heb, maar ik heb het gisteren nog es gegeten, ik voel me stukken beter, dus, ik dacht, ik ga het nog es proberen.
Maar, amai, mijn hele lijf deed pijn, spierpijnen en gewrichtspijnen, overal, maar vooral mijn hoofd, kaakgewrichten.
Zijn er mensen die dit herkennen en eventueel weten hoe ze dit kunnen oplossen?
Geen tomaten eten, weet ik ook wel, maar ik heb zoveel intoleranties en het is niet makkelijk om altijd alles te laten.
En ik zou er vanaf willen geraken, van al mijn intoleranties, suggesties?
Karolien, in tomaten zit iets dat niet goed is voor de histamine-spiegel. Misschien heeft het daarmee te maken? Daarbij worden tomaten vaak redelijk bespoten, dus als ze niet biologisch zijn en je bent daarvoor gevoelig kan dat misschien ook een oorzaak zijn?
Helaas heb ik ook geen andere oplossing voor je.
Helaas heb ik ook geen andere oplossing voor je.
Hoi Karolien,
Hier nog een! ik heb en allergie test via pvm laten doen, en ook ik kan niet tegen tomaten ( lactose, koemelk, pinda, kiwi).. en het lijkt erop steeds tegebn minder eten te kunnen... en ook bij het eten daarvan krijg ik weer veel meer spier en gewrichtspijn... het blijft lastig want net als nu iedere dag aardappelen groenten en ongemarineerd vlees ook mijn neus ook wel uit... maar sauzenzijn finest... dus rijst en paste hoef ik niet meer te eten... chips koektaart en salades ook niet... je wordt er doodmoe van...
Hier nog een! ik heb en allergie test via pvm laten doen, en ook ik kan niet tegen tomaten ( lactose, koemelk, pinda, kiwi).. en het lijkt erop steeds tegebn minder eten te kunnen... en ook bij het eten daarvan krijg ik weer veel meer spier en gewrichtspijn... het blijft lastig want net als nu iedere dag aardappelen groenten en ongemarineerd vlees ook mijn neus ook wel uit... maar sauzenzijn finest... dus rijst en paste hoef ik niet meer te eten... chips koektaart en salades ook niet... je wordt er doodmoe van...
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
Dat herken ik wel. Ik reageer alleen op tomaten in de maanden dat ik hooikoorts heb. De rest van het jaar kan ik ze gewoon eten, en ze zijn ook niet naar voren gekomen bij de voedselintolerantietest.Is een kruisallergie misschien van toepassing, wanneer je bijvoorbeeld allergisch bent voor pollen kun je ook een allergie hebben voor een bepaalde fruit soort.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Tomaat komt idd voor bij graspollenallergie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruisallergie
Verder zetten andere (klassieke) allergieën ook histamine vrij, en zit in bv tomaat veel histamine dus dat de algemene histamineovergevoeligheid dan kan toenemen lijkt me ook niet zo vergezocht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruisallergie
Verder zetten andere (klassieke) allergieën ook histamine vrij, en zit in bv tomaat veel histamine dus dat de algemene histamineovergevoeligheid dan kan toenemen lijkt me ook niet zo vergezocht.
Ik weet weinig.
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer: