Welke bloedonderzoeken voor ME?

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
monia
Beginner

Welke bloedonderzoeken voor ME?

Bericht door monia »

bij mij is m.e "vast gesteld door mn holistische genezer"
ik heb echter al 20 jaar klachten die steeds op psychisch worden gegooid en ik leef al 20 jaar met ups en downs, redelijke periodes en slechte periodes..
nu is mn vraag wat voor onderzoeken er gedaan kunnen worden voor m.e?
ik heb alleen paar keer algemeen bloedonderzoek gehad waar steeds geen afwijkingen in werden gevonden, en urine onderzoek wat ook goed was.
hartfilmpje en echo wat ook goed was.

hoe kan m.e worden aangetoont? en hoe zijn jullie tot de diagnose gekomen?

liefs monia
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

bloedonderzoek voor m.e ? welke onderzoeken zijn raadzaam?

Bericht door felixloena »

Hallo Monia
Ik heb naar mijn eigen mening al jarenlang Me, en alle onderzoeken wezen uit dat ik 'gezond' was. Hartfilmpje, longfoto, diverse bloedonderzoeken, noem maar op. Kortom, het zou psychisch zijn.

Enkele maanden geleden ben ik naar het vermoeidheidcentrum in Lelystad gegaan. Zij hebben me de diagnose gegeven aan de hand van inspanningsintolerantiemeting, en een aantal gevalideerde vragenlijsten.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Hoop doet leven!
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hallo Monia,

Ik heb in april jl. de diagnose CVS/ME gekregen (eindelijk na 10 jaar) die gesteld is door de internist van Vermoeidheidcentrum Lelystad (een nieuw centrum in Nederland).

Binnenkort ga ik beginnen met de behandeling/verlichting van CVS/ME bij dit centrum.

Hier ter informatie de website:
www.vermoeidheidcentrum.nl

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Iris
Beginner

Bericht door Iris »

Hoi Monia,
Bij de huisarts en reguliere artsen uit het ziekenhuis is nooit iets gevonden bij mij. Bij het CVS-centrum Amsterdam hebben ze een tekort aan carnitine gevonden (al een aantal jaren geleden) en daar ben ik nu onder behandeling. Pas hoorde ik dat ze op dit moment een patientenstop hebben, dus ik weet niet wanneer je er terecht kunt. Hier de website, zodat je alvast wat kunt lezen: http://www.cvscentrum.nl/
Succes met alles uitzoeken en het eventuele doorlopen van alle onderzoeken!
Groetjes, Iris
Plaats reactie