Bloeddruk?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Alabama
Gevorderd lid

Bloeddruk?

Bericht door Alabama »

hallo mensen,

laatste tijd heb ik vaker last van mijn hart dat te hard/snel klopt dan eigenlijk nodig is. zelfs als ik al uren in mijn bed lig. ik ben dan ook draaierig. ik weet nou niet of het normaal is en dat ik het altijd al heb gehad en dat het me nu pas opvalt. maar wat wel nieuw is, is dat ik nu iets van 10 roode puntjes heb. net onder de huid. zijn dat gespatte adertjes? is het te hoge bloeddruk? en kan het wel maanden zo aanhouden? komt de duizeligheid daar vandaan?

ik hoop dat iemand wat weet, ik wil niet weer naar de huisarts :roll:

liefs!!
God is closest to those with broken hearts..
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

hoi siem ik weet niet of dit een hoge bloeddruk is
ik zou wel als je nu last heb naar een huisartsenpost gaan
om even te laten nakijken die snelle hartslag kan ook door de schildklier komen ,ik heb ook vaak last van hart ritme stoornissen en hoge bloeddruk
maar als jou hart zo snel gaat even naar de arts gaan sterkte
liefs van alie
Jazzie
Gevorderd lid

Bericht door Jazzie »

Draaierigheid komt bij mijn weten juist door een lage bloeddruk. Een lage bloeddruk is normaal bij jonge vrouwen, en ongevaarlijk.
En dat je hart snel klopt in ruststand, is vrij normaal bij mensen die weinig conditie hebben/weinig bewegen. Ik heb dat ook.
Waar zitten die rode puntjes?
Alabama
Gevorderd lid

Bericht door Alabama »

@jazzie, een paar in mijn handpalmen en armen. en de rest een beetje verspreid.
ik vind het nl ook raar, die hartslag tempo plus duizeligheid
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

ook bij hoge bloeddruk heb je last van duizelingen
dus even nalaten kijken als ik jou was siem
en wat ik al schreef de schildklier kan ook problemen geven
Amaike
Donateur
Donateur

Bericht door Amaike »

Hey Siem,

Ik heb volgens mij pas nog wat gelezen over die rode puntjes... even zoeken...

Gevonden!

Trombocytopenie

Maar, wij zijn geen dokter he, dus ik zou er toch maar even mee langs de huisarts gaan, hoe vervelend dat ook is.[/url]
Alabama
Gevorderd lid

Bericht door Alabama »

@ alie, als ik toch bij de huisarts langs ga dan zal ik het toch vragen, hoewel ze mijn schildklier al hebben getest.
@amaike, poeh, is wel ff schrikken. dat het zo letterlijk wordt beschreven!
dank je wel
Alabama
Gevorderd lid

Bericht door Alabama »

ik bedenk me net dat ze volgens mij mijn bloed daar al op hebben getest. las net nog een paar symptomen waaraan je het kunt herkennen: bloedende tandvlees bij het poetsen, veel bloedverlies tijdens menstruatie, blauwe plekken (waarvan ik niet wist waar het vandaan kwam), en bij een wond duurde het wel even voordat het stopte met bloeden, en natuurlijk bloed bij de ontlasting wat ik al een paar keer heb gehad.

ik zie er echt verschrikkelijk tegenop om naar de huisarts te gaan. er komt toch nooit wat uit. en als er wel wat uitkomt vind hij het toch nog tussen de 'normale' waarde vallen.....
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

siem je zou kunnen vragen of je naar een internist mag
dat moet een huisdokter echt goed vinden hoor
want die onderzoeken alles
ook ik heb kleine rode puntjes op mijn huid
ik heb een hoog ferritine gehalte en dan kun je ook die rare dingen hebben
alles wat ik las wat van amaike heb ik ook en dat is niets ernstig dus toch naar de huisarts en er op staan dat hij je doorverwijst
sterkte
Lijntje
Actief lid

Bericht door Lijntje »

Gek, ik had een hele tijd geleden ook dat ik opmerkte dat ik van die rode puntjes op mijn armen en bovenlichaam heb. Toen ik een keer toevallig bij de huisarts was heb ik dat ook maar even gevraagd. Zij zei dat dat heel normaal is en ik me echt geen zorgen hoefde te maken. Daarbij zag ik net dat ik blauwe plekken op mijn benen heb. Weet ik niet of dat door onhandigheid komt of dat die er zomaar zitten.
Wel gek om dit dan zo te lezen.
Een hoge bloeddruk heb ik zeker niet. De duizeligheid helaas wel.
Ook maar even noemen dus als ik in juni bij het CVS-centrum in A'dam ben.
Alabama
Gevorderd lid

Bericht door Alabama »

hey lijntje, daar was ik al bang voor. dat je dan meteen gerustgesteld zal worden door de huisarts. alsof dat hun hoofdtaak is.

met 'hoge bloeddruk' bedoel ik niet dat ik het gemeten heb, maar dat het zo voelde. alsof ik me net heb zitten opwinden zeg maar. mijn hart gaat gewoon zo onnodig te keer.

maar goed laat maar weten wat er uit komt als je bij het cvs-centrum bent geweest!
Alabama
Gevorderd lid

Bericht door Alabama »

@ alie, paar maanden terug ben ik al naar de internist geweest. als het goed is heeft ie alles onderzocht. alles was prima en normaal (volgens hun). zoals je zegt: het is niet zo ernstig. dus ik denk dat ik het maar ga negeren. heb er verder geen last van maar was bang dat het van die gespatte adertjes was ofzo. gelukkig is dat zo en vervaagt dit na een tijdje.
Lijntje
Actief lid

Bericht door Lijntje »

Ik verwees ook niet naar jouw bloeddruk hoor. Ik bedoelde dat ik altijd al een lage bloeddruk heb of dat ik aan de lage kant van de normaalgrens zit, dus dan zal ik wel niet nu opeens een te hoge bloeddruk hebben. Dat kan dus niet de oorzaak zijn.

Maar ik zal wel laten weten wat het CVScentrum zegt.
Amaike
Donateur
Donateur

Bericht door Amaike »

Hey Siem,

Misschien is het een idee om een kopie van je medisch dossier aan te vragen? dan kun je zelf even goed controleren wat nu wel en niet onderzocht is, en of je naar de huisarts moet om nog wat andere dingen na te laten kijken.
Alabama
Gevorderd lid

Bericht door Alabama »

hey amaike,

ondertussen heb ik al 20 keer gevraagd of ik een kopie van mijn dossier mag hebben. maar ze doen er zoooo moeilijk over! paar weken terug heeft de huisarts nog beloofd dat hij het er met de dames over zou hebben, daarna niks meer gehoord. ik weet dat ik er recht op heb maar snap niet waarom ze zo moeilijk doen!
en om alles te onthouden, je kent het vast wel, geheugen is niks.

liefs!
Plaats reactie