Hoort flauwvallen bij ME/CVS?
Moderator: Moderators
Hoort flauwvallen bij ME/CVS?
Mijn dochter is een paar keer flauwgevallen, 1 keer zat ze gewoon een beetje uit te rusten.
En daarna nog een keer in de bus ze zat in de bus en toen is ze letterlijk van haar stoel gevallen en lag ze op de grond met een hoop mensen om haar heen die haar wilde helpen.
Ze zegt, ik voel het aankomen het wordt dan zwart voor mijn ogen en draaierig.
Wie kan ons helpen. Hoort dit ook bij ME/CVS?
Flos
En daarna nog een keer in de bus ze zat in de bus en toen is ze letterlijk van haar stoel gevallen en lag ze op de grond met een hoop mensen om haar heen die haar wilde helpen.
Ze zegt, ik voel het aankomen het wordt dan zwart voor mijn ogen en draaierig.
Wie kan ons helpen. Hoort dit ook bij ME/CVS?
Flos
Hope
-
- Teamlid
- Contacteer:
Wie weet hier antwoord op.
Misschien moet je eerst haar bloeddruk eens laten nemen. Het zou kunnen dat zij bvb gewoon last heeft van lage bloeddrukken. Laat ook haar suikergehalte controleren.
"Great minds share similar thoughts "
Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Beste Flos,
Wat naar voor je dochter, maar ook naar vor jou als moeder.
Volgens mij is dit beslist iets voor de huisarts.
Zelf zou ik deze klacht bij de huisarts als een op zichzelf staande klacht behandelen (en het geheel -bij de huisarts in ieder geval- los blijven zien van ME). En zelf geen mogelijke oorzaken aandragen, maar puur de klachten te beschrijven.
(Duizelig van lage bloeddruk ken ik wel, flauwvallen niet. Maar ook een lage bloeddruk kan door de huisarts worden geconstateerd.)
Sterkte en succes, Henny
Wat naar voor je dochter, maar ook naar vor jou als moeder.
Volgens mij is dit beslist iets voor de huisarts.
Zelf zou ik deze klacht bij de huisarts als een op zichzelf staande klacht behandelen (en het geheel -bij de huisarts in ieder geval- los blijven zien van ME). En zelf geen mogelijke oorzaken aandragen, maar puur de klachten te beschrijven.
(Duizelig van lage bloeddruk ken ik wel, flauwvallen niet. Maar ook een lage bloeddruk kan door de huisarts worden geconstateerd.)
Sterkte en succes, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
-
- Teamlid
- Contacteer:
Flos,
Heeft je dochter CVS?
Zo ja, dan kan dit er inderdaad in kaderen.
Maar zo nee, dan is er geen reden voor paniek. Duizeligheid kan door duizend en één zaken worden veroorzaakt, zoals bvb te weinig gegeten, lage bloedsuikerspiegel, lage bloeddruk, ...
Je huisarts kan je vast verder helpen
Heeft je dochter CVS?
Zo ja, dan kan dit er inderdaad in kaderen.
Maar zo nee, dan is er geen reden voor paniek. Duizeligheid kan door duizend en één zaken worden veroorzaakt, zoals bvb te weinig gegeten, lage bloedsuikerspiegel, lage bloeddruk, ...
Je huisarts kan je vast verder helpen
"Great minds share similar thoughts "
Mijn dochter heeft al 2 jaar ME/CVS, en ze is pas 16.
Ze is bij prof. Lambrecht. Ze heeft haar ME/CVS van virussen die in het hoofd zitten voornamelijk.
Dinsdag heeft ze een MRI en ze heeft een verwijzing voor een SPECT-SCAN.
Als ze weer flauwvalt in het weekend dan ga ik as. maandag naar de huisarts.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Flos
Ze is bij prof. Lambrecht. Ze heeft haar ME/CVS van virussen die in het hoofd zitten voornamelijk.
Dinsdag heeft ze een MRI en ze heeft een verwijzing voor een SPECT-SCAN.
Als ze weer flauwvalt in het weekend dan ga ik as. maandag naar de huisarts.
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Flos
Hope
hoi flos heeft je dochter ook nekklachten
daar kan het ook vandaan komen
zelf heb ik een hoge bloeddruk
maar ik heb ook heel erg last van mijn hoofd af en toe een zwaar vermoeid en draaierig gevoel ,dat komt uit mijn nek en ook van M, E CVS en FYBROMIALGIE
flos kan mij best voorstellen dat je bezorgt ben
mischien is het bloedarmoede of de glucose
wij hebben de gekste dingen iedere keer
sterkte
daar kan het ook vandaan komen
zelf heb ik een hoge bloeddruk
maar ik heb ook heel erg last van mijn hoofd af en toe een zwaar vermoeid en draaierig gevoel ,dat komt uit mijn nek en ook van M, E CVS en FYBROMIALGIE
flos kan mij best voorstellen dat je bezorgt ben
mischien is het bloedarmoede of de glucose
wij hebben de gekste dingen iedere keer
sterkte
Hmm, apart dat dit topic er net nu komt
Ikzelf ben de afgelopen week 3 keer flauwgevallen uit het niets. Ik heb naast ME wel hypoglykemie (omgekeerde van suikerziekte), waar flauwvallen ook wel bijhoort, maar op dat moment had ik net gegeten, wat dat eigenlijk wel uitsluit. Maar mijn bloeddruk is net opgemeten door de huisarts, en nu voor het eerst in mijn leven normaal in plaats van extreem laag, dus dat is het ook niet... en ook geen bloedarmoede.
Ik moet zeggen, ik heb het wel meer gehoord dat het voorkwam bij CVS-ers. Bij Nienke bijvoorbeeld (ben haar gebruikersnaam hier even vergeten), die is zelfs een keer flauwgevallen bij de dokter, waardoor die dokter het gelukkig een beetje doorkreeg dat er iets aan de hand was, als ik het me goed herinner (gatenkaasgeheugen
).

Ik moet zeggen, ik heb het wel meer gehoord dat het voorkwam bij CVS-ers. Bij Nienke bijvoorbeeld (ben haar gebruikersnaam hier even vergeten), die is zelfs een keer flauwgevallen bij de dokter, waardoor die dokter het gelukkig een beetje doorkreeg dat er iets aan de hand was, als ik het me goed herinner (gatenkaasgeheugen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
hoi floss en de rest
ik heb cvs al zo 10 jaar.
ik val ook regelmatig flauw en dat gebeurd dagelijks.
ze hebben daar onderzoek naar gedaan en daaruit bleek dat ik ook het syndroom van P.O.T.S Postural Orthostatic Tachycardia Syndroom heb.
dit komt wel vaker voor bij cvs patienten dat ze buiten cvs ook deze syndroom hebben.
de syndroom houdt in het kort in dat je hartritmestoornissen hebt en een wisselende bloeddruk waardoor je dus flauw kunt vallen.
dit kunnen ze testen met een speciale kantel test en dan ben je ook aangesloten op kastjes die je hartritme en bloeddruk in de gaten houd en dan roepen ze met de test een reactie uit dat je flauw valt en dat ze dan kunnen zien wat er gebeurd.
ik zal als het nog niet duidelijk is wat ze heeft zeker met de arts over dit hebben.
groetjes
ps
ik heb cvs al zo 10 jaar.
ik val ook regelmatig flauw en dat gebeurd dagelijks.
ze hebben daar onderzoek naar gedaan en daaruit bleek dat ik ook het syndroom van P.O.T.S Postural Orthostatic Tachycardia Syndroom heb.
dit komt wel vaker voor bij cvs patienten dat ze buiten cvs ook deze syndroom hebben.
de syndroom houdt in het kort in dat je hartritmestoornissen hebt en een wisselende bloeddruk waardoor je dus flauw kunt vallen.
dit kunnen ze testen met een speciale kantel test en dan ben je ook aangesloten op kastjes die je hartritme en bloeddruk in de gaten houd en dan roepen ze met de test een reactie uit dat je flauw valt en dat ze dan kunnen zien wat er gebeurd.
ik zal als het nog niet duidelijk is wat ze heeft zeker met de arts over dit hebben.
groetjes
ps
ik geloof niet dat het alleen iets te maken met de hartslag
het kan ook met het zenuwstelsel te maken hebben
dat kan op hol slaan
of met de ademhaling verkeert ademen
ik heb ook wel last van een ritmestoring
maar ik val niet flauw
wel het gevoel dat ik flauw het gaat vallen
het is best wel eng, en dan probeer ik wat rustiger te ademen
en dan zakt het weer, wel ben ik dan volkomen van slag
het kan ook met het zenuwstelsel te maken hebben
dat kan op hol slaan
of met de ademhaling verkeert ademen
ik heb ook wel last van een ritmestoring
maar ik val niet flauw
wel het gevoel dat ik flauw het gaat vallen
het is best wel eng, en dan probeer ik wat rustiger te ademen
en dan zakt het weer, wel ben ik dan volkomen van slag
Beste allemaal,
Wat fijn om te lezen dat de duizelingen en het gevoel van flauw gaan vallen ook bij jullie bekend is.
Ik zelf heb tegenwoordig ook regelmatig van deze duizelingen.
Mijn ogen gaan eerst branden en daarna heb ik het gevoel alsof ik een paar flinke klappen op mijn jukbeenderen heb gekregen.
Mijn wangen gaan enorm gloeien en dan wordt het zicht wazig en wordt ik erg lichtjes in mijn hoofd.
Een vreemde vorm van hoofdpijn volgt.
Soms moet ik mij vasthouden aan het een of ander, omdat ik dan het gevoel krijg dat ik omver val.
Daarnaast heb ik ook een vreemde vorm van duizelingen voordat ik in slaap val.
Op het moment dat ik iets verder weg zak in mijn slaap is het net of ik een flink eind naar beneden val.
Het geeft het gevoel dat ik naast mijn bed ga belanden, zo duizelig ben ik dan.
Is dat voor jullie herkenbaar?
Mijn bloeddruk is goed.
Groetjes
Wat fijn om te lezen dat de duizelingen en het gevoel van flauw gaan vallen ook bij jullie bekend is.
Ik zelf heb tegenwoordig ook regelmatig van deze duizelingen.
Mijn ogen gaan eerst branden en daarna heb ik het gevoel alsof ik een paar flinke klappen op mijn jukbeenderen heb gekregen.
Mijn wangen gaan enorm gloeien en dan wordt het zicht wazig en wordt ik erg lichtjes in mijn hoofd.
Een vreemde vorm van hoofdpijn volgt.
Soms moet ik mij vasthouden aan het een of ander, omdat ik dan het gevoel krijg dat ik omver val.
Daarnaast heb ik ook een vreemde vorm van duizelingen voordat ik in slaap val.
Op het moment dat ik iets verder weg zak in mijn slaap is het net of ik een flink eind naar beneden val.
Het geeft het gevoel dat ik naast mijn bed ga belanden, zo duizelig ben ik dan.
Is dat voor jullie herkenbaar?
Mijn bloeddruk is goed.
Groetjes