Ogen achteruit

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
hansie
Beginner

Ogen achteruit

Bericht door hansie »

Ben al sinds januari in behandeling in Driebergen. Heb er intussen een depressie bij gehad en heb nu mijn medicijnen afgebouwd.
Nu heb ik 3 weken geleden een nieuwe bril laten aanmeten en mijn ogen waren een 1/2 punt verslechterd. Enkele weken met nieuwe bril gelopen en teruggeweest naar opticien. Daar blijkt dat mijn ogen in die 3 weken wederom 3/4 zijn verslechterd. Ook heb ik als ik met mijn ogen draai een zingend geluid in mijn hoofd dat uitstraalt naar mijn nek.
Heeft iemand van jullie ook iets van dien aard mee gemaakt?

Het is mss niet helemaal goed gesplitst, maar heb de vraag over het achteruit gaan van ogen toch in een nieuw topic geplaatst.
Mod. Zuiderzon
Grigor
Gevorderd lid

Bericht door Grigor »

Nee nog niet voor het bloed, maar verder een fructose en lactose test , en een inspanningstest and een cardio ( maar die laatste 2 heb ik al in Amsterdam gedaan)
Jewannes
Beginner

Bericht door Jewannes »

@eezdva, ok hou ons op de hoogte hë? Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Zelf heb ik van de week een eerste afspraak gemaakt voor Amsterdam en voor de fietstest.
Maar dat is pas op 16 en 23 februari.

@hansie. Welkom hier hansie. Wat doen ze in Driebergen? Kun je iets meer vertellen?
Ook over je ogen. Is het veraf of dichtbij, of beide?
Zelf merk ik dat mijn ogen de laatste 2-3 jaar ook achteruitgaan, maar dat is iets anders dan 3 weken. Ik heb vooral moeite met lezen als het daglicht afneemt. Zou er eigenlijk naar moeten laten kijken, maar alles op zijn tijd.
Ik hoop dat je veel steun hebt aan dit forum.
Je kunt niet genezen als je steeds moet bewijzen dat je ziek bent.
Grigor
Gevorderd lid

Bericht door Grigor »

De tijd tussen de afspraken bij het CVS centrum duren eeuwig. Een klein nadeel wel een beetje.
hansie
Beginner

Bericht door hansie »

Wat het zien betreft is het veraf gedeelte dat het sterkst teruguit gaat. In Driebergen behandelen ze je met cognitieve gedragstherapie en valt onder het Radboudziekenhuis olv prof. Bleyenberg. Ze starten met iedere week daarna omde twee weken enz. Het vervoer is per taxi daar ik in Deurne woon is deze rit al erg vermoeiend.
Amaike
Donateur
Donateur

Bericht door Amaike »

Ik weet niet of het met de ME te maken heeft, maar mijn ogen zijn ook heel sterk achteruit gegaan. Ook met verzien. Ik zit inmiddels op sterkte -8. Zodra ik een bepaald soort hoofdpijn krijg, weet ik dat het weer zo ver is. dan ga ik naar de opticien en zijn mijn ogen weer achteruit. Dat is ongeveer om het half jaar.
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

volgens mijn arts kan het wel wat met ME te maken hebben
zelf heb al zo.n twintig jaar pijnlijke ogen en af en toe slecht ziend ik heb drie jaar geleden een netvlies los lating gehad en dat kon ook door ME
komen ,maar het kan ook iets met zenuwen en spieren te maken hebben
ik zie dikwijls heel slecht en dan heb ik ook erge nek en schouderpijn en ik ben dan licht bij mijn ogen een soort duizelig gevoel
dat kan spierspanning zijn
hansie welkom hier op het forum
Plaats reactie