Traan-ogen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Peet
Beginner

Traan-ogen

Bericht door Peet »

(Nee, niet te verwarren met verdrietjes :wink: )

Ik heb de laatste weken met grote regelmaat (bijna dagelijks) brandende ogen en traan-ogen... Wie herkent dit???

Niet pijnlijk ofzo en er zal ook wel niks aan te doen zijn, maar ik ben nieuwsgierig of jullie hier ook last van hebben? :shock:
Groetjes, Peet

I’ve been up and down and over and out
And I know one thing:
Each time I find myself flat on my face,
I pick myself up and get back in the race...
- That's Life by Frank Sinatra -
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

ik heb dit al jaren
maar ik heb er druppels voor gehad maar deze helpen niet
mischien bij jou wel ik kreeg ze voor droge ogen
maar ik heb een test gedaan en daar bleek ik geen droge ogen te hebben toch moet ik deze gel gebruiken mischien dat jij wel last van droge ogen heb even na laten kijken peet
groetjes alie
sassy
Actief lid

Bericht door sassy »

ik doe wel eens plakjes komkommer op mn ogen of een nat washandje maar ik denk dat alie's tip beter is

groetjes sassy
Life isn't about the breaths we take, it's about the moments that take our breath away.
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

de jouwe is ook een goede tip sassy
maar nooit geen ijsblokjes gebruiken ik hoorde van iemand dat ze ijsblokjes gebruikte .maar dat is echt gevaarlijk voor je ogen maar komkommer en een nat washandje is ook wel lekker
alie
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Beste Peet,

Misschien is er in volgende topics ook wat te vinden over je vraag: Mod. Zuiderzon
Hoop doet leven!
Peet
Beginner

Bericht door Peet »

Dank je wel voor jullie reacties allemaal!
Ik heb inmiddels navraag gedaan bij de HA: als het verder niet pijnlijk /erg storend is kun je er beter geen geneesmiddelen voor gebruiken, maar de tranen gewoon hun werk laten doen...
Ach, het is iritant op zijn tijd, maar verder niet pijnlijk ofzo, dus we doen het er maar mee...
Groetjes, Peet

I’ve been up and down and over and out
And I know one thing:
Each time I find myself flat on my face,
I pick myself up and get back in the race...
- That's Life by Frank Sinatra -
Marrit
Beginner

Bericht door Marrit »

Ik heb het zelf altijd in de hooikoortsmaandjes al gehad, maar nu ook zo te pas en te onpas dat ik er geen plantje in bloei aan kan koppelen.
Ik kan me wel zo voorstellen dat ik gewoon wat meer gevoelig ben voor allergiedingetjes nu en ik moet zeggen dat een reactinetabletje ook wel helpt op die momenten. (hooikoortspilletje, gewoon bij drogist verkrijgbaar)
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Mijn traan-ogen zijn terug, na zolang nimmer gehad te hebben.
Ik heb wel 2 dagen gluten gegeten, overschot van wat mijn dochter gekocht had.
Soms heb ik moeite om voedsel weg te gooien.
Misschien had ik dat toch beter gedaan...

mijn ogen voelen ook branderig, zijn s morgens dichtgeplakt, vorige keer heeft dit ongeveer een jaar geduurd, hopelijk is het nu sneller over.
I take one day at a time, unless they all attack at once.
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

heb jij geen druppels daarvoor karolien
ook ik heb erge last van mijn ogen
het is bij mij nooit weg maar het is nu extreem
zou het door het weer kunnen komen
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

@karolien: zo begrijpelijk! :)
aan de gluten waag ik mij zelfs dan niet, maar over het algemeen zal ik toch veel minder strikt zijn met mijn dieet als er iets moet worden opgegeten dat anders weggegooid zal worden...

bizar he! ;)

PS ik heb eigenlijk alleen maar te droge ogen, geen traanogen :P tenzij ik een opflakkering van mijn huisstofallergie doormaak, maar dat duurt dan meestal maar een dik uur dat die echt zwaar tranen en geïrriteerd zijn.
Ik weet weinig.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

volgens mij is dat vorige keer overgegaan door de LDN, ik neem dat nog steeds, en het zal wel weer overgaan,z eker, als ik mijn dieet weer verder zet.
Het is alleen iets wat misschien voor anderen ook herkenbaar is.

diederik, ik ben al heel lang zonder gluten aant eten, en ik krijg zo soms het gevoel dat ik tussendoor toch es iets moet nemen om mijn lijf er heel stilletjes weer aan laten te wennen, mss is dat niet zo, weet het niet hoor.
ik wil ook niet echt te eenzijdig blijven eten...
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

Tenzij da ge nog veel meer intoleranties hebt, zie ik ni in hoeda glutenvrij eten eenzijdig zou moeten zijn :)
(tenzij da het idd wel saaier is soms, maar puur qua voeding lijkt mij van ni zenne)

En der terug aan laten wennen... da hangt af van ofdat het een primaire of een secundaire intolerantie is bij u hé.
(i.e., ofdat de lekkenden darm bij u o.a. mee is ontstaan door de gluten, of dat de glutenintolerantie is ontstaan 'dankzij' de lekkenden darm)
Ik weet weinig.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Diederik,
Ik heb zeker niet alleen gluten, ook melk, fructose, bijna alle koolhydraten, rijst, etc...etc...
Ik zou in het begin ook niet gezondigd hebben met gluten omdat ik toen direkt opgezwollen klieren ed ervan kreeg, maar nu is mijn lichaam wel heel erg gekalmeerd, dus, ik kan al wel eens zondigen zonder problemen.

En primaire of secundaire,d at weet ik niet. Ik heb in elk geval geen coeliakie.

ik heb zo mijn eigen theorie, van de kursus die ik gedaan heb: verklevingen vd darmen, daardoor wordt je lichaam niet goed verschoond, blijven de afvalstoffen zitten...ik weet niet of dit het echte juiste is, hoor, maar ik werk wel aan die verkleveingen van mijn darmen, en ik denk, voor mezelf, dat ik het mss wel opgelost ga krijgen. :shock:
En iedereen met ME is anders, dus, hoe het voor mij voelt, is daarom niet voor een ander van t oepassing.
sowfia
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door sowfia »

diederik: hoe weet je dat dan, of dat primair of secundair is?
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

sowfia schreef:diederik: hoe weet je dat dan, of dat primair of secundair is?
Dat weet ik ook ni :P
Da's een van de vragen waar ik ook mee zit

Maar het lijkt mij op dit moment vrij duidelijk dat veel mensen al vóor de ME een of andere intolerantie hadden, die eventueel mede een deeltje van de basis voor de ziekte vormt. Dat is wat ik bedoelde met primaire intolerantie.

Daarnaast ontwikkelen veel mensen ook dóor de ziekte nieuwe intoleranties; dat bedoelde ik met secundaire.

Het lijkt mij logisch dat de 2de groep eventueel weer kan worden ingevoerd op lange termijn maar de 1ste groep zeker niet!!

Ik was van plan DML e/o Tobback hier volgende keer nog wat meer over te vragen.
Ik weet weinig.
Plaats reactie