Aankleden.

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Marrion
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 sep 2008, 08:33

Aankleden.

Bericht door Marrion »

Hallo allemaal,

Ik vraag me af of er nog meer mensen zijn die zich niet aankleden 's morgens. Vaker ben ik zo verschrikkelijk moe dat ik niet de energie kan opbrengen om me aan te kleden, of soms de afweging maak om die energie voor iets anders te bewaren. Ik zit dan eigenlijk een hele dag in de pyama, of soms meerdere dagen. Om heel eerllijk te zijn vind ik dit af en toe best wel genant, maar ik probeer er maar mee om te gaan.
Hebben jullie dit ook ?

Groetjes,
Marrion.
Een wijze uil is ook ooit als uilskuiken geboren.
neeltje4
Actief lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 mei 2008, 12:19

Aankleden.

Bericht door neeltje4 »

Bij mij gebeurt dit ook wel eens hoor. Ik doe 's morgens mijn kindjes naar school, dit helpt me om wat structuur te hebben in mijn dag, en dus moet ik me wel aankleden. Maar in het weekend als ik helemaal geen energie heb, blijft mijn pyama ook lekker aan. Niets van aantrekken. Vaak is het ook zo dat je vooral gemakkelijke kledij wil aandoen om zo weinig mogelijk last te hebben van je spieren en dan is een pyama wel zo goed.
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Aankleden.

Bericht door janine »

Ik ook.
Op een vrije dag of in het weekend als ik thuisblijf.
Als je toch binnenblijft, hangerig bent, dan hoef je toch ook niet om te kleden?
Het zit lekker, het is lekker warm etc.
Beter dan een strakke spijkerbroek, truitjes die koud zijn of niet lekker zitten etc.
Geef mij op die dagen maar mijn pyama met een lekker dik vest!

's avond en/of 's middags kan je zo je bed weer induiken.
Gast

Aankleden.

Bericht door Gast »

ik kleed me wel aan smorgens
ik heb gemerkt dat structuur aanbrengen voor mij goed is dus: eerst smorgens ontbijten, wassen, aankleden, dit alles in een rustig tempo
alleen als ik me heeel erg slecht voel dan trek ik iets gemakkelijks aan, trui-joggingbroek.
begrijp goed dat dit voor sommigen van jullie teveel is.
heb mij zelf ook zo slecht gevoeld, het gaat nu iets beter, en ik voel mijzelf ook iets beter als ik gewassen ben en aangekleed, maar ja dat moet ook wel mogelijk zijn.
groetjes
Gebruikersavatar
gevoelig8
Beginner
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 okt 2007, 12:45

Aankleden.

Bericht door gevoelig8 »

ik kleed me wel om soms ben ik alleen bijna half uur mee bezig met wassen enz. ik heb alleen thuiskleding zit lekker dus ook soort pyama. vroeger had ik altijd 24 uur pyama aan.
nu is het ook moeilijker om op bed te gaan liggen dan moet ik me weer omkleden dus kom niet verder dan de bank.
liefs gevoelig8
Madelief
Beginner
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 okt 2008, 22:07

Aankleden.

Bericht door Madelief »

Ik kleed mij ook wel aan, maar ik merk wel dat ik makkelijker geneigd ben om een joggingsbroek aan te trekken omdat dit beter zit dan bv een spijkerbroek.

als ik weg ga, kleed ik me wel altijd 'fatsoenlíjk' aan.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Aankleden.

Bericht door Shavonne »

Als ik de deur niet vroeg uit hoef, dan stel ik het wassen en aankleden het liefste even uit.....het vreed zo'n energie.....
Terwijl als ik mijn dochter naar school moet brengen en ik me met moeite heb aangekleed, dan ben ik ook weer heel blij dat ik dat weer achter de rug heb!
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Aankleden.

Bericht door Renka »

Soms heb ik een pyamadag, maar meestal kleed ik me wel aan. Ik draag wel altijd makkelijke kleren. Joggingsbroek, trui.. dat soort dingen. De rest is meeestal te vermoeiend.
Syl
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 05 sep 2008, 17:45

Bericht door Syl »

Hallo Marrion, ik heb het ook. Het is keuze maken, elke dag weer. Ik poets liever mijn tanden dan dat ik me aankleed. Bel liever mijn zusje op dan af te wassen. Liever douchen dan...En soms ben je gewoon te ziek voor dit alles, en wil je alleen liggen.

En vooral als je veel ligt, is een pyama comfortabeler. Maar oh, wat zal ik blij zijn als ik weer normale kleren aan zal hebben en me weer kan optutten.
Die eeuwige pj's en joggingbroeken....bweeeeeh...
neeltje4
Actief lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 mei 2008, 12:19

Bericht door neeltje4 »

Ik merk ook dat ik vooral naar makkelijke kledij neem. Een jeansbroek is goed om de kindjes naar school te brengen maar nadien doe ik een joggingbroek aan. En ja, dat is dus een aantal keren per dag wisselen van kledij en dat is vermoeiend maar rusten en je kledij voelen wringen dat is het ook niet. En in mijn pyama de kindjes wegbrengen daar zou ik me ook echt niet goed bij voelen. In het weekend als ik niet de deur uit moet is de keuze voor een jogging ook snel gemaakt. Alleen dacht ik bij een jogging vroeger vooral aan sporten maar daar ben ik nu wel heel ver vanaf! Nu dient die om goed te rusten, de omgekeerde wereld!
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Bekend verschijnsel te moe om te douchen, te moe om je aan te kleden cq om te kleden, te moe om te koken, te moe om de afwas te doen en ga zo maar door, schaam je nergens voor ik denk dat iedere ME/CVS-er hier in meer of mindere mate last van heeft.
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik heb de afgelopen weken ook lang in mijn py gelopen en in mijn joggingbroek (die doe ik dan onder mijn nachthemd aan) Vorige week vrijdag moest ik na 6 weken ziektewet weer proberen te werken, na het opstaan, aankleden en ontbijten was ik eigenlijk al te moe om te gaan!! :roll:
Gebruikersavatar
flos
Donateur
Donateur
Berichten: 433
Lid geworden op: 30 nov 2008, 15:06

Bericht door flos »

Dat is ook het enige voordeel aan het hebben van ME/CVS, ik als moeder heb niet zoveel was als vroeger.

Ik zou willen dat ik bergen was had, van zwemmen van de fitness van andere sporten en de spijkerbroeken.

Nu alleen pyama's komt door de pyama dagen ROTVIRUS.
Hope
Syl
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 05 sep 2008, 17:45

Bericht door Syl »

Hallo Marrion,

Ik heb ook altijd mijn pyjama aan. Als ik wakker word doe ik een vest erover aan. Vooral als je om de zoveel tijd in bed ga liggen, is je pyjama aanhouden het meest praktische. En het minst vermoeiende.

Na 5 jaar krijg ik wel genoeg van pyjama's en joggingbroeken, bweeeeh...
Gebruikersavatar
Alabama
Gevorderd lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2008, 20:45

Bericht door Alabama »

op dit moment heb ik meer pyama's dan gewone kleding. ik leef zowat in mn pyama, dus ben je niet vreemd!!
God is closest to those with broken hearts..
Plaats reactie