het niet kunnen opbengen van het lezen van berichten hier

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Hoi,
de laatste tijd heb ik echt moeite om hier berichten te lezen, ik kan het echt niet opbengen. Ik kan mijn hersens niet bij de teksten houden, dus reageren doe ik dan maar helemaal niet op iets wat ik niet goed kan lezen.
Mijn weblog vind ik ook erg moeilijk bij te houden en om alleen maar daar te schrijven vind ik ook een beetje vreemd. Dan lijkt het net alsof ik me niet voor de rest interesseer.
Zijn er meer mensen die het af en toe niet kunnen opbrengen om te lezen en te reageren???
Liefs Marian
truus73
Gevorderd lid

Bericht door truus73 »

Hoi Shavonne.
Hier nog een!
Ik lees het wel, de Nederlandse tenminste. De Engelse kom ik echt niet doorheen.
Maar heb veel moeite om het allemaal te begrijpen.
Sowieso moeilijke dingen gaan niet meer om te begrijpen.
En als ik het wel snap dan heb ik weer moeite om mijn gedachten onder woorden te brengen.
Dus dan reageer ik maar niet.
Op mijn weblog schrijf ik ook al niets meer, omdat ik de dingen moeilijk op een rijtje kan krijgen.
En er is niets nieuws te vermelden.
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

ik vind het sowieso moeilijk om hier alles te volgen
het gaat allemaal zo verward
dus ik geef antwoord om de mensen te steunen
en mijn eigen vragen te stellen
wij m,e mensen hebben allemaal een wattenhoofd
cinders
Beginner

Bericht door cinders »

dat zal uiteindelijk wel een probleem bij de meesten zijn, om het hier allemaal te blijven volgen.. Bij mij gaan er soms weken of maanden overheen dat ik hier niet op geraak, en dan lukt het weer wel voor een tijdje.
Jammer natuurlijk, maar het is zoals het is...
Meral
Actief lid

Bericht door Meral »

op en af, wil het wel graag bij houden maar soms lukt het ff niet, dan kom ik niet, of ik lees alleen, ik heb ook niet altijd iets toe te voegen, dan lees ik wel maar reageer ik niet, de engelse lees ik eigenlijk nooit, wordt er depri van en snap er niks van, vroeger las ik boeken in het engels maar nu niet meer, lees sowieso nog amper een boek, zoals alie zegt, probleem is een wattenhoofd, blijft niks in hangen
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Ja, gelukkig niet de enige......Engelse teksten dat lukt me ook niet meer, moet me dan zo concentreren en dat kan ik echt niet meer opbengen.
Ik denk dat een studie er dan ook echt niet meer zal inzitten. Ik denk dat ik dan maar in de toekomst iets op mezelf ga doen waar ik geen studie voor nodig heb.....
Meral
Actief lid

Bericht door Meral »

jammer anders had je medische studie me/cvs kunnen doen :lol:
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

als die er was, dan zu ik me er zeer zekers in verdiepen, alleen al om ooit gezond te worden!!!!
dullegreet
Actief lid

Bericht door dullegreet »

ja, de engelse daar begin ik ook niet meer aan, en die heel lange medische teksten ook niet meer. mijn brein kan dit allemaal niet meer vatten .......

ik probeer wel nog alles te volgen wat er verschijnt, maar het lukt niet echt meer ..............
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Ik was net begonnen met een bericht te lezen hier en na 4 regels ging het al niet meer helaas...........stom toch.
heikenie
Actief lid

Bericht door heikenie »

JOIN THE CLUB SHAVONNE

Ik vraag me soms af of er in die hersenpan van mij niet per ongeluk gaatjeskaas terecht gekomen is.

Komen als het je lukt en reageren wanneer er dan nog wat energie overblijft! Er zal hier wel niemand zijn die jou dat kwalijk zal nemen.

Liefs

Heike

H
I will survive
Meral
Actief lid

Bericht door Meral »

1 van de weinige plekken waar je je niet hoeft te verontschuldigen ook denk ik :)
HannyBr
Beginner

Bericht door HannyBr »

Ook ik lees, volg en antwoord alleen als ik energie en concentratie genoeg heb. Toch wil ik jullie een opkikker geven. Heel langzaam aan kan ik steeds meer doen en heb ik meer concentratie. Op dit moment werk ik weer een aantal uren per week. Niet veel en het kost al mijn energie. Daar tegenover staat dat ik er ontzettend van geniet. Ik heb een eigen bedrijf en ben dus baas over mijn eigen tijd.
Wel heb ik geleerd dat je je 'genezing' niet kunt afdwingen. Trainen zowel geestelijk als lichamelijk helpt niet. Wel bewegen en proberen je grenzen te verleggen.
ik zie het altijd aan onze vakanties. Tien jaar geleden was de reis een ramp en moest mijn man zich helemaal op mijn welbevinden richten. Alles stond in het teken van wat ik aankon. Wel gingen we altijd naar Zuid Frankrijk. Nu kan ik als ik heel goed ben zelf zo'n 100 km autorijden. Dan ben ik ontzettend trots.
Leef bij de dag en geniet van de dingen die je kunt en van de mooie kleine dingen in het leven. Dat is mijn levensmotto geworden. Er zijn dagen dat ik het niet zie, moe en gefrustreerd ben en er zijn dagen dat het me wel lukt.
De 'watten' dagen probeer ik te genieten van een vogel in de tuin of iets anders dat ik buiten zie.
Woonomgeving: Zuid Friesland
superwoman
Actief lid

Bericht door superwoman »

korte berichtjes zijn voor mij goed te doen. De lange sla ik vaak over of lees ik globaal . :oops:
Afbeelding
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

@HannyBr: die betere tijden kan ik ook wel, maar helaas wisslen ze weer sterk af. En ik merk dat ik de laatste jaren mijn grenzen echt niet uitgebreid krijg, hoe graag ik het ook wil.......Ik probeer ook zoveel mogelijk te genieten van wat ik wel kan, maar toch vind ik de terugslagen telkens weer een heftige domper.
Maar fijn dat het je toch wat beter gaat!
Liefs Marian
Plaats reactie