Hersenen CVS-muizen sterven af (03/2008)

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Hersenen CVS-muizen sterven af (03/2008)

Bericht door Zuiderzon »

Onderzoek van Chen et al., voor artikel, klik hier:
http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-325.html

Aardig nieuwsfeit :!:
Hoop doet leven!
Lijda
Gevorderd lid

Bericht door Lijda »

Wat een verhaal zeg.

Het enige wat ik er aan kan toevoegen, is dat ze toen in
" denaamdienietmeergenoemd" mag worden ook wat hadden ontdekt, en dat toen afdeden als inactiviteit van de grijze hersenschors.
Met andere woorden doordat ME/CVS patienten te weinig bewegen de grijze hersenschors afnam.

Ik zit me nu te bedenken misschien dat ze dat bewust gezegd hebben dat het door inactivieteit verkondigd werd, anders konden ze natuurlijk niet de "ideale" therapie verkopen. Ik mag hopen dat ik ernaast zit.
Anders zou het toch echt erg zijn.
Ik ga ervan uit dat ik het weer eens fout zie! :shock:

( wat erg, ik geloofde er ook nog in)

Als de kat van huis is, dansen de muizen op tafel.
in dit geval is het als de muis van huis is danst de kat op tafel.
Jazzie
Gevorderd lid

Bericht door Jazzie »

Lijda schreef:en dat toen afdeden als inactiviteit van de grijze hersenschors.
Met andere woorden doordat ME/CVS patienten te weinig bewegen de grijze hersenschors afnam.
Ik dacht dat ze toen alleen zeiden dat er nog niet duidelijk was, wat oorzaak en wat gevolg was?
superwoman
Actief lid

Bericht door superwoman »

chips,
toen ik de eerste vermoeidheidssignalen kreeg, voede ik me al steeds "dommer" worden. Steeds meer moeite om nieuwe dingen op te nemen (onthouden)
Ik heb ook nog steeds het gevoel dat ik veel "dommer" ben dan voeger Ik moet steeds meer "domme" vragen stellen - bijv over spelling van woorden. :evil:

Veel herkenning dus.

Vraag me trouwens af hoe ze weten dat die muizen cvs hebben? hoe hebben ze dat gegeven? Dacht dat ze dat niet konden vinden in het bloed enzo :? Bedoel - waarom dan de cgt, want zij denken dat het tussen je oren zit :roll:
hmmmm :?:
Jazzie
Gevorderd lid

Bericht door Jazzie »

superwoman schreef:Vraag me trouwens af hoe ze weten dat die muizen cvs hebben? hoe hebben ze dat gegeven?
Ze hebben een bepaald virus bij de muizen ingespoten. Niet helemaal echte 'CVS muizen' dus, maar wel iets wat erop lijkt.

Misschien ten overvloede, maar dit artikel betreft een Japans onderzoek naar lichamelijke beschadiging bij CVS, en heeft niets met cgt te maken.
Lijda
Gevorderd lid

Bericht door Lijda »

Jazzie schreef: Ik dacht dat ze toen alleen zeiden dat er nog niet duidelijk was, wat oorzaak en wat gevolg was?
Dat zou best kunnen wat jij zegt Jazzie, maar mijn interpretatie was
omdat ik niet veel kon lezen en al helemaal niet onthouden, en vond het aannemelijk doordat de "experts" het min of meer wel zo brachten, ik ben wel eens gaan fietsen en dacht dan gaat het in mijn hoofd ook beter werken. etc etc. Nada dus!!!

http://www.hetalternatief.org/Grijze%20 ... 5%2066.htm
Jazzie schreef: Misschien ten overvloede, maar dit artikel betreft een Japans onderzoek naar lichamelijke beschadiging bij CVS, en heeft niets met cgt te maken.
Ik vind dit wel degelijk dat het met CGT heef te maken. Door de beschadiging dat ze juist moeten oppassen met bepaalde therapieen.
Dit zegt natuurlijk wel dat we echt geen beter denkvermogen krijgen door CGT of oefentherapie/bewegingstherapie etc.

Het enige wat ik voor mezelf weet, is dat ik toen ik die beruchte griep had ( waar ik trouwens in die tijd nog een assistent arts heb gebeld) mijn huisarst was zelf ziek, dat ik zei, ik weet niet wat ik heb, maar dit is geen gewone griep.

En wat mij als eerste opviel toen ik iemand aan de telefoon had, ik wou wat zeggen en zei, jeee mijn geheugen werkt ni meer.
En ik ging er vanuit dat het een gewone griep was.
Toen wist ik nog niet dat ik een virusinfectie had. 1.5 maand later wel.

Wat mij opvalt is als mensen dus maanden later een bloedonderoek laten doen, dat er dan niets meer gevonden word, gezien ik ook al anti-stoffen aan het opbouwen was. Als ik dus een half jaar later was geweest met bloedonderzoek, dan was ik gezond verklaard.
Jazzie
Gevorderd lid

Bericht door Jazzie »

Lijda, mijn reactie over cgt was eigenlijk bedoeld voor superwoman, die iets vroeg over cgt. Ik kreeg namelijk de indruk dat ze dacht dat dit muizenonderzoek door Nijmegen was gedaan ofzo. Daarom mijn uitleg.
Lijda
Gevorderd lid

Bericht door Lijda »

Hoi Jazzie

Dan heb ik het verkeerd gelezen/begrepen.
Gelukkig gaat het nu beter dan het geweest is, ik ervaar het als een dag en nacht verschil.

Hetzelfde als ik terugkijk, iets meer dan 4 jaar geleden toen ging ik op wintersport, was de laaste keer trouwens,
ik moest overstappen voor de trein na Utrecht.
Liep ik daar met koffer/ski's etc.
Loop ik zo langs die trein heen die al klaar stond. Ik kon het niet zo snel volgen, en weg reed de trein.
Ik heb de nachtrein in Utrecht wel gehaald, door personeel in te schakelen van de NS.
Skieen was trouwens na 2 dagen al bekeken, benen waren na een dag verzuurd, toen kon ik echt ni meer.
Toen werd het apre-ski. Maand later ook echt omgevallen.
Ergste is ik wist niet eens dat ik ME/CVS had en ik liep er al 2 jaar mee.
( ik wist niet eens wat het was trouwens)
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Wel raar dat ze die muizen een virus toedienen om CVS klachten na te bootsen. Dat zegt mij weer genoeg over het toedoen van virussen bij het krijgen van ME.
Lijda
Gevorderd lid

Bericht door Lijda »

En weer valt het me op dat na fysieke inspanning het denkvermogen in het hoofd afneemt.
Tis wel de omgekeerde wereld.
Hoe hebben ze me wijs kunnen maken dat het andersom is.
Dus na inactieviteit dat het beter zou werken in je hoofd.
Ni te bevatten dit, ben ik gisterav ff weg geweest mijn electr fiets, en waar heb ik nu last van, mijn hoofd. ( ni te geloven zeg) Verzuring in het hoofd, dat bestaat dus ook al.

Het denkvermogen is afgenomen.

Ik toen testen doen ( oa beroepstesten, kwam ik ook al voor in aanmerking) (omdat ik erom vroeg), als ze zoiets toelaten denk je toch ook dat je kunt werken.
en schrijven ze later als het moeilijk word dan gaat ze bewegen,
als ik daar over nadenk, ik kon niet eens lang zitten. Waren toch testen van 3 uur lang per keer, verdeeld over drie dagen zoiets.
Ik begon met barstende hoofdpijn en eindigde ook zo. ( dat werd wel genoteerd, werd ook om gevraagd)
Nu snap ik waarom ik dagen/weken nodig had om te herstellen. Ni raar als je nog geen half uur kunt concentreren. Was toen echt een aanslag op mijn brein. PFFF

Ze hadden me naar huis moeten sturen en rust moeten toeschrijven, meer kan ik er niet van maken.

Dan spreken sommige "deskundigen" over roofbouw plegen, ik werd er nog een keer bij geholpen ook nog.

soms!! Begrijp ik het ni meer!!
En dan lag het ook nog aan mij, dat is nog wel het ergste.
Lijda
Gevorderd lid

Bericht door Lijda »

En toen werd er ook niet gesproken over, je doet teveel of te weinig!
Pas naderhand als je het niet waar kunt maken.
Dan krijg je te horen je doet teveel of te weinig.
superwoman
Actief lid

Jazzie schreef:Lijda, mijn reactie over cgt was eigenlijk bedoeld voor superwoman, die iets vroeg over cgt. Ik kreeg namelijk de indruk dat ze dacht dat dit muizenonderzoek door Nijmegen was gedaan ofzo. Daarom mijn uitleg.
Ik had dat wel begrepen :wink:
Net als Lijda bedoel ik ook dat ze ons willen helpen met cgt, terwijl het voor "ons" duidelijk is dat er iets in het lichaam niet klopt. Wat nu blijkbaar door japans onderzoek ook naar voren komt.

Ook dat ze met virussen proberen cvs "te maken".
Voor mijn gevoel heb ik ook een virus. 1 die de medici nog niet kan vinden-herkennen.
Jazzie
Gevorderd lid

Bericht door Jazzie »

Dan was ik hier de verwarde. ;-)
Lijda
Gevorderd lid

Bericht door Lijda »

Jazzie in de war! Komt wel weer goed. Inactiviteit. 8)
superwoman
Actief lid

Ach, ik sta ook niet bekend om mijn duidelijke berichten :lol:
Plaats reactie