Onderzoekers dichtbij ontwikkelen bloedtest voor ME patient

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Onderzoekers dichtbij ontwikkelen bloedtest voor ME patient

Bericht door Lijda »

http://www.telegraph.co.uk/earth/main.j ... ime118.xml

Een eenvoudig bloedonderzoek kan de manier hervormen bij patiënten met ME, de Afdeling van het rapportenloodje behandelen.

De Britse onderzoekers zijn dicht bij het ontwikkelen van, voor het eerst, een bloedonderzoek en potentiële drugbehandelingen voor myalgic encefalomyelitis (ME), dat ook als chronisch moeheidssyndroom wordt bekend (CFS), volgend het groundbreaking werk aangaande zijn genetische oorsprong. [ onderschrift foto: ] '

Stigma verbonden aan de ziekte kan soms zijn zo veel van een probleem zoals de symptomen.
ME/CFS beïnvloedt ongeveer één op de 200 mensen, en de vrouwenlijders overtreffen mannen door zes in aantal aan. Het veroorzaakt een constant gevoel van extreme uitputting en malaise meer dan zes maanden, samen met slaapabnormaliteiten, geheugen en concentratiemoeilijkheden en heel wat pijn.

In zijn extreemste vorm, verlaat de ziekte lijders bed-bereden en kan zelfs fataal zijn. Maar de patiënten hebben nu nieuwe hoop, dankzij onderzoek dat in het Dagboek van Klinische Pathologie door Dr. Jonathan Kerr van St George's Universiteit van Londen en zijn collega's wordt gepubliceerd.

Zij hebben 88 genen geïdentificeerd die verschillende niveaus van proteïnen en andere molecules in ME/van CFS lijders veroorzaken die met de rest van de bevolking worden vergeleken.

Team van Dr. Kerr's voerde een complexe analyse van de verslagen van 55 patiënten uit en vond dat zij in zeven subtypes volgens de specifieke gencombinaties die in hun witte bloedcellen worden gevonden, en de strengheid van hun symptomen zouden kunnen worden verdeeld.

De scherpst beïnvloede patiënten hadden 71 van de 88 genabnormaliteiten. De resultaten van dit werk zouden beter begrip van de oorzaken en ontwikkeling van de ziekte moeten toestaan.

Veel van de genen zijn gekend om worden beïnvloed wanneer een persoon een virus, een factor aangaat die wordt verondersteld om vele gevallen van ME/CFS teweeg te brengen. Belangrijk, erkenden de onderzoekers ook dat vijf van de 88 genen door drugs worden gericht die reeds worden gebruikt om andere ziekten te behandelen.

Het team onderzoekt nu of de defecte genen abnormale niveaus van proteïnen veroorzaken die als minieme hoeveelheden "biomarkers" in het bloed van patiënten kunnen worden ontdekt.

Indien bewezen om gevoelige en specifieke indicatoren van de ziekte te zijn, kon de ontdekking van eiwitbiomarkers tot de ontwikkeling van een kenmerkende test voor ME/CFS leiden, die onze benadering van deze ziekte zou hervormen," verklaart Dr. Kerr.

Hij zal zijn resultaten op een conferentie bij ME/van CFS het biomedische onderzoek naar Cambridge in Mei voorstellen. Het onderzoek kan zelfs tot een verandering in houdingen tegenover de ziekte leiden, trivialised vaak als "yuppie griep". Sarah, 31, die met ME/CFS twee jaar geleden werd gediagnostiseerd, zegt: "Stigma verbonden aan de ziekte kan soms zijn zo veel van een probleem zoals de symptomen.

"Sommigen denken dat het ' allen in de mening ' is en door de slaap van een goede nacht kan worden genezen. Het kan moeilijk zijn om vrienden en het werkcollega's ertoe te brengen om te begrijpen enkel hoe moeilijk het met een ziekte moet leven die zo afmat maar vrijwel onzichtbaar." De houdingen onder financiers van medisch onderzoek moeten ook veranderen, zegt Dr. Neil Abbot, verrichtingendirecteur bij de liefdadigheid ME Onderzoek het UK.

De "studies over de psychologische aspecten van ME/CFS schijnen om aandacht omhoog gezogen te hebben en financierend ten koste van hard-core biomedische studies," hij zegt. "

Het grootste deel van £3 miljoen besteed door de Medische Raad voor Onderzoek aan de ziekte in de laatste zes jaar is naar projecten op het psychologische beheer van de ziekte gegaan, terwijl er bewijsmateriaal is dat rond 30 toepassingen, wat van opgezette biomedische onderzoeksteams, niet." zijn gefinancierd.

Het werk dat door Dr. Kerr en zijn collega's wordt uitgevoerd wordt gefinancierd door een kleine liefdadigheid, de Stichting van het Onderzoek van CFS, die in 1993 door een groep artsen en wetenschappers werd opgezet die over de richting en de kwaliteit van het werk aangaande de ziekte bezorgd waren.

Zijn directeur, Anne Faulkner, is optimistisch over het onderzoek naar een behandeling: "Wij geloven dat deze ziekte zal kan en wordt veroverd, maar het zal het specifieke werk van voorname onderzoekwetenschappers en de bepaling van mensen in de gemeenschap vergen om dit te verwezenlijken.

De Afdeling van het loodje heeft de prijs voor dit artikel aan de Stichting van het Onderzoek van CFS (www.cfsrf.com) en ME Onderzoek het UK (www.meresearch.org.uk) geschonken. Hij is vroegere winnaar van de toekenning van de de wetenschapsschrijver van Bayer/van de Telegraaf, die door een paneel wordt beoordeeld dat de Heer David Attenborough en Adam Hart-Davis omvat, wat nu open aan 15-jaar ook is.
De uiterste datum is 31 Maart.

Zie wetenschap-writer.co.uk voor details
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

Zo meld ik mij een paar uur geleden nog bij het anti paashaas comite' aan.
Dat heeft zijn uitwerking wel gehad.

En prompt dit bericht en wat ben ik blij met dit bericht. :D

Al blijft het nog ff afwachten.
Er word GOED werk verricht in het buitenland.
De houdingen onder financiers van medisch onderzoek moeten ook veranderen, zegt Dr. Neil Abbot, verrichtingendirecteur bij de liefdadigheid ME Onderzoek het UK.

En daar hebben we DR Neil, lol daar had ik mail van ontvangen.
Nadat ik hem natuurlijk netjes had gemaild.
Thanks DR NEIL. :wink:
Mijn dank is groot.
Gebruikersavatar
Skyfox85
Beginner
Berichten: 45
Lid geworden op: 25 jan 2008, 00:09

Onderzoekers dichtbij ontwikkelen bloedtest voor ME patient

Bericht door Skyfox85 »

Dit is zeer interessant,
Bedankt voor het plaatsen Lijda.
George
Beginner
Berichten: 58
Lid geworden op: 30 okt 2005, 14:00

Onderzoekers dichtbij ontwikkelen bloedtest voor ME patient

Bericht door George »

Bedankt voor het plaatsen,
Dit geeft je weer eens wat hoop: :)
Lijda schreef:http://www.telegraph.co.uk/earth/main.j ... ime118.xml

Zijn directeur, Anne Faulkner, is optimistisch over het onderzoek naar een behandeling: "Wij geloven dat deze ziekte zal kan en wordt veroverd, maar het zal het specifieke werk van voorname onderzoekwetenschappers en de bepaling van mensen in de gemeenschap vergen om dit te verwezenlijken.
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

Onderzoekers dichtbij ontwikkelen bloedtest voor ME patient

Bericht door heikenie »

Hopelijk wordt dit iets wezenlijks!

Heike
I will survive
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Onderzoekers dichtbij ontwikkelen bloedtest voor ME patient

Bericht door MacM »

Klinkt positief!
Daniel
Actief lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 okt 2007, 23:59

Onderzoekers dichtbij ontwikkelen bloedtest voor ME patient

Bericht door Daniel »

Is natuurlijk goed nieuws, maar zal waarschijnlijk nog wel even duren.
Lijda
Gevorderd lid
Berichten: 1004
Lid geworden op: 11 mar 2007, 16:11

Bericht door Lijda »

8)
Laatst gewijzigd door Lijda op 19 mar 2008, 17:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Daniel
Actief lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 okt 2007, 23:59

Bericht door Daniel »

Hoi Lijda
Vandaar dat ik mijn post -na het nog eens gelezen te hebben- gewijzigd heb. Sorry bij deze, maar ik weet hoe de wetenschappelijke wereld zich soms probeert te projecteren. Ik neem het met een korreltje zout.
Daniel
Actief lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 06 okt 2007, 23:59

Bericht door Daniel »

Oke. Ik wilde echt niemand kwetsen. Daarom heb ik zo snel mogelijk geprobeerd de post te wijzigen. Mijn excuses aan iedereen.
carla
Beginner
Berichten: 55
Lid geworden op: 05 aug 2007, 21:09

Bericht door carla »

ik vind het super en al duurt het nog eer dat er meer duidelijkheid is, ik vind het onderzoek naar CVS al goed.
we moeten hoop blijven houden.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

maar de onderzoeken naar cvs
komen weer heel anders uit dan m.e
het zijn twee verschillende ziekte beelden
ik heb het allebei maar er zijn mensen met enkel m.e of cvs
dus wat word er onderzocht m,e komt uit de hersenen en zenuw
en heeft ook de vermoeidheids klachten van cvs
en ook die vervelende malaise gevoel
ik ben benieuwd hoe dat zal gaan
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Mij lijkt dat het verschil ME en CVS ook nog niet helemaal duidelijk voor de wetenschappers zal zijn. Ik denk Alie dat we nu nog niet over een verschil mogen spreken. Wie weet bestaat deze rot ziekte uit nog wel meer zijtakken. En zijn er ook vele oorzaken van het ontstaan ervan.
Maar Lijda, alle hoop is fijn!!! 8)
Gebruikersavatar
truus73
Gevorderd lid
Berichten: 1395
Lid geworden op: 15 aug 2007, 23:05

Bericht door truus73 »

Lijda bedankt voor dit artikel.
Het geeft de burger toch weer moed. Ook al duurt het misschien nog heel lang voor ze een geneesmiddel vinden.
Als ze eerst maar een afwijking kunnen aantonen. Dan moeten de artsen het wel aanvaarden als iets dat duidelijk geen psychische oorsprong heeft.
En vergeet niet hoe lang het heeft geduurd voordat MS werd erkend.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Ik hoop van harte dat die bloedtest er heel snel komt en dat het tot erkenning van de klachten leidt.
En vervolgens tot versnelling in het onderzoek naar remedies.
Hartelijke groet van Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Plaats reactie