ervaring bij homeopaat
Moderator: Moderators
ervaring bij homeopaat
Ik weet niet waar ik dit moet plaatsen, dus maar een nieuw aangemaakt.
Ik heb op mijn weblog al geschreven over mijn ervaring met een homeopaath. Maar wil hier toch ook even het eea vermelden.
Het bloedonderzoek was over het algemeen goed.
Ik blijk een fors vit. D te kort te hebben, dat was 50 en moet tussen de 100-250 zijn. Dat krijg ik nu voorgeschreven in een hoge dosering omdat ik dat blijkbaar slecht opneem in de darm.
De klapper bij mij is, dat er de anti-streptococcen gehalte te hoog is, 211 en dat mag max. 200 zijn.
Ik moet dus ooit een enorme streptococcen infectie gehad hebben, misschien zelfs wel twee.
De eerste keer in 1945 toen ik roodvonk had. Ben ik erg ziek van geweest.
De tweede keer in 1955 toen ik Pfeiffer had.
Dat begon bij mij met een enorme keelontsteking waarvan de huisarts dacht dat het wel eens difterie kon zijn.
Dat was dus niet het geval, het was Pfeiffer met een enorme angina.
De keelamandelen waren ruim een jaar na dato nog ontstoken en de pus kwam eruit. Toen zijn ze op mijn verzoek verwijderd.
Ik heb zo'n idee dat dat bij mij de grote boosdoener is geweest. In die tijd werkte ik in een ziekenhuis en streptococcen waren daar altijd rond.
Het blijkt dus dat mijn imuunsysteem schijnbaar nog steeds aan het vechten is tegen die streptococcen!! En ja, dat verklaart dan de ME/CVS.
Dus is er bij mij wel degelijk sprake van een verstoring van het imuunsysteem.
Er wordt nu voor mij een homeopatisch medicijn gemaakt tegen streptococcen. Ik ben wel al gewaarschuwd dat ik daar flink op kan reageren. Maar dat vind ik niet zo erg, dat wacht ik rustig af.
Ik wilde dit even vertellen, misschien is het voor anderen ook wel iets om na te laten kijken. Je weet uiteindelijk maar nooit.
Ik heb op mijn weblog al geschreven over mijn ervaring met een homeopaath. Maar wil hier toch ook even het eea vermelden.
Het bloedonderzoek was over het algemeen goed.
Ik blijk een fors vit. D te kort te hebben, dat was 50 en moet tussen de 100-250 zijn. Dat krijg ik nu voorgeschreven in een hoge dosering omdat ik dat blijkbaar slecht opneem in de darm.
De klapper bij mij is, dat er de anti-streptococcen gehalte te hoog is, 211 en dat mag max. 200 zijn.
Ik moet dus ooit een enorme streptococcen infectie gehad hebben, misschien zelfs wel twee.
De eerste keer in 1945 toen ik roodvonk had. Ben ik erg ziek van geweest.
De tweede keer in 1955 toen ik Pfeiffer had.
Dat begon bij mij met een enorme keelontsteking waarvan de huisarts dacht dat het wel eens difterie kon zijn.
Dat was dus niet het geval, het was Pfeiffer met een enorme angina.
De keelamandelen waren ruim een jaar na dato nog ontstoken en de pus kwam eruit. Toen zijn ze op mijn verzoek verwijderd.
Ik heb zo'n idee dat dat bij mij de grote boosdoener is geweest. In die tijd werkte ik in een ziekenhuis en streptococcen waren daar altijd rond.
Het blijkt dus dat mijn imuunsysteem schijnbaar nog steeds aan het vechten is tegen die streptococcen!! En ja, dat verklaart dan de ME/CVS.
Dus is er bij mij wel degelijk sprake van een verstoring van het imuunsysteem.
Er wordt nu voor mij een homeopatisch medicijn gemaakt tegen streptococcen. Ik ben wel al gewaarschuwd dat ik daar flink op kan reageren. Maar dat vind ik niet zo erg, dat wacht ik rustig af.
Ik wilde dit even vertellen, misschien is het voor anderen ook wel iets om na te laten kijken. Je weet uiteindelijk maar nooit.
Hoi Truus
Ik kan ff geen lang antwoord geven.
Ik kwam iets tegen bij de reumasite over streptocc....
Ik was op zoek naar bloedwaardes, ik las daar iets over.
Missch moet je je reumawaardes is laten testen, als de arts natuurlijk mee werkt.
Roodvonk hoort dat bij kindeziektes??
Ik zat me net te bedenken ik werd vroeger altijd bestraald met een 1 of andere lamp op mijn hoofd tegen een kinderziekte.
Was iets nieuws toen der tijd geloof ik!!??
Maja dat weet ik ook allemaal niet meer natuurlijk.
Die lamp heeft me geen goed gedaan!! Ik zie het licht nog steeds niet na 6 jaar doodziek te zijn.
Het was trouwens geen lampenkap! Dat weet ik nog wel.
Ik kan ff geen lang antwoord geven.
Ik kwam iets tegen bij de reumasite over streptocc....
Ik was op zoek naar bloedwaardes, ik las daar iets over.
Missch moet je je reumawaardes is laten testen, als de arts natuurlijk mee werkt.
Roodvonk hoort dat bij kindeziektes??
Ik zat me net te bedenken ik werd vroeger altijd bestraald met een 1 of andere lamp op mijn hoofd tegen een kinderziekte.
Was iets nieuws toen der tijd geloof ik!!??
Maja dat weet ik ook allemaal niet meer natuurlijk.
Die lamp heeft me geen goed gedaan!! Ik zie het licht nog steeds niet na 6 jaar doodziek te zijn.
Het was trouwens geen lampenkap! Dat weet ik nog wel.
Hoi Alie
nee, geen hoogtezon. Missch een rode lamp. Dat weet ik niet meer.
Dan werd je bestraald tegen een kinderziekte.
Ik ging daarvoor ergens heen met mijn moeder.
Ik was vroeger niet vaak ziek. Alleen een paar keer zware angina gehad met hele zware koorts. Verder eigenlijk nooit.
Alleen na mijn 20e jaar sneller vatbaar voor griep.
In ieder geval 1 keer per jaar.
Ik kwam veel buiten en sporten deed ik ook.
nee, geen hoogtezon. Missch een rode lamp. Dat weet ik niet meer.
Dan werd je bestraald tegen een kinderziekte.
Ik ging daarvoor ergens heen met mijn moeder.
Ik was vroeger niet vaak ziek. Alleen een paar keer zware angina gehad met hele zware koorts. Verder eigenlijk nooit.
Alleen na mijn 20e jaar sneller vatbaar voor griep.
In ieder geval 1 keer per jaar.
Ik kwam veel buiten en sporten deed ik ook.
- zonaanbidster
- Gevorderd lid
Hoi zonaanbidster.
Tis idd een vreemd iets, als je daar over na gaat denken.
Niet bij de huisarts of ziekenhuis.
Geen idee wie dat deed. Misschien was het een andere arts.
Je werd gewoon bestraald op je hoofd. Een soort warmte lamp.
Kwartier lang ofzo! Verder kan ik mij er weinig van herinneren.
Alleen dat we daar heen gingen en ik een lamp boven mijn hoofd kreeg.
Ik kan mij vaag herinneren dat mijn moeder zei dat het tegen een ziekte was en iets nieuws.
Vreemd eigenlijk!!
Ik zit me af te vragen hoe een lamp kinderziektes kan tegen gaan.
Tis idd een vreemd iets, als je daar over na gaat denken.
Niet bij de huisarts of ziekenhuis.
Geen idee wie dat deed. Misschien was het een andere arts.
Je werd gewoon bestraald op je hoofd. Een soort warmte lamp.
Kwartier lang ofzo! Verder kan ik mij er weinig van herinneren.
Alleen dat we daar heen gingen en ik een lamp boven mijn hoofd kreeg.
Ik kan mij vaag herinneren dat mijn moeder zei dat het tegen een ziekte was en iets nieuws.
Vreemd eigenlijk!!
Ik zit me af te vragen hoe een lamp kinderziektes kan tegen gaan.
- zonaanbidster
- Gevorderd lid
Nou mijn moeder kan zich dus ook helemaal geen ziekenhuis herinneren Lijda. Alleen dat het dus idd nieuw was en dat het haar beter moest maken. Ze schijnt mijn oma later nog wel eens gevraagd te hebben wat het nu was, maar daar is nooit duidelijkheid over gekomen. En ja, je deed wat artsen zeiden. Mijn moeder is er niet beter van geworden denk ik, denkt zij, aangezien zij zelf nog weet dat ze een poos erna ook nog injecties kreeg, zware zooi. In ieder geval heeft ze veel bijwerkingen gehad; dat is het enige eigenlijk wat ze weet. Het blijft voor haar altijd nog een groot vraagteken.
?
?

Dat pand waar ik toen heen ging met mijn moeder bestaat niet meer.
Ik weet ook niet waar de GGD zit/zat.
Ik kwam er eigenlijk op toen ik roodvonk las bij bericht van Truus.
Maar of dat daarvoor/daartegen was geen idee.
En wat me vaag bij staat is, dat het tegen een ziekte was, maar ook dat weet ik niet meer zeker.
Ik was niet ziek op dat moment, geloof ik!!
Ben ik proefkonijn geweest ofzo!!
Idd vreemd!!
Ik weet ook niet waar de GGD zit/zat.
Ik kwam er eigenlijk op toen ik roodvonk las bij bericht van Truus.
Maar of dat daarvoor/daartegen was geen idee.
En wat me vaag bij staat is, dat het tegen een ziekte was, maar ook dat weet ik niet meer zeker.
Ik was niet ziek op dat moment, geloof ik!!
Ben ik proefkonijn geweest ofzo!!
Idd vreemd!!

- zonaanbidster
- Gevorderd lid
HA bizar!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mijn moeder is altijd gezegd dat het haar beter moest maken, maar zij herinnert zich helemaal niet dat ze uberhaupt ziek was. DAARNA dus wel,na ook nog injecties. Ik vraag me af, wat het geweest is. Zou best eens GGD geweest kunnen zijn, als het geen ziekenhuis/huisarts was zoals mijn moeder denkt. In elk geval terug naar de kern, ze denkt dat er daar iets niet helemaal goed is gegaan. Waar ze veel later klachten door heeft gekregen.
Mijn moeder is altijd gezegd dat het haar beter moest maken, maar zij herinnert zich helemaal niet dat ze uberhaupt ziek was. DAARNA dus wel,na ook nog injecties. Ik vraag me af, wat het geweest is. Zou best eens GGD geweest kunnen zijn, als het geen ziekenhuis/huisarts was zoals mijn moeder denkt. In elk geval terug naar de kern, ze denkt dat er daar iets niet helemaal goed is gegaan. Waar ze veel later klachten door heeft gekregen.
Ik zal eens navragen bij mensen van mijn leeftijd.
Als ik het niet vergeet.
Ik praat over de jaren 70. En jaren later idd zware griep met angina.
Raar een bestraling op je hoofd tegen iets.
Wie dat bedacht heeft!
Diegene had ook geen helder moment.
Maar die lamp werd wel tussen de oren gezet!!
Lekker off topic.
En nu moet ik na bed, ik ben beroerd. Laaste tijd wel vaker.
Ook nooit van mijn leven geweest.
Lijkt wel of ik zelfs problemen met bepaald soort eten krijg.
Maja dat mag je allemaal niet aan denken/bedenken van de artsen/peuten.
Doei doei
Als ik het niet vergeet.
Ik praat over de jaren 70. En jaren later idd zware griep met angina.
Raar een bestraling op je hoofd tegen iets.
Wie dat bedacht heeft!
Diegene had ook geen helder moment.
Maar die lamp werd wel tussen de oren gezet!!

Lekker off topic.
En nu moet ik na bed, ik ben beroerd. Laaste tijd wel vaker.
Ook nooit van mijn leven geweest.
Lijkt wel of ik zelfs problemen met bepaald soort eten krijg.
Maja dat mag je allemaal niet aan denken/bedenken van de artsen/peuten.
Doei doei
@Alie die lamp werd achter op je hoofd gezet. Niet op mijn gezicht.
Ik was veel jonger. Ik schat tussen de 5 a 8 jaar.
Op mijn 10e angina.
Ik heb ff gezocht, nog niets gevonden. Wel andere informatie.
Wat ik mezelf wel zat af te vragen, dat doe ik stiekem, want dat mogen we niet! stel je toch eens voor.
Dat is het feit over vaccinatie's.
En wat kom ik tegen op zoek naar de beruchte lamp.
"Overigens, door topwetenschappers wordt geopperd dat het polio vaccin, gekwekt op apennieren in Afrika, in de jaren vijftig, verantwoordelijk is voor de AIDS-epedemi. Daarover was onlangs in Nederland een tweedelige serie:"
"En als klap op de vuurpijl, de heer Hilleman, de grootste expert op het gebied van vaccinaties, uitvinder van het BMR-vaccin, vermoed ook het verband tussen AIDS en het genoemde polio vaccin."
"Wat ik ook hoop is dat er nog veel meer geld gepompt wordt in onderzoeken naar de relatie tussen auto-immuun ziekten en vaccinatie. Veel immunologen maken zich bijvoorbeeld zorgen over de effecten van vaccinaties. Volgens de meeste autisme-onderzoekers die een verband zien met vaccinaties ligt er een verband met een auto-immuunziekte in de darmen. Sommigen denken dat ook (of alleen) thimerosal een rol speelt."
http://forum.skepp.be/viewtopic.php?p=2 ... a81f3904a9
@Truus hier kwam ik iets tegen over pneumako....
Misschien kun je er iets mee.
http://www.zorg-en-gezondheid.be/upload ... mmer42.pdf
Ik was veel jonger. Ik schat tussen de 5 a 8 jaar.
Op mijn 10e angina.
Ik heb ff gezocht, nog niets gevonden. Wel andere informatie.
Wat ik mezelf wel zat af te vragen, dat doe ik stiekem, want dat mogen we niet! stel je toch eens voor.
Dat is het feit over vaccinatie's.
En wat kom ik tegen op zoek naar de beruchte lamp.
"Overigens, door topwetenschappers wordt geopperd dat het polio vaccin, gekwekt op apennieren in Afrika, in de jaren vijftig, verantwoordelijk is voor de AIDS-epedemi. Daarover was onlangs in Nederland een tweedelige serie:"
"En als klap op de vuurpijl, de heer Hilleman, de grootste expert op het gebied van vaccinaties, uitvinder van het BMR-vaccin, vermoed ook het verband tussen AIDS en het genoemde polio vaccin."
"Wat ik ook hoop is dat er nog veel meer geld gepompt wordt in onderzoeken naar de relatie tussen auto-immuun ziekten en vaccinatie. Veel immunologen maken zich bijvoorbeeld zorgen over de effecten van vaccinaties. Volgens de meeste autisme-onderzoekers die een verband zien met vaccinaties ligt er een verband met een auto-immuunziekte in de darmen. Sommigen denken dat ook (of alleen) thimerosal een rol speelt."
http://forum.skepp.be/viewtopic.php?p=2 ... a81f3904a9
@Truus hier kwam ik iets tegen over pneumako....
Misschien kun je er iets mee.
http://www.zorg-en-gezondheid.be/upload ... mmer42.pdf
Laatst gewijzigd door Lijda op 16 mar 2008, 19:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Ben mal meid, lekker laten staan. We zijn toch allemaal zoekende.
Ik ben toch wel heel benieuwd naar die lamp. Had er nog nooit van gehoord.
Vreemd verhaal. Ik denk dat ze aan het experimenteren zijn geweest.
Ik zal die 2e link van je vanavond even opzoeken.
Mijn moeder heeft op haar 17e een angina gehad, weet niet of dat door streptococcen veroorzaakt is. Ik vermoed van wel.
Wat ik wel weet is dat ze er acuut-reuma aan overgehouden heeft en dat één van haar hartkleppen toen is aangedaan. Die was dus voor de rest van haar leven hartpatient.
Ik ben toch wel heel benieuwd naar die lamp. Had er nog nooit van gehoord.
Vreemd verhaal. Ik denk dat ze aan het experimenteren zijn geweest.
Ik zal die 2e link van je vanavond even opzoeken.
Mijn moeder heeft op haar 17e een angina gehad, weet niet of dat door streptococcen veroorzaakt is. Ik vermoed van wel.
Wat ik wel weet is dat ze er acuut-reuma aan overgehouden heeft en dat één van haar hartkleppen toen is aangedaan. Die was dus voor de rest van haar leven hartpatient.
- zonaanbidster
- Gevorderd lid