Het lijkt mij dat dat bij iedereen erg verschillend zal zijn.
Ik heb op dit moment veel baat bij huishoudelijke hulp. Die krijg ik gelukkig ook zodanig dat ik wasjes en afwas ed ook door de hulp kan laten doen. Als het dus slecht gaat, heb ik toch de rust van de wetenschap dat de boel gedaan wordt en dat het niet een torenhoge berg gaat worden die ik moet beslechten als ik me weer iets beter voel, om daarna dus weer meteen kapot te zijn.
Verder geldt voor mij dat ik de laatste paar jaar een enorme spanning heb opgebouwd en vol stress zat dus zodra er iets moest, stortte ik volledig in. Ik ben daar zelf heel bewust mee bezig maar krijg daarbij steun van een psychocoach. Hij is heel praktisch en zoekt dus voor mij handige oplossingen om met verplichtingen ed om te gaan.. Verder doe ik ook haptonomie en pilates om lekkerder in mijn vel te komen. Dat begint nu merkbaar te worden

Tsja, wat zou me verder helpen? Daarvoor heb ik een zak geld nodig die ik niet heb, maar met iets als chauffeur, tuinman, gezelschapspersoon, personaltrainer enz, dan kom ik er wel
Ik moet zeggen dat ik echt heel veel hulp heb aan die psychocoach. heel direct en praktisch. Hoe ga ik om met tegenslagen, werk, lastig kind, boodschappen doen terwijl ik te moe ben, koken idem, ruzie met vriend, etc. Ik wil altijd te veel (wie niet hier) maar ik moet leren dat niet te willen. Ik moet leren niet meer te moeten (lekker tegenstrijdig maarwel waar)
het zijn simpele dingen maar door er met iemand over te praten is het wat makkelijker dan alles zelf te moeten uitvinden.
Reintje