CHARITY kit gemaakt voor CVS stichting!!!

Hier vind je enquêtes, vragenlijsten, oproepen, petities en acties. Hopelijk wil je ook meehelpen en invullen of reageren! PS Oproepen die naar reclame ruiken, worden geweigerd.

Moderator: Moderators

Eressea
Moderator
Moderator
Contacteer:

CHARITY kit gemaakt voor CVS stichting!!!

Bericht door Eressea »

Oké, eerst even de uitleg :D Ik ben sinds kort een digitaal scrapbook designer geworden, dat betekent dat ik via fotobewerkingsprogramma's spullen maak die mensen kunnen gebruiken om ermee te scrappen (foto's creatief inplakken). Als ik even vlug mag opmerken, een ideale hobby voor CVS-ers, niet alleen omdat het weinig inspannend is (alleen het fotobewerkingsprogramma doorkrijgen is wat lastiger), en daarbij is het ideaal om je gevoelens op af te reageren... zie bijvoorbeeld deze scrap:

Afbeelding
Vandaag naar de fysiotherapeut geweest...
We hebben het voornamelijk gehad over
hoe we mij aan het lopen kunnen krijgen.
Hoe ik die schoenen aan kan trekken
zonder absolute afschuw
en totaal gebrek aan enige zin.
Ze liggen me aan te staren...
en ik kan me er nog steeds amper toe zetten.
Ach, als ik eerlijk tegenover mezelf ben
zijn het niet die schoenen.
Het zijn de mensen
die ik misschien zou kunnen tegenkomen.
Bang voor niets bijzonders,
maar tegelijkertijd toch ontzettend reeel.

Als iemand wat wil weten over fotobewerkingsprogramma's (PSP is fantastisch en redelijk goedkoop bijvoorbeeld :D) en digitaal scrappen enzo, stuur me een PB of mail :D In mijn profiel staat ook mijn site met meer informatie erover.

Maar goed, dat even terzijde. Goh, ik dwaal echt af hier...

Gister hoorde ik van het fenomeen dat al langer in scrapland actief is, namelijk de Charity Kit. Dat betekent dat je een eigen kit designt, die te koop zet op internet, en het geld dat je ermee krijgt, doneert aan een goed doel. Dat zette me aan het denken, en toen dacht ik aan een eigen charity kit, waarvan de opbrengt voor de ME-CVS stichting is. en het leek me leuk om jullie erbij te betrekken.

Daarom nu aan jullie de vraag, welke kleuren zou een CVS kit zou moeten hebben? En wat voor thema (bijv. "hoop" of "herinnering" of "kleine momenten")? Zijn er nog bepaalde uitspraken of voorwerpen waar je veel aan hebt gehad?

Ow ja, nog enkele voorbeelden van kits... Ikzelf heb er nog maar 2 af, dus niet veel om te laten zien, maar als je het wil zien, klik hier.

een gemiddelde kit ziet er ongeveer zo uit.

Nou ja, voel je vrij om te reageren en wat dingen te roepen, en dan ga ik ermee aan de slag :D
Laatst gewijzigd door Eressea op 01 nov 2007, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gabutje
Gevorderd lid

Gezocht: Een leuk kleurtje

Bericht door Gabutje »

Wat een gaaf idee, maar moet er eigenlijk even over brainstormen.
Ikzelf vind de lay-out van Lees ME wel erg mooi, misschien dat je wat in die stijl kan krijgen.
En is het niets om hiervan een artikel te maken in Lees ME, lijkt me erg leuk.

Ik ga je een pb'tje sturen want het lijkt me erg gaaf om ook digitaal te scrappen, alleen ik heb er de ballen verstand van.

Groetjes, Gaby
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Eressea
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Eressea »

De Lees ME ken ik niet... is dat een tijdschrift? Ik zal er eens op gaan zoeken... Het beste zou zijn om wat reclame in een scrapblad te krijgen, maar dat is eigenlijk lichtelijk onmogelijk... heb een keer geprobeerd contact met ze te zoeken, pffff vet irritant. Ik ga je nu een PBtje terug sturen trouwens ;)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gabutje
Gevorderd lid

Bericht door Gabutje »

Lees ME is van de vereniging, omdat ik lid ben krijg ik deze tijdschrift in mijn brievenbus.
Daar kun je ook een proefexemplaar inkijken digitaal.

Ja, klopt. Ik heb de creatief met foto's eens gemaild, naar drie weken eindelijk een reactie te hebben ontvangen was de inhoud van de e-mail leeg!!! Terug gemaild, maar niets vernomen. Maar het gaat je vast wel lukken. Kom je ook wel eens op de hobby journaal?

Groetjes, Gaby
Eressea
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Oke, ik zit het net eens te bekijken, en het is één van de weinige dingen waar ik geen lid van ben :P Komt nog :D Maar ik zal tzt eens contact met ze opnemen :) Jammer genoeg staat er geen plaatje van de voorkant bij.. ik zal eens rondkijken op google of iemand zo vriendelijk was om m te uploaden :)

Edit: gevonden :D Tweede nummer staat online zo te zien :) Hmm.. je gaat voor de simple&clean design style :D Hmm... denk dat ik daar wel wat mee kan... Nog kleurvoorkeuren toevallig?
Laatst gewijzigd door Eressea op 30 sep 2007, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gabutje
Gevorderd lid

Bericht door Gabutje »

Je betaald daar geloof ik 25 euro op jaarbasis voor een abonnement/lidmaatschap.
Ik ben alleen daar lid van, waar ben jij nog meer lid van dan?
Eressea
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Eressea »

ME/CVS stichting, jeugdnieuwsbrief van dat gebeuren, Meetingpoint, de steungroep, sjaak smeenk mailing list, nog een andere mailinglist die engels is en waarvan ik de naam altijd kwijt ben... , paar hyvesverenigingen en dat was het wel geloof ik :) Maar altijd leuk om er nog wat aan toe te voegen :D
Gabutje
Gevorderd lid

Bericht door Gabutje »

pfff, haha, daar kun je ook je vrije tijd aan besteden!
Ik ben alleen lid van de vereniging en steunpunt geloof ik.
En dan op hyves van twee groepen.
Eressea
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Eressea »

En vandaag is hij er op een nogal vreemde manier gekomen... Ik ben erachter gekomen dat de gezamelijke kit die de eigenaar van de shop en ik hebben gemaakt, als charity kit voor de ME Stichting gelanceerd wordt, op 3 november, de internationale Digital Scrapbook Day!!! De hele opbrengst van de verkoop gaat ernaartoe.

Dit is m geworden:

http://eresseadesign.blogspot.com/2007/ ... twalk.html

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

ik moet wel zeggen dat ik heel blij ben met de vereniging ik ben daar ook lid geworden dit jaar
ik blijf dus tot het einde van het jaar bij de stichting
waar van ik al geabonneerd was van af het begin ergens in de jaren tachtig maar ik ben beslist niet tevreden met hun
en dat komt dat er wat ongenoegen was een paar jaar geleden
de geen die bij de vereniging zitten waren eerst bij de stichting
maar alles is zo veranderd bij de stichting je mag niet eens je mening zeggen .ik geloof dat sjaak ook bij de vereniging is ik krijg ook geregeld mijn mails van hem
maar wat een leuke kleuren zijn dat eresea
truus73
Gevorderd lid

Bericht door truus73 »

Ik ga ook mijn donateurschap voor de ME/stichting opzeggen.
Ik vind dat er in het blad vaak veel te moeilijke artikelen staan. En de voorMe-kaartjes zijn ook niet meer wat het vroeger was.
Bovendien heb ik hier gelezen dat ze nu vooral met Nijmegen gaan samenwerken of zoiets.
Hoop dat ik dat goed heb begrepen en daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Ik dacht dat het nu wel bewezen was dat CGT niet zaligmakend is.
truus73
Gevorderd lid

Bericht door truus73 »

Eressa,
ik vind het heel knap wat jij allemaal met je comp. doet.
Maar ik krijg eerlijk gezegd hoofdpijn van die kleuren.
Sorry, maar mijn ogen kunnen dat blijkbaar niet aan.
Nou ja zullen wel niet mijn ogen zijn maar mijn hersenen.
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Ik zie dit nu pas Eressa, ik vind het mooi!! Ik houd wel van dit soort dingen. Ik ga eens verder kijken.
Ik zelf houdt meer van binnenhuisarchitecteur, daar leuke dingetjes en kleurtjes voor verzinnen. Helaas heb ik geen opleiding hiervoor gehad, jammer en energie om het te gaan doen heb ik helaas ook niet, misschien in de toekomst. Mijn ouder beroep mag ik toch neit meer uitoefenen en wil ik ook niet meer, dan lijkt me ontwerpen wel iets. Mijn man heeft een badkamer make-over zaak en wanneer ik in staat ben om weer een paar uurtjes te gaan werken, zal wel nog een tijdje duren, dan wil ik naar de klanten gaan, om ideën te bespreken.
Weet je wat ook interessant is? Reclame ontwerpen. Ideeën voor logo's om b.v. bedrijfsauto's te bestikkeren., briefpapier en visitekaartjes. Maar als je er echt in zit, dan kun je klanten niet zeggen, ik kan vandaag niet komen/werken, want ik ben niet fit genoeg! Dat is een groot nadeel bij zoiets. Daarom kan ik nu echt nog geen werk aan. Ook ben ik een type dat ze helemaal geeft, ik zou dan nu teveel ermee bezig zijn, met alle risico's van dien. Dus daar wachten we nog mooi even mee. Er komt einde van de maand weer een verandering, mijn dochtertje gaat naar school en dan moet ik eerst weer aan een ander rytme wennen en dat vergt me al heel wat energie.
Succes met de verkoop Eressa!!
Shavonne
Gevorderd lid

Bericht door Shavonne »

Mooi Eressa, heb op je site gekeken en ook en berichtje geschreven!!
Eressea
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Ik heb even wat rond gekeken, en nog net voor de lancering kunnen switchen naar de vereniging, als alles goed gaat :P Goed dat jullie het gezegd hebben, ik ben de laatste tijd een beetje "uit" CVS-land geweest, heb dat allemaal niet meegekregen. Als het goed is, staat er morgen vereniging ipv stichting :)

Bedankt voor alle lieve reacties :D
Plaats reactie