Oorsuizen?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

nina
Beginner

Oorsuizen?

Bericht door nina »

Hoi allen,

Ik heb een vraagje,

ik heb het al een lange tijd hoor maar het is nu wel veel frequenter geworden,

ik heb namelijk ontzettend last van oorsuizingen, en soms doen mijn trommelvliezen ook nog zeer!

net als vandaag ook, alles wordt overstemd door dat gepiep, om GEK van te worden. Ben ik hier alleen in? Of staat dit ook bekend als symptoom, net zoals de 'oogmigraine'en de hoofdpijn bij de slapen? Dit komt overigens pas rond de middag, wanneer ik dus eigenlijk te moe ben... ook krijg ik dan een heel warm hoofd, een soort verhoging lijkt het.

Graag jullie ervaring/mening!
Suzanne
Actief lid

Oorsuizen?

Bericht door Suzanne »

nee dat komt mij niet bekend voor
wel heb ik af en toe dat ik in bed lig, en dat ik een soort gebrom in m'n oor hoor
echt ontzettend luid waardoor je zou denken dat er een vlieg vlak bij is, als ik m'n hoofd dan omdraai is het weg, draai ik m'n hoofd weer terug hoor ik het weer net zo hard
heel vreemd, maar weet niet of dit ermee te maken heeft
Suzanne
Actief lid

Oorsuizen?

Bericht door Suzanne »

ohja, en verhoging heb ik ook de laatste tijd
vorige week wat koorts, zonder dat ik ziek was, de dag erna wat verhoging, toen is het een paar dagen weggeweest, maar gisteren had ik weer wat verhoging
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

ja dat oorsuizen heb ik ook al jaren
en vooral als ik heel moe bent
het hou mij dikwijls uit mijn slaap
het is nooit meer rustig in mijn hoofd
ik heb dit alleen in mijn rechter oor
het kan van slijtage in de nekwervels komen
of door de bloedvaten
sterkte ermee
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Ja ik herken het ook dat oorsuizen. Hoe vermoeider ik ben hoe erger het word. Het is dan net of ik een avond naast een muziekbox heb gestaan dan heb je het ook. Last van een warm hoofd heb ik ook alleen dan bovenop mijn hoofd. Ik zeg dan altijd mijn hoofd is zo heet. Ik denk zelf dat het door mijn medicijnen komt. Heb geen idee verder.
nina
Beginner

Bericht door nina »

OKee bedankt voor de reacties..

ik heb al langere tijd dat oorsuizen, kan ook niet zeggen van het is dan en dan begonnen, maar ik sta er tegenworodig al vaker mee op, dus in combinatie met het andere gedoe..

en ik merk ook dat ik nu oververmoeid ben.. misschien eens vragen of ik eerder weg kan want voel net alsof ik een rotgriep heb. :(

ik heb sinds een paar weken dus elke middag steevast spanningshoofdpijnen wat tegen migraine aanligt, vaak zit daar dan een 'heet hoofd' bij :(

bedankt allemaal!
Gast

Bericht door Gast »

hoi nina,

ik herken je klachten allemaal,
ik heb ook last van oorsuizen., soms links soms rechts, of ik hoor een irritante hoge pieptoon.
gelukkig niet altijd maar ik voel de pieptoon altijd wel aankomen, de druk in mijn oor verandert, en dan meteen de pieptoon.maar ik ben ook meerdere keren geopereerd aan mijn re. oor, misschien is dat de oorzaak?
hoofpijn meestal savonds en als ik naar bed ga, zelfs 2 paracetamols helpen hier niet voor, dan trekt het naar mijn re.oog en gaat deze pijn doen.
ik noteer al mijn klachten al een aantal jaren in een schriftje en las gisteren dat ik vorig jaar wekenlang last had van hoofdpijn plus klachten re. oog. je vergeet toch wel erg veel, ben blij dat ik het zo bijhoudt
gisteren naar de huisarts geweest, want deze klachten had ik dus de afgelopen weken een paar keer, en nu blijkt het migraine accompagnee te heten, dus migraine met nog andere klachten zoals oogproblemen, tintelingen in arm etc,
de wekewnlange hoofpijn is op een gegeven moment dus wel gestopt, maar komt in bep. situtaties wel weer terug.
misschien bij jou ook nina, want hoofdpijn is gewoon heel erg akelig
groetjes van marion
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

wat ben ik blij dat dit ook bij andere voorkomt ,niet voor jullie hoor marion want het is naar
maar het is ineens zo herkenbaar, ook die hoge pieptoon aan mijn andere oor komt bij mij ook voor ,ik voelt dan een klap en dan piept het heel erg maar het is altijd wel snel weg dat suizen rechts is constant
@en nina die spanningshoofdpijn komt uit je nek vandaan en daar word je ook naar en doodmoe van sterkte
nina
Beginner

Bericht door nina »

die klap herken ik inderdaad ook, ik kan me alleen niet herinneren dat ik deze vanmorgen had, misschien al in mijn slap ofzo...

Marion,

ik heb je tip ter harte genomen en een schriftje gepakt, en ik ga ook alles bijhouden.
Ook voor een huisarts zelf is dit handig :)
Gast

Bericht door Gast »

hoi allemaal,

ik bedenk me ineens dat mijn buurvrouw al jaren last heeft van een hele hoge harde pieptoon in de oren, dit overstemd echt alles, en daardoor komt ze ook moeilijk in slaap.
hele rustige muziek opzetten, bijv mp3 speler, en dan gaat de piep naar de achtergrond.
samen met evenwichtsproblemen heet het de ziekte van menière.
daar zijn dan wel weer medicijnen voor, bij stress wordt het erger
groetjes marion
nina
Beginner

Bericht door nina »

Ik ken de ziekte inderdaad, dan kun je zomaar ineens omvallen enzo..

gelukkig is dit niet het geval bij mij :)

maar misschien bij anderen?
truus73
Gevorderd lid

Bericht door truus73 »

Heb al jaren een suis in mijn oren vooral rechts. Volgens mij heb ik het gekregen toen mijn bloeddruk veel te hoog was. Het is nooit meer weggegaan. Maar ik heb al gelezen en gehoord dat veel ouderen er last van hebben. Het is gelukkig niet zo erg en ik kan het goed negeren. Maar het is inderdaad erger als ik erg moe ben.
nina
Beginner

Bericht door nina »

mja 'ouderen' ik heb er toch ook al lange tijd last van.. en ik vind 23 jaar niet bepaald oud ;)

maar bedankt voor het delen !!!!

gr
Nina
truus73
Gevorderd lid

Bericht door truus73 »

nee, ik zag je ook echt niet voor eenouwetje aan hoor. Maar wilde dit toch even vermelden, misschien "hoort"het ook wel bij ME, zou het niet weten.
Maar vraag eens of je naar de KNO-arts mag, controleren wat er aan de hand is, kan inderdaad de ziekte van Meniere zijn.
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Alie »

dat oorsuizen heb ik al van mijn vijftiende hoor
en het kan ook door een hoge bloeddruk komen
dit gaat nooit meer over en het is erg hinderlijk soms
altijd herrie in je hoofd maar als je verkouden ben heb je het ook wel eens
Plaats reactie