ik weet niet of ik hier goed ben, maar heb zo mijn vermoedens.
Ik loop al jaren met tal van klachten, het begon met hoofdpijn en vermoeidheid (2009) jaar later weer naar de huisarts gegaan, nog steeds hoofdpijn en vermoeidheid, in 2011 kwamen hierbij ook gewrichtsklachten.
Het zat tussen mn oren, ouders net gescheiden, net gaan samenwonen enz.
in 2013 echt aan de bel getrokken, weer naar mijn huisarts gegaan en gezegd dat ik wat onderzoeken wil.
Er is toen getest op de standaard dingen, Hb, leuko's, tsh, ft4, ijzer enz. ook werd er getest op borrelia. IgM en IgG waren negatief maar de C6 was positief. (begrijp dat de C6 heel specifiek is en je dan met zekerheid kan zeggen dat je lyme hebt of hebt doorgemaakt!) huisarts vond deze uitslag onwaarschijn (kan geen tekenbeet heugen) en wilde na 8 weken weer onderzoeken.
Na 8 weken weer C6 positief, zal wel vals positief zijn volgens de huisarts. Ik ben daar verder niet achteraan gegaan.
Toen in de zomer van 2013 kreeg ik de tip van een collega om b12 te testen, te laag 102 was de uitslag. Huisarts wilde niet meewerken met injecties, snapte er niets van. Ondertussen nog MRI gehad van hoofd vanwege de hoofdpijnen, naar internist geweest en die vertelde me dat ik zeer waarschijnlijk fibromyalgie heb.
Ik heb later een verwijzing gevraagd voor een bekende arts mbt b12 in Emmeloord. Deze arts vertelde mij dat de uitslag echt erg laag was en ik al zoveel klachten had ik 2x per week minimaal een jaar moet spuiten. Ook kreeg ik nog voor de (vals)positieve borrelia een ab kuur voor 4 weken. En van deze arts ook een verwijzing naar het AMC afd tropenziekte voor de ziekte van lyme (in de zomer van 2014 was dit). Deze arts denkt dat ik de ziekte heb doorgemaakt en ik nu waarschijnlijk nog last heb van de restverschijnselen.
In mei 2015 via via bij een alternatieve arts gekomen, deze testen je bloed op heel andere wijze (ik werk zelf nl in het lab van een ziekenhuis) hier kwamen flinke uitslagen uit; ik heb een candida schimmel in mn darmen die alle andere goede bacterieen onderdrukt en ik dus nauwlijks vitamines en mineralen opneem, vetten, eiwitten enz.
Ik heb daardoor een flinke disbalans in mijn lichaam, hormoonhuishouding werkt niet, adrenaal werkt niet goed enz.
Nu ben in dus al een jaar onder behandeling met verschillende kuren om de candida weg te krijgen, mijn darmflora op te krikken en alle mineralen en vitamines aan te vullen.
Tot op heden geen resultaat...
Ik weet echt niet meer wat ik moet nu.. Dus was weer internet aan het af speuren..
Mijn klachten; ontzettend vermoeid (kan slapen wat ik wil maar wordt altijd vermoeid wakker) spier/gewrichtspijnen, na lichte inspanning meer pijn.
Hoofdpijn (brainfrog/mist), koude voeten, soms moeite met concentreren, lusteloos, verlaagd libido, opgeblazen gevoel, heel erg wisselende ontlastingspatroon, nergens zin in hebben, alles kost teveel moeite en energie en ga zo maar door..
Wie kan mij tips geven?
Bedankt voor het lezen en/of reageren