First results already at Reno's Whittemore Peterson Institut

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

magnetronnie
Gevorderd lid

First results already at Reno

Bericht door magnetronnie »

cansada schreef:Hoi @Magnetronnie, bedankt voor je reactie... ach beter laat dan nooit hè. Je hebt voor een deel mijn vraag beantwoord... dat een griepje zóu kunnen leiden tot ME/CVS/XMRV. Maar is het ook mogelijk dat door al die griepjes mijn weerstand daardoor dusdanig is dat ik (nog) niet ben bezweken door ME/CVS/XMRV? O... ik had ergens gelezen op het internet dat je een aantal Engelstalige mensen beloofd had om een vertaling te maken van die praatjes toch? :lol: :wink:
Ik had wel ergens gelezen dat virusinfecties juist weer kunnen leiden tot een sterker immuunsysteem, maar ik weet niet meer precies hoe dat zat. Ik heb zelfs ooit in een tekst van Kenny de Meirleir (over RNAse-L geloof ik) gelezen dat men nooit twee virussen tegelijk kan krijgen, maar toen ik dat probeerde uit te zoeken kwam ik hier en daar toch wel gevallen tegen waarbij dat kon. Als het ook echt zo zwart/wit zou zijn dan weet ik nu al dat ik geen XRMV heb, want ik heb regelmatig virale keelontsteking en koortslip.

Ik heb dat inderdaad gezegd op een Engelstalig forum. ;) Als ik ga dan maak ik aantekeningen en dan is het een kleine moeite die even in het Engels te vertalen. Ik zou vooral graag bij de CVS praatjes zijn. Die over de RIZIV snap ik toch niks van, want ik woon in Nederland.
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid

First results already at Reno

Bericht door Guido_den_Broeder »

magnetronnie schreef:Er lopen op dit moment een aantal onderzoeken naar de herkomst van XRMV. Eén van de theorieën zegt dat het virus ergens in de jaren '90 in een laboratorium is ontstaan. Een andere zegt weer dat het virus mogelijk al duizenden jaren in ons genetisch materiaal zit, en bij bepaalde heftige ziektes tot uiting komt. In dat laatste geval zóu het dus kunnen dat bijvoorbeeld een griepje kan leiden tot XMRV en/of CVS/ME.
Zie voor een mogelijke oorsprong ook:
http://www.me-cvsvereniging.nl/pre-xmrv ... toriummuis

Griepvirussen spelen geen rol in ME.
Plaats reactie