@truus, dat is net zoiets als dat ze je niet mogen bevestigen in je ziekte dat is ook niet postitief, daarom zal mijn ha ook niet willen dat ik naar de internist ga maar ik doe dat toch, ben erg koppig en eigenwijs en al helemaal als het om mijn leven gaat, zij gaan savonds lekker naar huis, gaan nog sporten of op visite, hebben fut om te koken en gezellig met het gezin op de bank, ze hebben geen flauw idee wat wij doormaken, je kunt iid niet midden op de stoep gaan zitten en al zou ik dat doen, dat is niet genoeg, ik moet echt ontspannen hangen of liggen, denk dat dat bij mij ook nog wel gaat komen, dat ik moet opbouwen, daar had ze het al over, maar moet eerst nog een beginschema hebben. Moet nu ieder uur een cijfer geven aan hoe ik me voel maar dat alleen is al lastig, soms ben ik niet zo moe maar heb wel ontzettende pijn in mijn armen, en soms doodop maar geen pijn, vanmorgen moest ik 2 x mijn handtekening zetten omdat de 1ste keer niet lukte om een paspoort aan te vragen. Ben moe maar kon er heen fietsen, maar een handtekening lukte niet omdat ik geen grip op de pen had, liet hem ook nog vallen, dus wat is dan moe? en wanneer welk cijfer? vind het maar ingewikkeld, en dan moet je ook nog opschrijven bij hoge scores wat je dan gedaan hebt, nou ik heb al 3 dagen 8 en 9 staan maar ik heb niet veel gedaan wat ik kan opschrijven, dat is nog van de dagen ervoor dat ik 5 en 6 en 7 was en dingen deed, pfff wordt er knetter van
@alie
volgens mijn huisarts moet je dan een cursus mindfullness doen, dan ga je in het hier en nu leven, en beleef je de vermoeidheid en pijn niet zo
je snapt natuurlijk wel dat dit geen serieuse tip van mij is nu hé? tuurlijk denk je de hele dag aan je ziekte want je voelt en moet rekening houden en volgens cgt nog per minuut zowat en tegelijkertijd willen ze dat je er niet aan denkt want dan houd je het in stand

Denk dat het grote geheim vooral in de acceptatie zit, niet ertegen vechten en klakkeloos zonder nadenken je schema opvolgen voor zover als dat kan, maar dat is nog een lange weg te gaan voor mij, hoop dat die pschyg je wat kan helpen!!