Lymetest Infectolab Augsburg

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Okay, dank je wél dat is een :wink: goede tip, burial, daar had ik nog niet aan gedacht.
Ik wacht nog ff af tot morgen of maandag, ff zien.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik had ze ook gemaild, omdat Burial de uitslag had en ik nog niet, maar hadden wel tegelijk verstuurd. binnen 2 uur had ik toen de uitslag binnen. Dus zeker proberen, kleine moeite.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
karin1983
Actief lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 jan 2011, 03:31

Bericht door karin1983 »

Ik heb vandaag mijn pakketje van infectolab binnen gekregen, maar ik heb een aantal vragen. Wellicht weten jullie dit.
- Als ik ergens kan laten prikken (moet nog even rond bellen) weten ze dan hoe dit moet? Er zit wel een engelstalige info folder bij, maar gaan ze dit snappen? Wat zijn jullie ervaringen?
- In de brief staat dat infectolab zelf de verzendig regelt. Gaat dit goed, of is het handiger als je zelf de verzendig regelt?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Ik heb mijn uitslag binnen.

Geen Lyme en geen bartonella henselae of quintana.

Wel co-infectie van Lyme: babesia borderline uitslag, wellicht opnieuw te checken voor de zekerheid.

Wel duidelijk chlamydia pneumonia infectie, dat wordt een stevig rondje AB dus.
IgG 122 (>22 = pos)
IgA 1371 (>1,1 = pos)

Ook te hoge titers voor Coxsackie B1: 1:800 (<1:100)

Te lage CD57: 72 µl/ng (100-360)
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Je bent een unieke Marlène, geen lyme en geen bartonella ;-). Maar gelukkig toch wat andere aanknopingspunten om mee aan de slag te gaan. Ik hoop dat je ermee vooruit zult gaan. Succes!!
Every day may not be good, but there's something good in every day.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik heb vandaag mijn pakketje van infectolab binnen gekregen, maar ik heb een aantal vragen. Wellicht weten jullie dit.
- Als ik ergens kan laten prikken (moet nog even rond bellen) weten ze dan hoe dit moet? Er zit wel een engelstalige info folder bij, maar gaan ze dit snappen? Wat zijn jullie ervaringen?
- In de brief staat dat infectolab zelf de verzendig regelt. Gaat dit goed, of is het handiger als je zelf de verzendig regelt?
Ik heb laten prikken bij een buurtcentrum waar je terecht kunt om te prikken. De verpleegkundige die me ophaalde had meteen zo iets van, die buisjes ken ik niet. Ze haalde haar collega erbij (een wat oudere man), en die zei meteen, daar heb ik vroeger veel mee gewerkt. Dus hij wist er wel raad mee. Bij mij was een buisje geschud ipv laten staan, dat had hij blijkbaar niet goed begrpeen, maar heeft geen invloed gehad op de testresultaten.

Met de verzending via Infectolab heb ik geen ervaring, dus misschien kan iemand anders je hierop antwoorden. Succes in elk geval!
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
malu
Gevorderd lid
Berichten: 1085
Lid geworden op: 15 sep 2011, 13:23

Bericht door malu »

Ik weet dat iemand hier een minder goede ervaring ermee had (TNT stond voor de deur en weigerde het pakketje omdat zij nu eenmaal geen bloed versturen en er een code op staat die dat kenbaar maakt). Uiteindelijk was het wel goedgekomen, maar toch... die stress wil je niet hebben. Misschien als je duidelijk aangeeft dat alles via UPS moet gebeuren omdat TNT hier moeilijk doet (want die service gebruiken zij ook), komt het wel goed. Maar als je zeker wilt zijn dat het goed gaat: FedEx is in veel gevallen ongeveer even duur en daar zijn al wat goede ervaringen mee opgedaan.

Succes!
De wereld achter ME: http://memalu.blogspot.com/
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

En als je dicht bij de grens woont: ik heb mijn pakketje naar een duits postkantoor gebracht. Neutraal ingepakt, niet gezegd dat er bloed inzat, en goedkoop en snel verzonden.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

marlène schreef:Ik heb mijn uitslag binnen.

Geen Lyme en geen bartonella henselae of quintana.

Wel co-infectie van Lyme: babesia borderline uitslag, wellicht opnieuw te checken voor de zekerheid.

Wel duidelijk chlamydia pneumonia infectie, dat wordt een stevig rondje AB dus.
IgG 122 (>22 = pos)
IgA 1371 (>1,1 = pos)

Ook te hoge titers voor Coxsackie B1: 1:800 (<1:100)

Te lage CD57: 72 µl/ng (100-360)
De lage CD57 past bij de chlamydia pneumonia infectie.

Heb je voor de bartonella de antistoffen getest? Ik had ook een negatieve antistoffentest, maar een positieve PCR.
Volgens DML hebben de meeste van zijn patiënten een andere bartonella variant dan de 2 genoemde.

Maar ik kan me voorstellen deze testuitslagen je al genoeg geven om mee aan de slag te gaan.

Succes alvast met je behandeling!!
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

karin1983 schreef:Ik heb vandaag mijn pakketje van infectolab binnen gekregen, maar ik heb een aantal vragen. Wellicht weten jullie dit.
- Als ik ergens kan laten prikken (moet nog even rond bellen) weten ze dan hoe dit moet? Er zit wel een engelstalige info folder bij, maar gaan ze dit snappen? Wat zijn jullie ervaringen?
- In de brief staat dat infectolab zelf de verzendig regelt. Gaat dit goed, of is het handiger als je zelf de verzendig regelt?

Alvast bedankt.
Ik heb bloed laten prikken bij de prikpost.
Er was maar 1 iemand voor de bloedafname, en ik geloof niet dat ze eerder met deze buisjes had gewerkt, maar ze begreep snel hoe het werkte.

Het is wel handig als je even kijkt welk buisje 30 minuten rechtop moet staan, want dan kun je dat melden.

Succes alvast!
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Heb je voor de bartonella de antistoffen getest? Ik had ook een negatieve antistoffentest, maar een positieve PCR.
Volgens DML hebben de meeste van zijn patiënten een andere bartonella variant dan de 2 genoemde.
Nope niet gedaan. Goede tip inderdaad. Daar kan ik wat mee.

De Cpn (chlamydia pneumonia) is ook een smerig beestje.
http://www.cpnhelp.org/
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
bieb
Actief lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 dec 2009, 01:11

Bericht door bieb »

Wordt er geen van de Co. Infecties serieus genomen door reguliere artsen?

Kan iemand me vertellen hoeveel het kost als je alle Co. Infecties laat testen in Augsburg?
En dan moet je overal antistoffen EN pcr van laten testen?
diederik
Gevorderd lid
Berichten: 2628
Lid geworden op: 21 jun 2009, 18:38
Locatie: Antwerpen

Bericht door diederik »

Ik ben op antistoffen Bartonella idd altijd negatief geweest. Nu uit PCR op alle varianten tegelijk, wel duidelijk positief.

Ik wil u natuurlijk geen valse hoop aansmeren, of nog meer dure testen :) 't blijft natuurlijk een eigen overweging. In ieder geval aan de ene kant goed dat het geen Lyme is, al neem ik aan dat ge ook liever iets tastbaarders had gehad...
Ik weet weinig.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Voorlopig heb ik mijn persoonlijk idee over ME en dat is dat het immuunsysteem tilt slaat en neurologische afwijkingen geeft. Waarom dat tilt slaat en hoe dat nu juist zit, heb ik nog niet exact kunnen vinden.

Het is zoiets als lupus (niet de klachten maar het mechanisme) denk ik. Dat is een auto-immuunziekte maar waarom het in gang schiet en hoe dat exact werkt, daar kan niemand een pasklaar antwoord op geven.

Uit de vele verhalen die ik nu al heb kunnen lezen, lijkt het me dat Lyme en ME veel met elkaar gemeen hebben. Dan heb je een reeks ziekten/tekorten/afwijkingen die in combinatie/cumulatief ook ME-klachten geven. Het is een hele kunst om het kip en het ei te ontdekken.

Morgen denk ik er misschien helemaal anders over.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

    
      karin1983 schreef:
Ik heb vandaag mijn pakketje van infectolab binnen gekregen, maar ik heb een aantal vragen. Wellicht weten jullie dit.
- Als ik ergens kan laten prikken (moet nog even rond bellen) weten ze dan hoe dit moet? Er zit wel een engelstalige info folder bij, maar gaan ze dit snappen? Wat zijn jullie ervaringen?
- In de brief staat dat infectolab zelf de verzendig regelt. Gaat dit goed, of is het handiger als je zelf de verzendig regelt?

Alvast bedankt.


Ik heb bloed laten prikken bij de prikpost.
Er was maar 1 iemand voor de bloedafname, en ik geloof niet dat ze eerder met deze buisjes had gewerkt, maar ze begreep snel hoe het werkte.

Het is wel handig als je even kijkt welk buisje 30 minuten rechtop moet staan, want dan kun je dat melden.

Succes alvast!
Beste Karin, wat pagina's terug heeft Louisa alles per buisje opgeschreven. Erg handig! Ik zag het pas toen ik het zelf via Augsburg nog ns nagevraagd had. Al is een mail van het lab misschien wel handig voor de prikpost, maar het staat hier iig te lezen.

Ik trof het enorm. Ik werd niet geholpen bij een prikpost, die stuurde mij door naar het ziekenhuis, maar ik mocht daar direct naar C. Ik snapte het niet, maar op het nummertjesapparaat stond een Knop C dus die maar ingedrukt. Ik mocht iedereen voorbij, er zaten zeker 20 wachtenden, en wat tref ik, een Duitse laborante! En die vond het hartstikke leuk! Laboranten houden zelf een bepaalde volgorde aan met de kleuren van de buisjes. Of dit voor Infectolab ook de goede volgorde is weet ik niet.

Voor het verzenden, bij mij ging het bijna perfect met Fedex. Alleen had de mw die het op kwam halen geen 'clinical bag' bij zich waar ik om gevraagd had, want dat schijnt te moeten bij bloed. Maar het was een soort regionale ophaaldienst die voor meerdere bedrijven werkt. Dus gewoon in het doosje meegegeven met etiket voor op de clinical bag. Nog eens nagebeld naar Fedex en die hebben met de vestiging gebeld waar zij het heen bracht en alles is goed gegaan. Alles netjes kunnen volgen via internet en volgende dag was het er.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en veel succes!

Spring
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Plaats reactie