NightOwl is joining the DML clan

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

nightowl
Beginner

Bericht door nightowl »

Nou ik ben weer een stukkie wijzer geworden, soms scheelt het als je gewoon dingen leest! Voor de Hyaluperm zat er een bestelformulier bij het plan. Tuurlijk weer overheen gekeken. Affijn, ik aan de slag om dat ding te scannen, in te vullen en weer te scannen om hem via de mail te versturen. Zit ik nog even wat verder te lezen dan mijn neus lang is en zie ik dus dat je het gewoon via de website kan bestellen (a € 46,00 per 60 caps). Leer ](*,) toch ](*,) eens ](*,) lezen ](*,) !!!

Maar goed, wat betreft de gastroscopie, deze wordt bij mij gedaan om te kijken om welke virus het gaat. Ik heb nog gevraagd of ik deze niet gewoon in Nederland kon doen, maar dat ging niet. De gastro zelf wel, maar er wordt ook een stukje weefsel gerooid en de manier waarop dat gedaan moet worden schijnt alleen in Belgie te kunnen. De receptioniste van DML vroeg aan mij of ik plaatselijk of volledig verdoofd wilde worden. 3 x raden waar ik voor gekozen heb! Echt wel volledig!!! Schijterd die ik ben. :P

@ nabo: Bedankt voor de mededeling, mocht ik nog meer nodig hebben dan ga ik het hier in Nederland halen. Ik ga trouwens wel de hele rataplan insturen naar Menzis. Misschien worden ze zo depressief van alle papieren dat ze automatisch uitkeren.... Een mens mag toch hopen? :P
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Bij mij heeft hij de gastro laten doen, want ik had enorme maagklachten.
En aangezien het toch moest meteen dan ook maar de biopt.
En niet voor niks geweest, want had ontstoken slokdarm, maagzweertjes en bij het biopt is het parvovirus gevonden.

En ook ik heb voor volledige narcose gekozen. Het is trowuens maar een heel lichte narcose, je hebt niet eens beademing nodig. Ik was binnen een 1,5 uur wakker genoeg om weg te gaan. Ik heb eerder ook al narcoses gehad voor operaties, en daar had ik wel last van. Deze keer dus niet.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
nabo
Gevorderd lid

Bericht door nabo »

@ Felixoena
helemaal mee eens. die ervaring had ik ook.
(zie ook mn weblog)

Hoelang duurde het voordat jij de uitslag kreeg van dat parvovirus??? Kreeg je die van dml per mail?? Ik wacht er nog steeds op.
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Ik heb op een gegeven moment gebeld (na een maand of 2) omdat ik heel benieuwd was naar de xmrv uitslag uit het maagbiopt. Toen hadden ze hem nog niet binnen, en heb ik met redlabs gebeld. Die zeiden dat ze hem verstuurd hadden. Dus weer Himmunitas gebeld, en toen kreeg ik de uitslag via mail. :roll:
tavy
Actief lid

Bericht door tavy »

nightowl , ik moet ook met het poepschepje, één klein schepje in een buisje doen, das toch niet zo erg.... ik schep daar gerust in, gewoon alsof het klei is haha(of moest jij een hele doos volpoepen?)

groetjes tavy
nightowl
Beginner

Bericht door nightowl »

@ tavy: Ieuw! :shock: Bij kleine baby's heb ik er geen problemen mee, maar grote mensen doedoe, nono! Daar wordt ik echt onpasselijk van. Tel daar een kleine hotelkamerbadkamer bij op, inclusief wc met achteruitgang (dus geen plateautje waar je droppings op droppen). En het feit dat ik meestal de kliko om de 3 a 4 dagen buiten zet, dan krijg je enigszins een idee hoe ik dat potje heb lopen vullen. Jakkes! :shock:
nightowl
Beginner

Bericht door nightowl »

Nou mensen, ik heb alle spullen in huis! Maandag is het D-Day! Ik moet zeggen dat ik de kosten van de spuiten reuze mee vond vallen. 40 stuks voor 7 zoveel, hoewel mijn man opmerkte dat wanneer ik een junk was geweest ik ze gratis had gekregen... Tja, zit wat in. :-k

Vandaag ook bij mijn huisarts geweest om hem de behandelplan te geven. En zoals ik al had verwacht deed hij helemaal niet moeilijk. Als ik sommige verhalen lees over gruwel HA-sen dan mag ik echt in mijn handen knijpen met zo'n schat! Hij is altijd eerlijk, recht door zee, maar ligt geen strobreedte in de weg wanneer ik iets wil. Behalve de prikpil, die kreeg ik niet van hem. :P

Owwwwwhhhh, ik vind het zooooooo spannend! \:D/
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

Whoo!! nu maar lekker beginnen pillen slikken!! \:D/ Lekkere snoepjes! \:D/

Een soort pillendoos is ook bijna onmisbaar, dus ook altijd handig om die in huis te halen!
Heb zelf een 2-weken-systeem, moet je maar 1 keer om de week (zondag) aan je pillen denken; en kun je in geval van 'luiheid' altijd een weekje bijvullen overslaan.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door stier »

Een pillendoos is inderdaad aan te raden, anders ga je gegarandeerd pillen vergeten. Gebeurt me soms zelfs al MET pillendoos! Heel veel succes met je behandeling, hopelijk ga je het binnen een paar maanden merken :-).
Every day may not be good, but there's something good in every day.
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

Dit type gebruik ik zelf:
http://cnt.newpharma.be/upload/img/mede ... nl-500.jpg

(maar dan in het Nederlands http://www.zwitserseapotheek.be/webshop ... 80x198.jpg)

Was niet heel goedkoop, wel gewoon in de apotheek te verkrijgen.
Maar vond dit het handigste systeem -kende het al van mijn gehandicapt stiefbroertje- en het is ook groot genoeg voor mijn 21-tal pillen die daar elke dag inmoeten :roll:
Veel doosjes zijn namelijk vrij klein, voor bejaarden met hun 2-3 pilletjes per dag, dus zeker opletten dat je iets groot genoegs kiest, liefst ook nog een beetje 'op de groei' berekend! (bij mij kwamen er namelijk nog 4 stuks bij in de loop der tijd).
(zowel Ochtend als Middag is bij mij voor de ochtend, anders past het niet; Avond zijn dan mijn middagpillen, en Nacht mijn pillen voor bij het avondeten, alles 1x opgeschoven dus maar dat maakt niet uit)

Meteen een heel werkstuk geschreven over pillendozen zie ik :mrgreen:
felixloena
Oud-medewerker
Contacteer:

Deze pillendoos gebruik ik ook al geruime tijd, erg handig.
Vooral om te controleren of je pil nu wel of niet genomen hebt, want dat herinner ik me soms ook niet meer. Als ie niet meer in het doosje zit, zal ik hem wel geslikt hebben #-o
nightowl
Beginner

Bericht door nightowl »

Pillendoos wordt maandag opgehaald, deze had ik al in de planning zitten. Met die vergiet van mij weet ik gedurig niet eens wat ik een kwartier geleden heb gedaan! :(

Mijn moeder heeft dezelfde als jij diederik, erg fijn ding en ik heb deze dan ook in bestelling bij de apotheek.
tavy
Actief lid

Bericht door tavy »

de link vd nederlands pillendoos werkt niet, kan iemand mij mischien zeggen hoe ie heet ,ik denk dat ik ook een pillendoos ga aanschaffen.

tavy
diederik
Gevorderd lid

Bericht door diederik »

In Nederland of in België?

Hij is van het merk Medi-7, bij mij hadden ze hem gewoon standaard liggen bij de apotheek (in België).
De vriendin van m'n vader, Nederlandse, had hem in NL ook ooit eens gekocht dus daar zullen ze hem ook wel hebben
nightowl
Beginner

Bericht door nightowl »

Mijn apotheek (NL) heeft hem normaal gesproken ook op voorraad, alleen niet toen ik hem wilde kopen. #-o
Plaats reactie