Ik ben het helemaal met je eens, immers die vergaarbak-diagnose (ME)/CVS die wij in Nederland hebben, is een ramp voor iedereen.verlorengezondheidman schreef:Ik mag aannemen dat jij het met mijn eerdere berchtgevingen eens bent wat betreft de ME-vergaarbak en de daaruit voortvloeiende onheuse bejegeningen, of zou jij het liever in andere bewoordingen willen omschrijven (minder straf?)
Je zegt het vaak inderdaad wel straf, maar zo zijn eigenlijk wel de harde feiten in ME/cvs-Nederland.
En een recent voorbeeld zie je in de folder van het UWV "Perspectief" (juni 2011!) met een "Hallelujah"-genezingsverhaal van Sixma. Wel, Sixma heeft CV gehad en geen ME/cvs. Met dit verhaal komt ME/cvs weer helemaal verkeerd in beeld.
En er is weer geen duidelijkheid over CV en ME/cvs.
En het signaal wat hier wordt gegeven is: alle ME/cvs-ers aan de revalidatie, CGT en GET, want dan ga je genezen.
Een hele foute, beledigende bejegening van het UWV en van Sixma, die na zijn genezing, ook "genezings/vitaliteits-goeroe" met 2 praktijken is geworden en "ME/cvs-klantjes" via het UWV doorgesluisd krijgt. Dus dat is niet de onbewustheid en onwetendheid van Sixma nee, daar staat hij 100% achter.
Groetjes, Louisa