Vlindertie naar de homeopaat

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

kel
Actief lid

Bericht door kel »

Nou klinkt erg goed hoor!!
Hoop echt voor je dat je er op vooruit gaat!
Als jij van je klachten af komt gaan we massaal met zijn allen naar jouw homeopaat toe!
spannend ben benieuwd!
Fijn te horen dat het zo goed aanslaat!

Hou ons op de hoogte!

groetjes
Gast

Bericht door Gast »

vlindertie,

ik ben heel blij voor je
visje
Gevorderd lid

Bericht door visje »

Hey Vlindertie,

Dat klinkt goed zeg :) Wie weet hoe ver je over twee jaar bent! Ik ben benieuwd naar hoe het verder gaat.

liefs, Visje
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Klinkt goed Vlindertje. Ben blij dat in ieder geval iets helpt.
hayes
Actief lid

Bericht door hayes »

Fijn dat je verandering voelt! Ik heb ook veel gehad aan homeopathie, hopelijk zet het door.
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Homeopathie prikkelt het aangeboren immuunsysteem van het lichaam. Als je chronisch ziek bent, is dat vaak te verzwakt om nog te reageren op een oude indringer. Daarom worden sommige mensen met ME beter als ze griep krijgen. Het immuunsysteem moet weer reageren op iets nieuws en ruimt terloops wat oude rommel op.

Homeopathie doet een beetje wat griep doet, het prikkelt je immuunsysteem en boort je eigen potentieel aan.

Ik duim dat de huidige trend zich voortzet!!! Het klinkt alvast goed. Je kan hopelijk binnenkort het Vermoeidheidscentrum een briefje sturen dat ze je tijd verprutst hebben ...
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
oemmie
Beginner

Bericht door oemmie »

vlindertje, wat een hoopvol en mooi bericht. Wat fijn voor je dat het allemaal zo lekker gaat. Mijn zoontje heeft pdd-nos en daarvoor loop ik ook bij een homeopaat. We zijn ook niet zo lang bezig maar ik merk nu al veranderingen. Normaal is hij ook vaak ziek en heeft astma maar sinds dien is hij eigenlijk niet meer ziek geworden, zijn motoriek gaat met sprongen vooruit. En hij krijgt ook korrels.
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door annemoontje »

Ha die Vlindertie,
Ik was al blij toen je een keer liet weten naar een homeopaat te willen, ik ben helemaal gelukkig om te lezen dat het je al iets opgeleverd heeft. Het duurt idd even, 2 jaar is niet niks, maar zolang je merkt dat het iets doet weet je dat het zin heeft. En je lijf heeft nogal wat te verduren gehad, dus ook logisch dat het veel tijd heeft om de boel weer enigszins op de rit te krijgen. Ik gun het je van harte en ben ontzettend blij dat je bij deze man bent terechtgekomen.

Een homeopathische behandeling heeft mij ook lange tijd op de been weten te houden (vergelijkbaar met Louisa's ervaring), ik geloof in de logica erachter. Wist je dat de grondlegger van de homeopathie 6 (!!!) universitaire graden had? Nogal een intelligente gast dus, en meer dan bijna alle artsen kunnen zeggen, toch wordt het niet serieus genomen, jammergenoeg, vooral te danken aan onze vereniging tegen kwakzalverij (die in NL is de of 1 vd grootste vd wereld...!), een stelletje kortzichtige grumpy old men die zelf niet meer hebben vaak dan een artsenopleiding en weigeren te kijken naar hoe het zit of boeken/publicaties te lezen.

Gelukkig kijken wij verder dan onze neus aan lengte heeft wat zoals jij nu merkt heel verstandig is :wink: Ik duim voor een positief vervolg en volg je avontuur hier! Liefs Annemoontje
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
blossom
Actief lid

Bericht door blossom »

mooi dat het zo goed gaat met je
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi vlindertie,

Wat goed te horen, dat je al wat baat hebt van de korrels (ben ook wel benieuw wat voor korrels dat zijn) en je iets beter en energieker voelt. Ik hoop dat dit verder door gaat zetten en ik ga voor je duimen!

2 jaar lijkt best lang, maar mijn natuurgeneeskundig arts zij ook altijd, meis, je bent al -tig jaar ziek en beter worden kost veel tijd, omdat het lichaam moet herstellen.
Dus, wat is 2 jaar op ons mensenleven?, niet zo veel en een goede reden en motivatie om het vol te houden! :wink:.

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door vlindertie »

Wat een heerlijke reacties van jullie allemaal!
En @ Annemoontje en @ Marlène; bedankt voor je aanvullende info!

Mij maakt die 2 jaar niet uit hoor. Ik loop nu al 4 jaar te klooien met allerlei andere dingen die ook niets uithalen. En 1 x per dag een klein korreltje opsabbelen is geen straf voor mij. Het is zo zoet dat het net een snoepje is.

Zoals gezegdf moet de rottigheid er eerst uit en nu gaat mijn lijf ruimen. Dat merk ik wel.
Hoofdpijn, keelpijn, snotneus. Daarbij zijn al mijn wratten ineens heel actief. Ik ben wel erg benieuwd hoe mijn lijf nog meer gaat ruimen. Zoals Annemoontje weet, heb ik vanaf mijn geboorte de ene aandoening na de andere gehad die steeds heftiger werden. Tel daarbij een bonk aan psychische ellende op die even zolang duurt en je hebt de poppen aan het dansen. Of in mijn geval juist liggende popjes haha.

Hoe hard wij hier ook roepen dat ME/CVS niet tussen de oren zit, de gebrekkige samenwerking tussen hoofd en lijf zovele jaren zou dit best eens kunnen veroorzaken. Ik begin me dat meer en meer te realiseren. Daarmee bedoel ik niet dat we gek zijn of het ons inbeelden of onszelf hebben aangedaan. Integendeel! Begrijp me niet verkeerd hoor. Maar de maatschappij zou er goed aan doen al bij kinderen te beginnen aan te leren hoe je met de drek des levens moet omgaan.

To be continued.

Liefs, Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Ik snap je helemaal hoor Vlindertie. Ik denk dat niemand ook moeite heeft met overweging/overtuiging dat psychische belasting een heel belangrijke rol speelt. Ik ben er zelf ook van overtuigd dat het van groot belang is. En voor elke ziekte geldt: vermijd stress en spanning! Da;s niet voor niets.

Maar belangrijk is, en dat is wat we maar niet voor elkaar krijgen bij de politiek en artsen, dat het niet een probleem is dat enkel door psychische belasting wordt veroorzaakt of in stand wordt gehouden. Anders kan ik ook niet verklaren dat mensen die bijv. bij Couke komen vaak niets hadden aan CGT, maar wel volledig herstelden (hadden ten onrechte CVS-label gekregen) van iets dat relatief eenvoudig op te lossen was als maar het juiste onderzoek was gedaan.

We hebben de nodige lichamelijke dingen die door stress en/of psychisch gedoe worden versterkt, lichaam nog verder uit balans wordt getrokken en beide hebben vervolgens weer een wisselwerking. Bij CV kan dat een oud virus zijn die door wat minder handig je leven lijden eea in stand houd en opgelost kan worden, bij ME/CVS liggen de zaken toch echt een heel stuk ingewikkelder. En kan het soms (heel ver) opgelost of verbeterd worden en bij anderen niet of nauwelijks.

Een GGZ-behandelaar die ik had was er ook van overtuigd dat er wel degelijk het nodige fysiek aan de hand was, dat het niet een psychisch probleem was, maar wel dat langdurige stress door jarenlange psychische overbelasting dit (enorm) versterkt heeft. Maar de gevolgen daarvan zijn opgelost, de fysieke problemen (en afwijkingen) zijn gebleven, rara hoe kan dat? Ik heb actieve XMRV en die schijnt onder stress ook enorm aangewakkerd te worden en te vermenigvuldigen... Dat geldt vast voor meer virussen, dat is ook vast de reden dat je onder stress veel gevoeliger bent voor griep of wat dan ook.

Dat zijn mijn overpeinzingen dan weer... :D
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Nou, lekker het hele weekend koorts gehad en mijn cystes lijken uit elkaar te willen barsten en dan allemaal tegelijk. God wat doet dat zeer. 1 wrat lijkt net zo groot als mijn hand te willen gaan worden, oftewel: het ruimen is druk bezig. Doordat ik ervoor heb gekozen een dagelijkse hoeveelheid te nemen ipv 1 x per maand hoop ik dat deze uitbraakjes onder controle te houden zijn en ga daar eigenlijk wel vanuit.
Hoewel ik veel helderder ben, me beter kan concentreren en mijn geheugen sprongen vooruit heeft gemaakt, liegen mijn blunders er niet om. Dat gaat nog niet goed hoor.
Zo ging ik helemaal opgetut op mijn pantoffels de deur uit op weg naar mijn werk ( kwam er net op tijd achter dat er iets niet klopte ), gooide ik de hondenbrokken in de volle waterbak en wenste ik vandaag helemaal trots mijn zus succes met een happening waarna bleek dat die pas morgen is. Ook hele zinnen eruit gooien is nog lastig, want ik struikel steeds over mijn woorden.
Nouja, ik heb 2 jaar te gaan dus ik kom er wel. En ik maak veel mensen aan het lachen.

Liefs, Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur

Je lijf is idd een grote schoonmaakactie aan het houden en wat is er veel troep om op te ruimen zo blijkt (wisten we ook al).

Je blunders herken ik (erg vergelijkbaar iig), hoe suf ook, ook wel weer grappig, iig goed om er om te lachen :D

vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

De koorts is weg maar het ruimen duurt voort. Ik merk wel dat het toch een aanslag is op mijn energie, maar wonderbaarlijk genoeg houd ik me prima overeind.

Wat ook een grote verbetering is, is dat mijn hersteltijd verkort is. Ik ben veel sneller weer volgeladen. En een eetlust dat ik ineens heb, pfffft!

Liefs, Vlindertie
Plaats reactie