Melatonine

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Jazzie, leuk concept ja!!! Vooral die vogeltjes, heerlijk! :lol:
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Oh ja, de bouwlamp lijkt me niks, te veel kunstlicht wordt ik gek van en hoofdpijn. Kan er ook niet tegen wanneer mijn man s'morgens zo ongeveer alle lampen aan heeft! Vreselijk, krijg je meteen zo'n klap en hoofdpiin. Ik vind een zonsopgang nabootsen vanaf dat ik opsta fijner. Echt licht vind ik veel prettiger. Ik lag gisteren bij de orthodontist voor een reperatie op de stoel, keek ik ook al in zo'n felle lelijke tl-lampen, bats meteen hoofdpijn.
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

Kan me niet voorstellen dat een bouwlamp hetzelfde effect zal hebben.. :?

Zo'n lichttherapie lamp moet aan bepaalde voorwaarde voldoen.
Hoeveeelheid licht enzo.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

De bouwlamp is mij aangeraden voordat Philips met zijn daglichtlamp kwam en heel erg ruim voordat die met een speciale wekker kwam.
Ik voelde me er niet toe aangetrokken.
Ik heb me wel aangewend om 's ochtend net als het licht is ( of eerder) op te staan in de donkerder tijd van het jaar.

Hartelijke groet van Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

Weer even terug naar de melatonine:
Ik ben er inmiddels mee gestopt...
Heb op internet nog eens naar info gezocht en ik vindt het maar niks dat er niets bekend is over de effecten op de langere termijn...

Daarbij is het toch rotzooi volgens mij..dus toch proberen eraf te komen.

Heb eerst geprobeerd het af te bouwen,maar dat leek geen zin te hebben.
Toen maar helemaal gestopt.
Ik heb het geweten... :shock:

Deed geen oog meer dicht..
Sliep elke nacht pas om 2.30/3.00 uur... 8-[
Pff dat doet je natuurlijk geen goed..

Nu iets van Vogel gehaald voor het slapen,dormeasan.
En het lijkt iets beter te gaan.

Nu volhouden..

xx
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

@blackcat: Dat is minder zeg!! Mijn natuurarts zei, een tijdje nemen en wanneer je merkt dat het weer goed gaat, dan stoppen ermee. Ik gebruik het ook niet constant, een tijdje vergeten en toen ik merktedat het wel ging, tot nu toe niet gebruikt.
Toch blijk thet niet schadelijk te zijn, het is een soort voedingssupplement. Lees eens op, even zoeken...........
www.sleepzz.nl had ik al eerder hier neegezet.
Best wel informatieve site!
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Och ja, je wilde geloof ik stoppen i.v.m. kinderwens! Of heb ik het mis? Dan is het idd. niet aan te raden om rommel te nemen ja. Sorry, was ik een beetje vergeten de kinderwens! Succes :D
Gebruikersavatar
blackcat
Actief lid
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2006, 16:03

Bericht door blackcat »

:lol: goed onthouden hoor!!

Dat heeft er idd mee te maken,al duurt het nog wel even.
Maar mijn behandelaar (natuurarts) zei weer wel dat het niet goed is,verslavend en je er wel een tijdje vanaf moet zijn als je zwanger wilt worden..

weet het af en toe ook niet meer.. :roll:
maar zal eens kijken op die site!

xx
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

Melatonine verhindert waarschijnlijk de conceptie. Momenteel is er in Europa een onderzoek bezig waarbij vrouwen dagelijks 75mg melatonine moeten slikken om te zien of het als een soort anti-conceptiepil zou kunnen dienen.

Bovendien moet je uberhaupt uitkijken wat je slikt tijdens je zwangerschap, ook met natuurlijke dingen. Ik raad je wel aan alvast te beginnen met foliumzuur, een multi en visolie/lijnzaadolie, dus ruim voordat je zwanger raakt.

Melatonine is een behoorlijk veilig supplement. Er zijn voorbeelden waarbij 6 gram werd geslikt zonder problemen, dat is heel wat meer dan de 0,1 mg die je hier in Nederland kan krijgen of de pillen van 1, 3 of 5 mg die je van de huisarts kunt krijgen of kan bestellen in Amerika. Bij welke pil dan ook zijn er altijd mensen die er niet goed tegen kunnen en helaas heb jij daar nu last van.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

@Macm: nou snap ik het!!!! Daar had ik nog niet van gehoort zeg dat Melatonine de conceptie verhindert!!!! Nou dan ben ik het bewijs!!!
Toen ik stopte met de pil had ik problemen met mijn cyclus, ik gebruikte van te voren dus ook melatonine. Het heeft toen een paar maanden geduurd voordat alles weer normaal was. Daarna was ik snel zwanger, gelukkig.
MacM
Gevorderd lid
Berichten: 612
Lid geworden op: 02 mei 2007, 23:28

Bericht door MacM »

Het gaat dan om heel hoge doses, maar wie weet had het bij jou ook effect. Staat er geen waarschuwing op potjes hier??

Ik las net op PudMed een stuk dat het uit (eerdere?) onderzoeken het iig niet als een goede contraceptie naar voren kwam. Misschien kwamen er toch te veel baby's van? Het kan ook zijn dat je er zoooo moe van wordt dat je gewoon niet meer aan seks toekomt!
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entre ... stractPlus = Interessant stuk over melatonine.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Hahaha, geen veilige conceptie dus!!! Ga eens lezen bij de link.

p.s. hij doet het niet Macm!!!
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Shavonne schreef:Toen ik stopte met de pil had ik problemen met mijn cyclus, ik gebruikte van te voren dus ook melatonine. Het heeft toen een paar maanden geduurd voordat alles weer normaal was.
Op zich hebben veel 'gezonde' vrouwen hetzelfde als ze met de pil stoppen, dus het hoeft niet perse aan de melatonine gelegen te hebben.
Gebruikersavatar
Shavonne
Gevorderd lid
Berichten: 1758
Lid geworden op: 12 sep 2007, 21:47

Bericht door Shavonne »

Ik werd helemaal niet meer ongesteld en had vreselijke krampen, dus het was niet gewoon ontregeld. Ik moest van de gync. weer met de pil starten en na een maandje weer stoppen en dat werkte!!! Ik geloog graag in die melatonine!
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

Bericht door Marjolijn »

Interessante berichten lees ik hier over melatonine. Ik had er geen idee van dat het als anticonceptie kan werken en je cyclus kan verstoren.
En dat iemand zegt er mee te willen stoppen omdat het troep is, dat valt toch wel mee? Het is toch een natuurlijk product?
Ik heb het nu ook in huis en wil er binnenkort aan beginnen, gelukkig is mijn ritme wat beter sinds ik wat minder aan mijn hoofd heb nu het huwelijksgeregel etc wat in rustigere wateren is gekomen, ik slaap weer een stuk sneller. Dus ik kijk even wanneer ik ga beginnen.
Plaats reactie