Glutenvrij eten

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

cleopatra
Donateur
Donateur

Bericht door cleopatra »

Heel herkenbaar wat ik hier lees :wink:

Ik toast ook altijd mijn glutenvrij brood, om het iets eetbaarder te maken.
Ik koop ook meestal van schar, maar van dat deeg kan ik echt geen degelijk brood maken. Meestal neem ik dus voorverpakt brood (rustico) en af en toe eens een panini of ciabatta, dat valt nog best te eten :)
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Mijn partner heeft pas zoete broodjes van Schar gevonden.. Even opwarmen in de over en ik vind ze echt super lekker!! Dat gewone glutenvrije brood krijg ik zo slecht weg (ondanks toast).. Zelf in broodbakmachine is het hier ook nog altijd mislukt...
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

Ik had vandaag verpakt glutenvrijbrood mee naar werk, maar dat is inderdaad niet echt lekker. Maar weer terug naar de rijstwafels. Ik eet ook geen suiker dus zoetbrood wordt het ook niet. Moeilijk hoor. (nee ik geef niet op, nog niet)

@ Dullegriet: ik ga me eens over dat recept buigen. Nu nog even geen tijd/energie voor. In ieder geval vast bedankt voor het neerzetten.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Kan je daar op leven, Anto? Rijstwafels met beleg? Word je daar niet vreselijk flauw van? Ik steek die dingen in elke holle kies die ik maar kan vinden ;-)
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door tanto »

bloemetje schreef:Kan je daar op leven, Anto? Rijstwafels met beleg? Word je daar niet vreselijk flauw van? Ik steek die dingen in elke holle kies die ik maar kan vinden ;-)
Haha. Ik doe er dan ook geitenkaas op. Zeg maar een plak geitenkaas met daarop een plakje rijstwafel. daarnaast eet ik ze ook rauw of soms met een beetje suikervrije jam. Tomatenpuree heb ik ook al geprobeerd. Een beetje uitproberen dus. Maar er gaat wel een pak per dag door heen. Gelukkig kosten ze mar 20 cent per pak :-).

Daarnaast haal ik wel nog wat kcal uit andere dingen zoals warme geitenmelk met cafeïnevrije koffie. Je moet toch wat. Zul je zien dat ik straks een lactose intolerantie blijk te hebben. Oh ja bananen eet ik ook (niet te veel). Maar ik val nog niet af, dus het valt mee.
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Lynn schreef:Ik gooi het glutenvrije brood uit de winkel altijd in de broodrooster. Dan valt het niet meer zo op dat het niet te vreten is :lol:
:lol: Lynn, helemaal gelijk. Ik vind het ook niet te eten dat brood. Ik ben ook nog aan het zoeken wat ik dan wel kan nemen. Rijstwafels vullen niet zo goed en er zit niet zo veel in.

Ik kreeg nog een tip van de diëtiste: kennen jullie Teff-meel?
Zie: http://www.voedingswaar.nl/teffmeel.htm
Als je daar brood van bakt, schijnt dat wel lekker te zijn.

Groetjes, Louisa
Afbeelding
zonaanbidster
Gevorderd lid

Bericht door zonaanbidster »

Anto ben je van Nederland?

Zo ja, bij de Plus hebben ze 3 soorten in de vries.
Teff, witbrood en meergranen.
Ik vind Teff persoonlijk ieuw, maar de meesten vinden het lekker.
Ligt aan je persoonlijke smaak welke je beter vindt.
Ik ga voor meergranen.
Daarnaast mijn Plus heeft het niet meer, maar van Finax is er broodmeel. Hiermee lukte het broodbakken me wel.
Maar goed kant en klaar is net zo makkelijk.
Verder heeft C1000 een redelijk assortiment met ook afbakbroodjes; heel lekker. (te duur voor elke dag maar mjam)

groetjes!
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi Zonaanbidster,

:lol: Grappig, dat smaken zo kunnen verschillen.

Ik heb geen Plus in de buurt en de C1000 bij mij heeft geen glutenvrij brood. En dat van de AH vind ik niet lekker.

De diëtiste gaf aan dat je met Teff-meel en zelf brood bakken zelf ingrediënten, die wel mag en lekker vindt, kunt toevoegen en dat het dan lekker is. Dat heeft zij weer van haar patiënten gehoord.

Ik heb nog niets geprobeerd met Teff-meel en kan zelf nog niet vertellen of het smakelijk is of juist niet :wink:.

Groetjes, Louisa
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Ow jaa. De c1000 heeft ook heerlijke saucijzebroodjes!!!!!!!!
zonaanbidster
Gevorderd lid

Bericht door zonaanbidster »

@Lynn Ja de die zijn oooooooooooooooook lekker :) Saucijzenbroodjes.
Ook de kroketten en andere zaken is niks mis mee.
Kun je overigens ook krijgen via Ton Kwakman zelf.

@ Louisa: En dat van de AH vind ik niet lekker.
==>AH is niet te kanen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :wink:
Je bedoelt die bevroren uit de vries neem ik aan.
Dat karton verkopen ze hier ook bij de warme bakker.
Kun je nagaan. :roll:
Ben benieuwd wat je van Teff vindt.

Je hebt trouwens van Schar ook Solena wafels.
Die zijn ook lekker en een leuke afwisseling voor rijstwafels.
Zit geen lactose in, wel rietsuiker. Om de laatste reden eet ik het niet heel vaak.
Laatst gewijzigd door zonaanbidster op 07 jul 2010, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

anto schreef:Maar ik val nog niet af, dus het valt mee.
Nope, hier ook niet. Had ik stiekem wel gehoopt, want dat beetje wat ik teveel heb zit allemaal in mijn blubberbuik waar ik zelf dus de hele dag tegenaan zit te kijken. Had liever blubberbillen gehad. Uit het zicht. Had ook liever geen ME gehad. Oh, ik voel zowat een column opkomen *grijns*

Doordat het brood is weggevallen eet ik 's middags nogal eens een warm hapje. Boekweitkorrels, rijst of quinoa. En ik eet zoveel meer groentes, dan voorheen. Een konijn is er niks bij! Maar ja, zo val je dus niet af.. waarschijnlijk wel als ik de koolhydraten zou weglaten, maar daar ben ik nou juist zo dol op. Stiekem heb ik de hoop dat met dit dieet en de drugs van DML ik straks wat meer in beweging ben en die overtollige kilootjes (op slechts een hand te tellen, dus waar hebben we het over?!) er dan vanzelf afvliegen.
Lynn
Donateur
Donateur

Bericht door Lynn »

Ow ja! Nu we toch bezig zijn.. :-D In de snack a jacks rijstewafels (alleen de smaak caramel) zitten ook geen gluten!! Stukken minder saai dan de gewone en dus geen glutenvrije prijs.. En vanmiddag nog zo'n heerlijke kroket op!!
Ennuhh.. @bloemetje.. Ik wil wel 5 kilo van je hebben!! :lol:
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi zonaanbidster,
zonaanbidster schreef:==>AH is niet te kanen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :wink:
Je bedoelt die bevroren uit de vries neem ik aan.
Dat karton verkopen ze hier ook bij de warme bakker.
Kun je nagaan. :roll:
:lol: Die bedoel ik idd, het is echt karton Afbeelding.

En ik vond brood altijd zo lekker, ik moet erg wennen dat ik dat niet meer kan eten.

Groetjes, Louisa
joni
Actief lid

Bericht door joni »

Na acht jaar glutenvrij eten nog nooit lekker brood ontdekt. Zelf bakken is best eetbaar (teff hou ik echt niet van) en gekocht ook wel. Ik wissel altijd maar af met de soorten brood. Tip: stop het even in de magnetron (30 seconden ofzo) en eet het dan op. Veel lekkerder. Dit kan je met alle soorten brood doen.
Je kunt het ook magnetronnen en dan smeren en meenemen. Altijd nog lekkerder dan die droge zooi.
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

In mijn glutenvrije dieet heb ik vandaag een pannenkoekendag, want ben het brood ff beu. Is geen extra werk, hoor. Heeft manlief eerder voor me gebakken en ik heb ze daarna ingevroren.
Plaats reactie