MEandYou

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Heel goed nieuws!
De Noorse overheid gaat nu toch meer geld uittrekken voor de grote Rituximab studie (phase 3 trial). Hoeveel is nog niet duidelijk, maar het is nu zeker dat de grote studie er komt!
De officiële termijn van de crowdfunding actie is bijna om en het geld stroomt nog steeds binnen. Al het geld kunnen de onderzoekers goed gebruiken, want ze krijgen van de overheid sowieso niet genoeg voor wat ze allemaal van plan zijn. Bovendien kunnen ze met het geld dat nu al binnen is binnenkort al starten met de studie. :D
http://forums.phoenixrising.me/index.ph ... ced.23606/
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

Na de Nederlandse richtlijn en de afwijzing van Ampligen een keer goed nieuws. Jippie!
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Wat ik me nu afvroeg, na mijn eerste blije reactie en hoop,...
Als je nu rituximab neemt, wat herstelt dan allemaal? Gaan ook die darmen die door slechte doorbloeding of SIBO eerst slecht werkten weer beter worden? En de doorbloeding, de POTS, de neurologische klachten? Of hangt het af wat de restschade is....
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Zeker goed nieuws!

Er waren mensen bij die zich helemaal hersteld voelden (voelden - want tijdelijk) dus dan moet alles wel goed gefunctioneerd hebben.
Life smells...
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Volgens mij verbeterden inderdaad alle klachten (ik weet niet precies hoe het dan zit met eventuele blijvende schade..). Bij de meesten tijdelijk (het middel moet dan om de zoveel maanden weer worden gegeven wil het effect blijven), maar twee personen zijn helemaal en (nog steeds) blijvend genezen.

In de VS (bij het OMI) willen ze (als er geld is) Rituximab ook gaan testen in combinatie met een antiviraal middel (Valcyte) om te kijken of de effecten dan wel meer blijvend zijn.

Eén van de personen die blijvend hersteld is, is trouwens het meisje uit het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=jfpW4zKMaAs
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Dat zou wat zijn kaki....!
Jammer wel dat het zo'n heftig middel is, legt je afweer stil geloof ik?
STOP de mishandeling van ME patiënten!
sprankel
Gevorderd lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 12 aug 2010, 15:02

Bericht door sprankel »

In ieder geval fijn dat deze fase III studie er zal komen.
De studie duurt zo'n 2 jaar heb ik begrepen.
In de phase II trial hebben ze bij een kleine groep patiënten de veiligheid van de behandeling aangetoond. Nu afwachten of de resultaten van de fase III positief zullen zijn of niet.
Wat de uitkomsten ook zijn, waarschijnlijk zullen ze door het onderzoek meer inzicht in ME verwerven.
Ik las in de samenvatting van de InvestinME conference dat ze in Duitsland bezig zijn met onderzoek naar heractivatie van EBV bij MS, ook interessant voor ME lijkt me, aangezien ze een peptide test proberen te ontwikkelen die heractivatie kan vaststellen. Resultaten worden over een half jaar verwacht.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning how to dance in the rain. - Vivian Green.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Even snel: oh lulu, dit bedoel je

en

annemoon

==ik kies dan toch voor het laatste. Dit is ook geen leven, dan liever korter door de risico's van een medicijn, dan langer en geen leven. Maar dat is misschien voor iedereen anders hoor.==

Een erg Herman Brodiaans beginsel dat wij ook aanhouden,hoor!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Kaki, weet jij hoe làng deze 2 mensen nu genezen zijn?

Genezen moet betekenen zonder blijvende schade lijkt me, anders heb je daar klachten van. Dan zou het 'enorm verbeterd' moeten heten.
Life smells...
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

In de docu wordt gesproken over sommigen die "verbeteren", anderen "genezen". Verder zegt een vd artsen, mensen die korter dan 5 jaar ziek zijn.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

En genezen = genezen, dus geen restklachten, anders mag je het zo niet noemen dus ik neem aan dat dat klopt. Blijft de vraag, sinds hoelang. Want het lijkt me hoe langer, hoe duidelijker.

Ja, dat hoorde ik ook. Maar die vrouw die genezen is was dacht ik 8 jaar ziek.
Life smells...
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Asje en Lulu
Met Rituximab verbeterden twee derde licht tot heel drastisch. De twee mensen die echt helemaal genezen zijn, zijn dit ondertussen al 4 of 5 jaar (ik las het ergens.. weet niet meer waar, maar dat kan wel kloppen want de studie begon al in 2008).
Waarom er wordt gesproken over mensen die korter dan 5 jaar ziek zijn weet ik niet. Ook mensen die al veel langer ziek waren verbeterden drastisch (zoals Maria Gjerpe die de MEandYou actie leidt). Misschien zeggen ze ook 'verbeteren' omdat bij de meesten het 'herstel' tijdelijk is (ze vallen terug als ze het medicijn niet meer krijgen).

En het is een heftig medicijn, maar ik ben in dit geval toch blij dat er onderzoek naar wordt gedaan :)
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Hoe langer hoe duidelijker dat er sprake is van genezing bedoel je? Ja want dat is in ME land anders moeilijk te duiden bij ontbreken van obkectieve markers... het blijft dus subjectief...

Aj berichtjes kruisden....
Het is zeker zeer goede zaak dat ze dit onderzoek doen, noodzakelijk op zijn minst! Mijn twijfel komt omdat ik alvast mijn kansen zit te wegen...

En ook over het definiëren van genezing, heb vandaag bijvoorbeeld een heel goede dag (in huis), maar ja, je weet wat er gebeurt als je dan te veel doet. En zou voor een ME -er genezing niet iets relatiefs zijn? Een forse verbetering voelt voor ons als genezing, maar is dan ook het proces gestopt?
Gebruikersavatar
kaki
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 jan 2012, 17:42

Bericht door kaki »

Sprankel
Dat Duitse onderzoek naar heractivatie van het Epstein Barr virus lijkt inderdaad ook interessant.
Mooi onderschrift! (van Vivian Green)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Zeker!

Lulu, ik weet wel zeker dat mensen zich soms genezen noemen terwijl ze alleen verbeterd zijn. Maar als deze onderzoekers van genezing spreken en ik zie nu met 4 of 5 jaar neem ik aan dat het echt om genezing gaat.
Life smells...
Plaats reactie