Bij mij was dan ook tijdens de echo meteen al duidelijk dat de uitslag niet "normaal" was.
Moderator: Moderators
Kijk, dat noem ik zinnig! Ben benieuwd of er aantoonbaar iets gevonden gaat worden, om eens en voor altijd het B12 te bevestigen, danwel de wereld uit te helpen. Ik neem aan dat hij dit bij meer dan één patient onderzoekt?mieshka schreef:Eerst moet ik volgende week nog 5 dagen (weer) een activiteitenmeter. Dr. Visser wil deze dan vergelijken met nog een meting als ik al een tijd B12 injecties gebruik.
Elke week, maar ik weet niet hoeveel mg. Ik zal dat eens vragen als ik weer gebeld word.asje schreef:@mieshka Hoeveel mg B12 ga je krijgen en hoe vaak?
Heeft Dr. Visser met je overlegd over B12 injecties van 1mg of 10mg?mieshka schreef:Elke week, maar ik weet niet hoeveel mg. Ik zal dat eens vragen als ik weer gebeld word.asje schreef:@mieshka Hoeveel mg B12 ga je krijgen en hoe vaak?
* Farmaceutisch Kompas: http://www.fk.cvz.nl/Dosering
I.m. of diep s.c.: begindosering 10 injecties à 1000 microg met een interval van ten minste 3 dagen; onderhoudsdosering 1000 microg eenmaal per 2 maanden.
Bij duidelijk neurologische afwijkingen: 1000 microg een- à tweemaal per week gedurende bv. 2 jaar.
Zwangerschap/Lactatie: Dit geneesmiddel kan, voor zover bekend zonder gevaar voor de vrucht of de pasgeborene, overeenkomstig het voorschrift worden gebruikt tijdens zwangerschap en lactatie.
Bijwerkingen: Allergische reacties zoals eczeem en exantheem, veroorzaakt door het cobalt. Zelden is anafylactische shock beschreven.