Weer een wondermiddel op komst...in de verre toekomst...

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

hofrank
Actief lid

Bericht door hofrank »

Durf m'n hand er niet voor in het vuur te steken, maar ik vermoed wel dat aquamarijn een punt heeft. En dit is nog maar één voorbeeld...

"First of all, there's the troublesome detail that the virus has elements that come from multiple continents. Then there's the fact that true swine flu is only rarely transmissible to humans -- this flu is spreading human-to-human, most likely because it contains DNA from human flu.
Could someone have deliberately mixed these viruses together? Is that possible? Absolutely."

Learn more: http://www.naturalnews.com/026159.html#ixzz1Vai9UFsg
De auteur schrijft in toonaangevende bladen als Newsweek.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Tsja, de mens is geneigd tot alle kwaad, dus wie weet. Ik heb niet het hele artikel gelezen, heb nogal moeite met engels lezen (ondanks dat ben ik nog wel abonnee van Jan van Roijen maar daar kan ik ook niet alles lezen), maar het zou dan als ik het goed begrepen heb als 'test' gebeurd kunnen zijn. Maar dat fabrikanten dit zouden doen om vervolgens aan de medicijnen te kunnen verdienen...
Life smells...
hofrank
Actief lid

Bericht door hofrank »

@Asje

Probleem is dat sprake is van ziekelijk hoge winstmarges. Als een bedrijf miljarden kan gaan verdienen door het probleem een beetje 'te helpen', dan is de kans erg groot dat dit wereldwijd hier en daar een keer gaat gebeuren. De structuur haalt als een trechter de verkeerde mensen binnen. Vanuit de hoofden van betrokkenen hoeft de bedreiging ook niet zo groot te zijn. Veel gevaarlijker is dat hierdoor ook met veiligheidsprotocollen wordt gesold, waardoor onheroepelijk extra risico's ontstaan.

De pharmaceutische industrie is een keiharde wereld waarvan veel te veel buiten ons zicht blijft. Ziek vind ik bijvoorbeeld dat goedkope patentvrije producten die goed werken vaak doelgericht uit de publiciteit worden gehouden. Of dat dure medicijnen met een patent ook hun tijd moeten uitdienen, zodat evt. andere betere producten daarvoor moeten wijken. Of dat levensreddende medicijnen uit de roulatie worden gehaald omdat de afzetmarkt te klein is en hierdoor onvoldoende winstgevend.

Dit soort praktijken zetten ook een rem op de ontwikkeling van nieuwe technologieën, tenminste als deze dermate revolutionair blijken dat ze zichzelf qua winstgevendheid in de voet gaan schieten.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Alles is mss wel mogelijk. Ik ben altijd een beetje huiverig voor complottheoriën, heb wel meer onzin gehoord wat dat betreft. Overigens zei Cuba al direkt begin jaren '80 dat AIDS door de VS bewust in de wereld was gebracht. Als 't waar zou zijn, waar hadden zij dan die informatie zo snel vandaan? Ik zag het destijds als anti-VS-propaganda.
Life smells...
hofrank
Actief lid

Bericht door hofrank »

Probleem is dat men bij omstreden en grote kwesties vaak te gemakkelijk roept dat een kritisch geluid een complottheorie is, terwijl veelal voldoende data aanwezig is om de stelling aan te tonen. Iets is dan geen theorie meer. Maar het begrip complottheorie is magisch verbonden met aluhoedjes en fantasten. Op die manier worden klokkenluiders of onderzoekers direct de mond gesnoerd. Juist de mensen die voor een goede zaak grote risico's nemen krijgen in de media om die reden vaak de minste steun.

Over praktijken door pharmaceutische multinationals is voldoende bekend en geínventariseerd om te mogen stellen dat daar iets grondig mis is. Overigens wil ik daarvan verder geen groot item maken. Ik vind het hier net zo relaxed ;)
uook
Actief lid

Bericht door uook »

@ Hofrank,
Lang geleden, het voorrecht zulke luciede, doordachte en intelligente opvattingen te hebben mogen lezen. Tijdstip, mediaspel, mediaspel = tijdstip = handel.
Fleur
Actief lid

Bericht door Fleur »

Over mediaspel=tijdstip=handel, denk alleen maar aan de mexicaanse griep.
Deze hype was georganiseerd, geregiseerd door de farmaseutische industrie, die erdoor een mega omzet behaalden.
aquamarijn
Actief lid

Bericht door aquamarijn »

dit zal op velen wel raar overkomen, maar... ik denk dat er wel degelijk manieren zijn ontwikkeld (en in gebruik) om de wereldbevolking te beperken.
wij hebben echt geen flauw benul wie de mensen achter het gordijn zijn die aan de touwtjes trekken... ik ben er van overtuigd dat onze hele wereld bestuurd wordt door een klein select groepje heel invloedrijke mensen die allesbepalend zijn, zowel voor ons monetaire stelsel als al het andere.

overigens, voor wie geinteresseerd is, de film 'what in the world are they spraying?!' is reuze interessant én wetenschappelijk onderbouwd.
ik heb hem zelf per toeval gedownload van internet, maar werd er echt ff stil van... (hij is ook online in delen te bekijken: http://www.wacholland.org/nl/news/what- ... y-spraying )
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

@hofrank Ja, dat weet ik natuurlijk, daar in heb je gelijk. Desalniettemin, ik heb nog geen aanwijzingen (wie ben ik) om te veronderstellen dat HIV moedwillig in de wereld is gebracht, (oa) door de farmaceutische industrie, om daar vervolgens aan te verdienen. Daar ging het me om. Maar als ik het goed begrijp acht jij die kans mogelijk.
hofrank
Actief lid

Bericht door hofrank »

@asje

Ik heb geen idee met HIV. Dan zou ik eerder denken aan fouten door onaanvaardbare risico's, bijv. onder druk van prestatie of concurrentie. Maar dat is allemaal speculatie. Daarom deed ik daarover geen uitspraken. Ik had de indruk dat deze punten ook in het algemene werden getrokken.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Het ging over wat aquamarijn zei...
Life smells...
hofrank
Actief lid

Bericht door hofrank »

@uook
@yvonnevdp

Inderdaad. Onvoorstelbaar dat dit soort praktijken wel worden aangestipt, maar bijna nooit gevolgen hebben. Kleine zaakjes eindigen steevast met een veroordeling bij de rechter. Grote kwesties worden telkens geschikt of diplomatiek getemperd.
Sinds die Mexicaanse griep met dubbele vaccinaties neem ik ook geen griepprik meer. De publicaties daarover vooral buiten Nederland waren zodanig alarmerend dat ik voortaan liever zonder doe.
yvonnevdp schreef:Over mediaspel=tijdstip=handel, denk alleen maar aan de mexicaanse griep.
Deze hype was georganiseerd, geregiseerd door de farmaseutische industrie, die erdoor een mega omzet behaalden.
Plaats reactie