Vlindertie naar de homeopaat

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door vlindertie »

@ Vghm: jazeker wel. Hij gelooft erin en hoopt me een beetje vooruit te kunnen helpen.
Anders was ik toch niet bij hem in behandeling gegaan?!
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Lea »

Bij ons is het nu al jaren geleden dat we een klassieke homeopaat regelmatig bezochten.
Maar we hadden wel degelijk opmerkelijke resultaten. Mijn dochter was toen ongeveer zes jaar en had last van inspanningsastma. Ze had steeds twee "puffertjes" bij : Lomudal en Ventolin.
Bij elke inspanning moest ze die gebruiken.
Na twee maanden homeopathische behandeling, kon ze die medicatie voor eens en altijd weglaten. Best spektaculair en wij allemaal heel opgelucht. Nu kon ze gewoon mee lopen en springen en mee doen met de anderen.
Zelf heb ik toen verbetering gehad ivm migraine. Een verschrikkelijk pijnlijke reaktie op het eerste middel, toen een middel tot ondersteuning bijgekregen en daarna was de dagelijkse migraine toch voor een tijdje verdwenen.
We hebben nu zelf een homeopatische apotheek en ook de opzoekwerken en gebruiken het bij bvb verkoudheid en grieptoestanden.
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

vlindertie schreef:@ Vghm: jazeker wel. Hij gelooft erin en hoopt me een beetje vooruit te kunnen helpen.
Ieder procentje winst is meegenomen toch. :)

Moet je ook nog een speciaal dieet volgen?
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

@ Lea; wat fijn om een positief verhaal te horen.
Ik heb ook echt wel het idee dat de korrels iets goeds doen. Ik ben nog wel moe, maar niet meer zo zwaar uitgeput. Ik heb de afgelopen week meer gedaan dan de maanden ervoor en het voelde goed. Ik ben er weer eens met de honden op uit getrokken, iets wat ik me niet meer kon voorstellen nog te kunnen.
Hoe moet ik jouw homeopathische potheek zien? Online of thuis in je kast?

@ Vghm: nee hoor geen speciale voedingsvoorschriften. Alles bij hetzelfde houden zoals voorheen tot nu toe. Wie weet over 3 weken bij het herhaalconsult waar hij nog mee komt.

Tot nog toe ben ik tevreden en kan ik alleen maar hopen dat het middel steeds beter gaat werken en mijn lijffie in betere staat mag gaan functioneren.

XXX Vlindertie
Wanneer men al het onmogelijke elimineert, moet dat wat resteert, hoe onwaarschijnlijk ook, de waarheid zijn.
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Lea »

Vlindertje,

We hebben thuis een soort van homeopathische apotheek, na jaren in behandeling geweest te zijn. Niet alle produkten, maar wel degene die het meest bij ons "type beeld" passen. Meestal voldoen die en soms bestellen we nog iets bij.
We hebben ook heel wat naslagwerken, o.a. de boeken van Kent.

Nog veel succes met je behandeling!
Lieve groet, Lea
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Dag 13, oftewel morgen een nieuwe dosis magische korrels.
Tot nu toe merk ik dat ik fitter ben en helderder in mijn hoofd.
Ook lijk ik minder pijn te hebben.
Maar ik heb nog altijd diarree en problemen met slapen en absoluut geen eetlust.
Ik moet mezelf dwingen om te eten en bij een te grote hap komt alles er weer uit.
Ik krijg op mijn werk ( bezig met integreren ) van de heren steeds opmerkingen dat er te weinig vlees aan me zit. Nu is het zo dat ik sinds ik ben begonnen met werken weer c.a. 1 kilo per week kwijt raak en inmiddels weer in maatje 34 pas. Raar lijf.

Op naar morgen en hopelijk nog meer verbetering, want dat brengt het wel op belangrijke vlakken!
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi vlindertie,

Hoe gaat het nu met je en de behandeling van de homeopaat?

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
yoyo
Actief lid

Bericht door yoyo »

ben ook benieuwd!
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Hello!

Goed dat jullie me helpen herinneren! Ik en een blogje is dus geen succes.
Vorige week weer 3 van die korrels genomen. Zelfde effect als de vorige keer: minder snel uitgeput, heel helder in mijn hoofd en fitter. Alleen staat het stil en merk ik geen vooruitgang tov de eerste 3 korrels. Morgen ga ik weer naar de goede man toe, dus ik ben benieuwd of hij een nog sterker middel heeft of iets erbij ofzo.
Ik merk alleen wel dat ik steeds meer typfouten maak. Raar he?
Ook de pijn is nog steeds prima onder controle.
Ik heb nu mijn hormonale voorperiode en daar helpt het in ieder geval niet voor hahaha.

Ik meld me weer!
aoife
Gevorderd lid

Bericht door aoife »

Hai Vlindertje,

Ik ben ook heel benieuwd welke korrels jij krijgt.

Groetjes Aoife.
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Hai Aoife,

Dan stuur ik je een PB okay.

Liefs, Vlindertie
aoife
Gevorderd lid

Bericht door aoife »

Ontvangen, dank je wel!!
kel
Actief lid

Bericht door kel »

Hoi vlindertie!

Heel herkenbaar als ik ook weer even aan het werk ben val ik ook af! hang ook altijd op max. 54 kilo, met moeite, dan moet ik me wel volproppen iedere dag om dat te houden.
Geef me een maand vakantie en de kilo's vliegen eraan!
Miss dat de stofwisseling sneller gaat met stress of druk!

Maar ben ook benieuwd naar je super korrels, spannend!

groetjes.
yoyo
Actief lid

Bericht door yoyo »

volgens mij willen we allemaal wel weten wat voor super korrels dat zijn :)
Come to me, all you who are weary and burdened, and I will give you rest.
vlindertie
VIP-donateur
VIP-donateur

Hallo Allemaal,

Vanmiddag ben ik weer terug geweest bij de homeopaat. Hij was zeer tevreden over het resultaat en is ervan overtuigd dat dit DE korrels voor mij zijn. Nu ga ik voortaan iedere dag 1 korrel innemen voor het beste resultaat ipv 1 x per maand een handjevol.
Zoals gezegd is de pijn eigenlijk weg, ben ik erg helder, minder uitgeput en gewoon fitter. Hij legde me uit dat ieder mens een persoonlijk middel nodig heeft, afgestemd op heden en verleden. Het gekke is dat mijn wratten bijvoorbeeld meer en groter worden nu, maar hij zei: Meid, de rottigheid moet eruit en dat wordt echt minder. Ik ben helemaal in disbalans blijkbaar vanaf klein meisje al. Zowel geestelijk als lichamelijk. Dat moet opgeruimd worden en dat duurt minimaal 2 jaar waarin ik iedere dag zo'n korrel moet nemen. Ik vind het prima. Hij zei zelfs dat ik vanlieverlee dan ook de AD kan gaan afbouwen. ik hoop zelfs dat ik over ene tijd alle medicijnen kan afbouwen, maar die gebruik ik eigenlijk voornamelijk voor het slapen en mijn nachtrust wil ik niet missen.

Ik kan hier de naam van de korrels wel vermelden, maar het draagt weinig bij. Een goed homeopathisch arts graaft in je geestelijke en lichamelijke verleden en kiest daar het juiste middel bij uit. Ik kan jullie wel zeggen dat ik in deze 4 weken meer resultaat heb geboekt dan de afgelopen 4 jaar met het reguliere.
Ik zie het niet als een wondermiddel, want zoals mijn arts ook benadrukte moet ik het allemaal zelf doen. Maar dit hulpmiddel is me veel waard.

Het verschil is wellicht ook dat ik mijn hoop en wanhoop in het reguliere had gelegd. Toen dat niets werd heb ik me erbij neergelegd en ben ik gaan accepteren dat ik een leven vol beperkingen en aanpassingen zal hebben. Dat ging me heel goed af en toen dacht ik over die homeopaat; baadt het niet dan schaadt het niet. "Open Minded". Geen hoop, geen verwachtingen. En dus een leuk resultaat gekregen.
Ik hoop dat het nog beter mag worden, maar ik ben met het resultaat tot nu toe al heel blij.

Voor iedereen die het niet meer weet is het misschien het proberen waard bij een zeer ervaren homeopatisch arts langs te gaan. Dit is de link naar de website van de mijne: www.homeopathie-lienden.nl
Plaats reactie