Suiker

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

pip
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door pip »

Heeft je moeder je niet geleerd dat je niet door mensen heen mag praten?? ;-) Ja, de compu is al in de slaapkamer, dus het is fijn te weten dat ik -als de cakelucht toch tot hier toe doordringt- op het forum om psychische bijstand kan vragen.. =P~
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

In zulke gevallen is het altijd makkelijk dat je je opvoeders van dergelijk wangedrag de schuld kan geven! Whoahahaha!

Heb je voor jezelf niks anders te snoepen in huis? Ik heb echt een weekend van comfort food, want gisteren heb ik een pan vol popcorn voor mezelf gemaakt en daarnet heeft the Hub van die handgemaakte frieten in de stad gehaald om te lunchen. De allergrootste porties uiteraard.... voel me nu wel een vet varken, hoor. Een klein beetje een smoes om het zeer wat te verzachten: gisteren voor het eerst sinds heeeuul lange tijd weer een kwartier gewandeld en vanmorgen twee overhemden staan strijken. De allerergste die Hub heeft, want na het strijken van het rechtervoorpand en de achterkant, kwam ik bij het linkervoorpand en toen zag die rechter er al weer wat krakkemikkig, kreukelemeukie uit. Met hetzelfde gemak had ik VIER gemakkelijkere overhemden in dezelfde tijd als deze TWEE kunnen strijken.
pip
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door pip »

Dat klinkt dan ook wel alsof je iets lekkers verdiend had! Ik heb zelf strijken al lang geleden afgezworen. Gelukkig heeft vriend geen werk waarvoor hij een pak met overhemd aan moet, maar anders had hij die denk ik toch echt zelf mogen gaan strijken.. Verder lopen wij er dus soms, om met jouw woorden te spreken, iets kreukelemeukie krakkemikkiger bij dan de gemiddelde mens, maar daar valt best mee te leven :-).
Ik heb nog cashewnoten in huis, misschien moet ik me daar dan maar op gaan storten als vriend aan de cake begint..
Teken deze petitie! http://petities.nl/petitie/erken-myalgi ... che-ziekte Alvast bedankt!
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi pip,
pip schreef:Maar als ik jouw advies volg, waartoe ik wel sterk de neiging heb, zit ik dus vanmiddag toch nog te balen in de cakelucht..je wordt bedankt! haha :-) ;-)
:lol: Pfff, ik weet hoe moeilijk dat is, om z'on heerlijke lucht van cake te moeten weerstaan. En het dieet was in het begin best zwaar, de complementaire arts (natuurarts) had mij uitgelegd dat je als het ware moest "afkicken van suiker" en dat het lichaam daar aan moest wennen, maar mijn klachten zijn sterk verbeterd en de candida is zelfs weg.

Ik houd mij nog steeds aan suikervrij, want ik voel mij daar het beste bij. Ik heb ook wel eens gezondigd, hoor, meis, maar ik krijg/kreeg dat dan gelijk met een "boemerang" weer terug: o.a. mega-hoofdpijn (migraine). Ik heb er intussen mee om leren gaan en dat gaat best goed :wink:.
pip schreef:En natuurlijk ook bedankt -maar dan echt :-D- voor je snelle reactie Louisa!
:lol: :lol: yep, die heb ik wel begrepen en graag gedaan.
Ik zou het idd ook nog even met PvM bespreken, misschien kan hij je ook nog wat info/tips geven. Op internet kun je er, trouwens, ook best info over vinden, hypoglycemie, diabetis, candida.

Groetjes, Louisa
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hoi pip,
pip schreef:Ik heb nog cashewnoten in huis, misschien moet ik me daar dan maar op gaan storten als vriend aan de cake begint..
:P Ohww, die zijn ook zoooo heerlijk die noten, maar ik heb er een intolerantie voor :? en kan ze niet meer eten.

Groetjes, Louisa
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Cashews gaan er hier wekelijks in bakken doorheen. Vooral als vleesvervanger, lekker met noedels en kool. Jummie! Zeg ik niet om je te pesten, hoor. Er zijn vast plenty dingen in jouw voorraadkast, waarvan ik dan weer moet likkenbaarden! Hihi!

Dag smulpaapjes, tot later. Een alcoholvrije groet van Bloem Afbeelding
pip
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door pip »

Nou, hij is inmiddels die cake aan het maken en het is er ook nog één met een dikke laag chocolaaaa... :shock: :-# ](*,) :roll:
Hoe lang duurde volgens jouw natuurarts het 'afkicken' van suiker? Ik ga idd nog wel even googelen Louisa, hoewel me dat vaak veel moeite kost (word o.a. fysiek beroerd van 'scrollen' en lange teksten lezen op internet..waardoor ik dan weer een half bos moet gaan uitprinten).
Wel balen voor je zeg, dat je een intolerantie voor cashewnoten hebt. Ik ook voor een aantal nootsoorten, maar deze stond er gelukkig niet bij ;-).
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Als mijn suiker-, gluten-, gist- en eivrije koekjes eindelijk wat worden, dan zal ik jullie t recept laten weten. Tot op heden is het nog in de experimentfase en voorlopig zal dat wel zo blijven, want het is het nog steeds niet.... Tips? Iemand?
dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

Normaal zit er ook geen gist in koekjes. Wel bakpoeder. Gebruik je dat wel? Is niet noodzakelijk. Hoofdbestanddelen zijn meel en boter... En suiker voor de smaak.
Gebruik je ook een alternatief voor suiker?
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Hi Dino,

Jep, gebruik wel bakpoeder en baking soda om er wat lucht in te krijgen en stevia ipv suiker. Dan rijstmelk ipv melk... no Egg ipv ei... ga zo maar door. Maar een fatsoenlijk geheel krijgen en er koekjes van maken is zo eenvoudig nog niet. Onlangs had ik koekjes gevonden die ik met mijn idiote dieet wel mocht hebben. Was van Billy's Farm, verkrijgbaar bij verschillende biowinkels. Maar helaas: ging uit het assortiment. Ben nu dus toch weer op zelf bakken (of the Hub lief aankijken - daar komt t meestal op neer) aangewezen. Als ik zin heb in wat zoets dan smeer ik een crackertje met een petit peu laagje jam. Ook lekker.
bloemetje
Columnist
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ohja: en natuurlijk boekweit- of rijstmeel!
Plaats reactie