Koffie

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Helemaal akkoord Bloemetje. Je zal zien, het zal zijn vruchten afwerpen! I like your spirit.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Maar lieve mensen : glutenvrij bier bestaat !!!
SCHNITZER
glutenvrije pils te koop bij Bioplanet


En ik kom nog eens terug op het heerlijke water :
"Droogrest is een maat voor de verontreinigingsgraad en moet zo klein mogelijk zijn. De droogrest bij leidingwater mag tot 1500mg/l bedragen. De zuiverste flessenwaters hebben een droogrest van ongeveer 18mg/l."
Mijn buurvrouw drinkt Mont Roucous.
Kijk maar eens op de flessen : er is een héél groot verschil.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

senna schreef:Maar lieve mensen : glutenvrij bier bestaat !!!
SCHNITZER
glutenvrije pils te koop bij Bioplanet.
Inderdaad, er bestaat glutenvrij (is zelfs gistvrij, want met zuurdesem) bier, maar dit is wel zo godsgruwelijk duur (ik meen 2,5 euro per flesje), dat ik het maar laat. Al heb ik geen alcohol-intolerantie, het zal toch niet goed voor dit lijfje zijn. Het is al zo van slag. Helaas.
marlène schreef:Helemaal akkoord Bloemetje. Je zal zien, het zal zijn vruchten afwerpen! I like your spirit.
Nou, ik vind mijn spirit helemaal niet zo fijn. Gewoon een angsthaas ben ik. Ik mag ook al geen suiker (naast caseine, gist, gluten, ei, etc), dus ben zelfs met de twee stukjes chocolade die ik nam dagelijks, gestopt. Vanwege de rietsuiker die erin zit. Nu eet ik soms dan maar een broodje met honing erop, maar zelfs dat durfde ik lange tijd niet, omdat dat feitelijk toch ook suiker is? Ik merk sinds het stoppen met de choco geen groot verschil of is dat dan weer vanwege de honing? Zucht, Waarom is het zo freaking ingewikkeld? Als je eens wist hoeveel pillen ik dagelijks slik aan supplementen enzo... man, volgens mij helpt het allemaal nix.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Als ik moest kiezen, dan liever pure chocolade eten dan honing.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

@Bloemetje: je kunt ipv honing ook rijstsiroop nemen. Ik doe het nu ook op aanraden van Christine. Het is heerlijk zoet en toch minder slecht dan suiker en honing.

http://suikerwijzer.nl/zoetstoffen-natu ... ngswinkel/
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

@ Bloemetje, als je ziek bent, lijkt heel de wereld toxisch, I agree. Toch ben je goed bezig. Alle beetjes helpen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Chocolade is echt ook niet goed, hoor, mensen, dat kan ik ook al niet eten, misschien wel even slecht als koffie!

En Bloemetje, toen ik zo slecht was, dacht ik er net zo over als jij, maar ik ben echt wel veel beter, hoor, en dan word het moeilijker, geloof me!
Gebruikersavatar
hayes
Actief lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jul 2010, 14:59

Bericht door hayes »

Idd, nu ik bepaalde voeding beter begin te verdragen is het lastig om niet meteen 'all the way' te gaan :P. Met zaken laten waarvan ik weet dat ik er slecht op reageer heb ik nooit echt grote problemen gehad. Dat is gwn vergif en eet ik niet. Maar dingen waar ik wel tegen kan, of nu weer wat beter verdraag, in beperkte mate eten lukt veel minder. Wat natuurlijk ook helemaal niet goed is, grote hoeveelheden knn wel weer klachten veroorzaken. Het lukt me echt niet om mezelf op te leggen geen te grote hoeveelheden te eten, vooral omdat er heel wat kilo's bij mogen...
With hands held high into a sky so blue,
as the ocean opens up to swallow you.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

karolien schreef:En Bloemetje, toen ik zo slecht was, dacht ik er net zo over als jij, maar ik ben echt wel veel beter, hoor, en dan word het moeilijker, geloof me!
Wordt het dan een soort luxe probleem? Net zoals de homo sapiens die zich over onbelangrijke dingen beklaagt?! Lijkt me heerlijk. Whoahaha!

Maar even goed bedankt, allemaal. Voor de bemoedigende woorden. Onlangs vertelde een vriendin (gewoon, normaal, lees: geen ME) dat ze diep respect voor me heeft, dat ik me zo goed hou aan het idiote dieet. We kwamen erop, toen ze vertelde hoe ze had geprobeerd om aan haar 5 jr oude dochter uit te leggen wat ik had. Moedige poging, dunkt me, aangezien er plenty volwassenen zijn die er geen * van begrijpen, maar dat terzijde. Het meisje wist uiteindelijk wel hoe het zat, heel slim zei ze:'Bloem moet minder snoepjes eten, dan komt het helemaal goed met haar.' Haar moeder en ik moesten erg lachen om de anekdote. Ergens heeft het slimme kind natuurlijk gelijk: alle sjeu wat eten betreft gaat aan ons voorbij. Da's dan in de decembermaand wel een voordeel dat je niet mee kan boodschappen doen: loop je ook niet te kwijlen midden in de supermarkt bij alle amandelstaven, met chocola omhulde pepernoten.

Ik geef wel toe: 5 min geleden heb ik een halve boterham met een ieniemienie laagje pindakaas gegeten. Mag niet van Christine, ik weet het. Dus toch een heel klein beetje gezondigd, ik voel me nu heel stoer ;-)
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Het voelt voor mij eerder aan als, dat mijn lichaam nu "zuiver" is.
Maar ik voel dus eens te meer waar ik op reageer, en het is dus echt geen luxe-probleem want ik wil niet meer terug naar van waar ik kom.

En er zijn, volgens mij, maar een minderheid op dit forum die echt zo weinig kunnen eten als ik.
En ik heb me ook altijd goed aan mijn dieet gehouden, daarom onder andere dat ik ook zoveel beter ben.

Ik ben dus wel heel fier op mezelf! :wink:

En die koffie, tja, ik kon daar vorig jaar nog wel tegen, maar hoe meer je dieet, hoe minder je kan verdragen.
dus, het is een gevolg eigenlijk van teveel mijn best gedaan te hebben.

ik geloof dus wel heel erg in dieet,en sta ook heel erg achter dieten en ik zou iedereen hier een hart onder de riem willen steken,die met dieten bezig is, want het is echt niet simpel en we zijn ook maar mensen en (gelukkig) ook niet perfect!
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

En mag je Bambu? Dat is een koffievervanger en is best lekker.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Is die op basis van granen, Janneke? Ik ken het niet.
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Ik heb lange tijd de bamboekoffie gedronken, lekker met een flinke scheut warme melk (opgeklopt evt.), maar dat is niet glutenvrij. Vodka overigens wel :mrgreen:
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Je hebt toch echt wel zin in een borrel, he, Bloemetje? :wink:

:cry: :cry: :cry: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

Bericht door bloemetje »

Alles wat gedestilleerd is, is glutenvrij. Je weet dus wat je kunt mee brengen als je op visite komt Afbeelding
Plaats reactie