First results already at Reno's Whittemore Peterson Institut

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

cansada
Gevorderd lid

First results already at Reno

Bericht door cansada »

'T is dat je me erop wijst want anders had ik je aanvullling niet gezien. Maar mijn vragen worden over het algemeen maar half beantwoord, ik stel zeker teveel van die domme vragen... :wink:
magnetronnie
Gevorderd lid

Bericht door magnetronnie »

verlorengezondheidman schreef:@Magnetronnie/@Cansado,

Wat als je als baby bent/wordt geboren met een (slapend/latent aanwezig) XMRV/MLV-retrovirus, er worden immers ook (helaas) baby's met HIV geboren heden ten dage :?:

Als je daarover heen bijvoorbeeld nog een EBV-infectie krijgt kan de (reeds aanwezig zijnde?!) XMRV zich verder uitbreiden in het lichaam daar is laatst onderzoek naar gedaan, zie interessante onderstaande link :idea:

http://www.me-gids.net/Forum-viewtopic-t-4836.html

@Cansado,

Heb jij ooit een bloedtransfusie gehad :?:

@Cansado,

Bedoel je dat er wel veel geld naar CGT/GET referentiecentra gaat :?:
In theorie zou dat misschien kunnen, maar er is denk ik nog te weinig bekend over XMRV om daar echt iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Dat EBV ervoor kan zorgen dat XMRV zich sneller verspreid kan ik inkomen, maar waarom krijgt het immuunsysteem dit na welke dagen tot weken dan niet onder controle?
magnetronnie
Gevorderd lid

Pfeiffer en vaccinaties hebben (zover bekend) niks met elkaar te maken, maar er is wel een ander onderdeel aan onze westerse maatschappij die er voor zorgt dat Pfeiffer hier zo'n rotziekte is: hygiëne.

Het klinkt heel erg tegenstrijdig, maar in minder ontwikkelde landen komt een Epstein-barr infectie door slechtere hygiëne vrijwel altijd al op jonge leeftijd voor. Het voelt dan als een griepje of keelontsteking, maar er ontwikkelt zich geen Pfeiffer. Even voor de duidelijkheid, ziekte van Pfeiffer is die vervelende ziekte waarvan je zo lang moe wordt, maar een infectie met Ebstein-barr virus lijdt niet altijd tot Pfeiffer, vaker niet dan wel eigenlijk. Het is niet hetzelfde, hoewel het vaak wel als synoniemen voor elkaar wordt gebruikt. Pas als je zo'n besmetting op latere leeftijd krijgt, vooral in de pubertijd, ontwikkelt zich in (even uit mijn hoofd) 1/3e van de keren de ziekte van Pfeiffer. Van al die gevallen blijft ongeveer 10% langer dan 12 maanden klachten houden, ME/CVS dus.

Een Ebstein-barr virus blijft levenslang latent aanwezig in het lichaam en van alle 50 jarigen heeft ongeveer 95% ooit een infectie doorgemaakt.
cansado schreef:Wat als je partner ooit wel eens Pfeiffer heeft gehad en jezelf niet, kun je op die manier alsnog ziek zijn geworden?
Om mezelf even als voorbeeld te gebruiken, de ex van mijn vriendin had Pfeiffer en heeft zodoende mijn vriendin besmet. Die kreeg gelukkig zelf geen symtomen, maar de incubatietijd van Ebstein-barr is 4-6 weken en vanaf onze eerste kus een week of 5 later had ik dus Pfeiffer, dus ik kan vrijwel zeker wel zeggen waar dat vandaan komt.
Het is mogelijk om zelf geen Pfeiffer te krijgen, maar wel anderen te besmetten.
Maar wat als je jaren geleden ooit Pfeiffer hebt gehad? Kun je dan nog iemand besmetten? Ik vermoed dat de meeste dokters zullen zeggen dat het niet mogelijk is, aangezien je immuunsysteem geacht wordt het virus onder controle te houden.. latent aanwezig betekent namelijk dat het virus niet actief (virulent) is en dus kun je ook geen andere mensen besmetten. Maarja dat is the theorie.. koortslipvirus (Herpes simplex) steekt ook regelmatig (stress, ziekte, lage weerstand) weer de kop op en op dat moment kun je ook weer mensen besmetten, dus misschien geldt dat voor Epstein-Barr ook.

Ohja en cansado, domme vragen zijn het zeker niet. ;) Maar we zijn 'patiënten' hier, met soms wat meer dan gemiddelde medische kennis, maar geen dokters of wetenschappers, en daarbij is er veel nog niet bekend, dus je vragen zijn helaas niet altijd eenvoudig te beantwoorden.
cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

Je uitleg @Magnetronnie, is zeer verhelderend... maar het zal wel aan mijn brainfog liggen dat ik het even wel en dan weer even niet begrijp. En ik wil het allemaal zo graag begrijpen… Maar één ding is zeker… er is ook lang niet overal een antwoord op. :wink:
magnetronnie
Gevorderd lid

Als je nog vragen hebt, dan vraag maar hoor. ;) Ik ben niet altijd in staat om goed leesbare teksten te schrijven. :P
cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

... maar ben je wel altijd in staat om echt overal een goed antwoord op te geven? :wink: Je weet dat alles weten ook niet bepaald gelukkig maakt he! Maar evengoed bedankt, als er bij mij een vraag rijst, dan ben jij de eerste aan wie ik die stel! :wink:
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

@Cansado / Magnetronnie,

Is vaccinatie de bron van XMRV-verspreiding, zie onderstaande link.
http://www.me-cvs-stichting.nl/nieuws/i ... ewsId=1968
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

Als @Magnetronnie daar een antwoord op heeft, dan is hij een knappe jongen! :wink:
magnetronnie
Gevorderd lid

Helaas ;) Over Epstein-barr heb ik hier een dik boek liggen, maar XRMV staat pas in de kinderschoenen wat dat betreft.
cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

O, jij moet het dus ook allemaal maar uit boeken halen... En ik maar denken dat je zo slim bent! :wink: Maar uh, ik heb toch een vraagje voor je: wat denk jij... zou XMRV daadwerkelijk de oorzaak kunnen zijn?
dino
Gevorderd lid

Bericht door dino »

Interessant. Ik begrijp de uitslagen van het EBV-virus niet zo goed. Ik had het in 2006 en in 2010 was het nog steeds in mijn bloed?
Hoe zit dat dan? Het blijft, maar wordt niet meer actief? Of als het er is is het ook altijd actief, als het al eenmaal actief is geweest.

Ik heb de exacte uitslagen hier wel liggen maar ik word er niet wijs uit. Kan iemand mij daar wat over uitleggen?

anit-EBV-VCA IgM 10,0 E/ml
(negatief: <20, dubieus: 20-40, positief: >40)

anti-EBV-VCA IgG 66,9 E/ml
(negatief: <20, positief: >20)

anti-EBV-EBNA 85,1 E/ml
(negatief: <5, dubieus: 5-20, positief: >20)

anti-EBV-EA 5,0 E/ml
(negatief: <10, dubieus: 10-40, positief: >40)
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Dat EBV ervoor kan zorgen dat XMRV zich sneller verspreid kan ik inkomen, maar waarom krijgt het immuunsysteem dit na welke dagen tot weken dan niet onder controle?
Misschien is dit het antwoord:

More Evidence TNF-alpha Allows Viral Persistence
URL: http://wp.me/p1n4ED-3U

This comment came on one of my think tank blogs from researcher and professor Dick Deth:

“Viruses such as XMRV are suppressed by methylation, and the enzyme methionine synthase is a master controller of methylation. We observed very powerful and rapid inhibition of methionine synthase (MS) transcription by TNF-alpha (>90% decrease of MS mRNA).

An examination of the promoter region of methionine synthase revealed a consensus site for NF-kappa-B binding which overlaps the normally promotional AP-1 site. Thus we can hypothesize that TNF-alpha decreases methylation activity via NF-kappa-B. This decrease will augment viral persistence and replication.

Notably, MS is very sensitive to oxidative stress, implying that oxidative stress, initiated by any number of provocations, would increase susceptibility to viral infection. Persistent viral infection could in turn prolong/delay recovery from oxidative stress, leading to a persistent oxidative stress and persistent v (a self-reinforcing relationship).

In other words we normally recover from an oxidative stress-producing event, but the presence of a viral infection can turn this into a chronic condition…”
This is exactly what we are observing in numerous conditions including XMRV, Autism and ME/CFS. The good news is these conditions can be treated.

TNF-alfa kan je aanpakken met kurkuka! Neem een kijkje op mijn weblog onder de pagina supplementen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
allura
Actief lid

Bericht door allura »

dino schreef:Interessant. Ik begrijp de uitslagen van het EBV-virus niet zo goed. Ik had het in 2006 en in 2010 was het nog steeds in mijn bloed?
Hoe zit dat dan? Het blijft, maar wordt niet meer actief? Of als het er is is het ook altijd actief, als het al eenmaal actief is geweest.

Ik heb de exacte uitslagen hier wel liggen maar ik word er niet wijs uit. Kan iemand mij daar wat over uitleggen?

anit-EBV-VCA IgM 10,0 E/ml
(negatief: <20, dubieus: 20-40, positief: >40)

anti-EBV-VCA IgG 66,9 E/ml
(negatief: <20, positief: >20)

anti-EBV-EBNA 85,1 E/ml
(negatief: <5, dubieus: 5-20, positief: >20)

anti-EBV-EA 5,0 E/ml
(negatief: <10, dubieus: 10-40, positief: >40)
Erg veel ken ik niet van dat chinees dat je daar neerschrijft, maar ik kan er wel het volgende uit opmaken:

Betreffende antistoffen type M heb je niets in je bloed (minder dan 20 E/ml wil zeggen dat het "niet" aanwezig is). Type G heb je heel duidelijk wél in je bloed zitten.

Vertaald naar het Nederlands wil dit het volgende zeggen: Je bent ooit in contact geweest met klierkoorts, je hebt er antistoffen voor die je de rest van je leven zal hebben, maar de besmetting is al een hele lange tijd geleden en je hebt momenteel geen klierkoorts. Het kan dus zijn dat in jouw geval je CVS begonnen is met een slecht genezen klierkoorts, of dat XMRV/MLV in die periode misbruik heeft gemaakt van je zwakkere immuunsysteem om toe te slaan. (Da's natuurlijk niet noodzakelijk zo, maar wel een grote mogelijkheid.)

Antistoffen type M zijn antistoffen die je tijdens een acute fase van EBV in je bloed hebt, die vechten ook actief tegen het virus. Type G heb je naderhand levenslang in je bloed, maar niet tijdens de acute fase. Dat soort antistof is eerder een soort soldaatje dat aan de poort staat de wachten tijdens vredestijd, niet een soldaat in een loopgracht in het midden van een oorlog.
verlorengezondheidman
Gevorderd lid

Bericht door verlorengezondheidman »

@Marlene / @Cansado / @Allura / @Magnetronnie / @Dino,

Het valt mij op dat het gros van de ME-patienten aangeeft dat ME op enig moment in hun leven wordt getriggerd, dit geeft m.i. aan dat XMRV/MLV reeds latent aanwezig was/is in het lichaam.

Ik hoor bijna niemand over rechtstreekse besmetting met actieve XMRV/MLV.....

Daarnaast hoeft het niet per definitie EBV te zijn die "het zaakje" triggert, bij mij (en nog een ME-patient die ik "ken") was het een andere soort virusinfectie....die ME destijds entameerde.....
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
cansada
Gevorderd lid

Bericht door cansada »

“XMRV/MLV is een ordinaire terrorist die ons van binnenuit infiltreert en ontwapent en pas reageert op de trigger van een event. Nu moet het bewijs hiervoor nog geleverd worden.”
Plaats reactie