@ Shavonne,
Ik maakte liggend op de bank mijn lijstjes.
Hoefde ik het niet te onthouden en hield ik meer energie.
(Daarna legde ik het onder de bank om alle vergeten dingen gauw bij te schrijven. )
Vraag ook tijdig hulp aan anderen. De meeste mensen vinden het veel minder erg om een klusje voor je te doen dan je weer gevloerd te zien omdat je het niet hebt uitbesteed.
Groetjes en zo veel mogelijk plezier toegewenst! Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Lijstjes zijn fijn ja, maar je moet dan nog alle spullen zamelen. Dit ligt beneden, dat ligt op de zolder etc. En mijn man vraag ik wel om dingen te pakken, maar hij doet dat altijd op de laatste minuut en dan moet ik hem ook weer eraan herinneren.
Maar dit keer heb ik hem eens laten zweten!!!!!!
Verbaasd me niets dat ik in de ban van ME/CVS ben.
Ik heb me "wel" drie dagen "redelijk" gevoeld.
En "redelijk" is een groot woord als je aan ME lijd.
Vandaag is het weer WAARDELOOS!
En langzaam vraag ik me af hoe lang ik dit nog volhoudt.
Er valt niets te plannen, het is zo onstabiel als het maar kan.
Vanochtend dacht ik voorzichtig, misschien kan ik dit of dat gaan doen.
Maja het was weer snel bekeken.
Je gaat hier echt helemaal aan onderdoor.
Dit is simpel gezegd ook geen leven meer!!
Omdat er geen enige schot inzit, wat zou het toch fijn zijn als ik me eens een week "redelijk" voel.
precies lijda ook ik ben in de ban van die kl....te m.e
de hele dag duizelig niet op mijn benen staan zweten
en ik stik van de moeheid en pijn ,het lijd mijn leven nu
maar als ik terug kijk voel ik mij nooit meer goed, en heb ik steeds gezegt van mij hoeft het niet meer ,maar dan is er weer een redelijke dag
en dan denk ik ach er zijn ergere dingen
we moeten het er mee doen meis hoe rot het ook is laat je niet eronder krijgen sterkte liefs alie
precies marian
je word er knetter gek van ik heb er nu behoorlijk last van ik denk de meeste van ons .en dan gaat mijnzenuwstelsel ook rot doen alles brand en ik ben misselijk en duizelig
bah wat een narigheid konden we maar naar het binnenhof om te protesteren dat ze het onderzoek eens wat steunde
maar de heren politica denken alleen aan eigen dingen
half nederland heeft onderhand deze rot ziekte
ja gaan we een bakkie doen bij haar
ik zie ons al gaan
maar ik zou het wel willen
met zijn allen eens protesteren tegen hun beleid
want ik vind dat m,e cvs erkend moet worden
en er moet meer onderzoek komen
Juist!! Dat wordt hard tijd!!! Ik noemde ook al eerder dat er affices moeten komen en misschien collectes!! Ik bedoel, deze week stonden ze voor het reuma fonds voor de deur, waarom voor ons niet????
En er moet meer in de media komen!! Maar hoe moeten we dat??? Hadden we daar maar meer energie voor!!
dat is het punt he marian we hebben geen fut hier voor
anders had ik toch wat aangespannen
ik heb ooit is een paar brieven geschreven
maar nooit antwoord gekregen
Hmm, misschien makkelijk gezegd, maar ik denk toch vaak. Ga je er niet dood van, wordt je er sterker van.
Ondertussen heb ik een hoop geleerd.
Ik vind dit forum soms toch veel negatieviteit uitstralen. Tuurlijk moet je soms lekker je hart kunnen luchten, maar ook is het belangrijk om te kijken wat je allemaal nog wel kan en nog wel doet. Het kan altijd erger heb ik ondertussen ook geleerd. En na elke dip ging het toch weer beter. Daar geniet ik van. Ja en nog steeds wanneer ik smorgens wakker word heb ik het gevoel dat ik zo moe ben dat ik juist naar bed moet..... Toch zijn er zo veel mooie dingen die het waard zijn om voor uit bed te stappen.
Vooraf had ik nooit verwacht dat ik zo met deze ziekte om zou kunnen gaan.
De gewone dingen neem ik niet meer als vanzelfsprekend, maar ben blij als ik ze kan doen. Blijven kijken naar jezelf, naar je keuzes en naar je gevoel. Het kan altijd nóg veel slechter. Je bent niet dodelijk ziek, je kan eten en je heb een dak boven je hoofd. Alleen daarom heb je soms al meer dan een ander mens.
Het forum geeft aan dat je niet alleen bent en zeker wanneer je minder begrip voelt, kun je hier mensen vinden met dezelfde ervaringen. Hoe ga je er mee om en hoe kun je er het beste mee om gaan?
superwoman schreef:Ik vind dit forum soms toch veel negatieviteit uitstralen. Tuurlijk moet je soms lekker je hart kunnen luchten, maar ook is het belangrijk om te kijken wat je allemaal nog wel kan en nog wel doet. Het kan altijd erger heb ik ondertussen ook geleerd.
Absoluut waar, maar vergeet niet dat er hier ook mensen zijn die veel zieker zijn dan jij en vrijwel niks meer kunnen en zich de hele dag ellendig voelen. Als ik het me goed herinner kun jij nog wel wat dingen, en dan is het ook makkelijker om positief te blijven.
Voor mij geldt dat ook, maar als ik een paar weken of maanden heel slecht ben, dan ben ik toch ook beduidend minder happy.
Ik ben het met MacM eens, en ik denk dat het ook komt doordat mensen dit forum opzoeken als ze zich niet goed voelen, vanwege de herkenning of de mogelijkheid om je verhaal kwijt te kunnen.
Op de momenten dat je je beter voelt, is de behoefte aan het forum ook niet zo hoog.
MacM schreef:Absoluut waar, maar vergeet niet dat er hier ook mensen zijn die veel zieker zijn dan jij en vrijwel niks meer kunnen en zich de hele dag ellendig voelen. Als ik het me goed herinner kun jij nog wel wat dingen, en dan is het ook makkelijker om positief te blijven.
Voor mij geldt dat ook, maar als ik een paar weken of maanden heel slecht ben, dan ben ik toch ook beduidend minder happy.
klopt ook helemaal.
Echter heb ik ook dagen gehad dat ik niks meer kon behalve strompelen van de bank naar bed en terug. Nu zijn die dagen veel zeldzamer, maar het gebeurd nog wel. Ik denk niet dat het voor mij makkelijker is om postitief te blijven, dan een ander. Ik werk er hard voor om positief te blijven. Als er veranderingen zijn in m'n ziektebeeld, dan kom ik hier weer eens langs. Voor mezelf om te kijken of andere het ook hebben ervaren, maar ook zeker voor anderen die het nog moeten ervaren.
Nieuwe artikelen vind ik ook fijn om te lezen (al zijn de artikelen soms te lang om ze in 1 x goed te lezen en les ik ze in delen lezen )