Carnitine, maar welke dosering? en vergoeding?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

OK uit MGlab kwam verlaage IGA en 2 bacterien die minder zijn. Dus nu aan de pro biotica en over de Iga werd er gezegd dat het te maken met gluten maar dat het al beter is als de vorige onlastingstest.

Vanochtend voor het eerst 2 Carnitine . Direkt weer aan de schijterij. Onrustig en angstig. Grrrr. Was advies van Asje vergeten. Ga ik morgen proberen.

Weet niet of ik de Carnitine nu een dosis hoger zal gaan nemen of niet. Wat doet het eigenlijk op de lange duur met je lichaam??
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Hoi grig,
Zoals je weet ben ik nog steeds tevreden over de carnitine. Ik had ook fikse darmproblemen, maar kreeg door deze pillen juist wat meer verstopping.
Nu is alles redelijk (niet "normaal").
Ik neem ze alleen 's ochtends en tussen de middag, als het lukt een half uur voor het eten op lege maag, 's avonds niet want dan zou het de slaap belemmeren.
Rustig opbouwen, dat weer wel.
En mss verdraag je het nu niet, maar wel als alles wat tot rust is gekomen, hopelijk. Ook kwestie van timing? Toen ik nog instabieler was reageerde ik ook heftig op van alles.
Bevalt je nieuwe huis?
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Hmmm. Ik durf het bijna niet aan om mijn gestel meer te irriteren. Het gaat nu al ongelooflijk.......
Ik was vandaag echt slecht door die ene extra pil. Denk dat ik het op 1 per maaltijd houd. Denk ik. Ugh.

Uhm woon er nog niet. Huis is al van mij maar moet eerst geschildert worden. Ben afhankelijk van vrienden maar het schiet niet erg op. Maar probeer ook niet te klagen want zonder hun zou het helemaal niet gelukt zijn.
Gebruikersavatar
she
Gevorderd lid
Berichten: 1177
Lid geworden op: 24 sep 2010, 16:53

Bericht door she »

Hi Grigor,
Ik ben ff mee gestopt.
Heb het gevoel dat het meer energie uit me haalt, maar energie die er eigenlijk niet is.
Dus ben wel ff gestopt.
Mijn lichaam moet rusten.
ruud vermeulen (zie topic) weet meer over carnitine.
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja. Zo 3x 1 gaat ok. Maar meer schijnt meer stress te geven dan dat het helpt. Maar helemaal zonder krijg ik ook een klap. Maar vraag me ook af of dat er toch iets van gewenning ontstaat aan dit middel.
Gebruikersavatar
lulu
Gevorderd lid
Berichten: 3297
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:03

Bericht door lulu »

Je kan best wel eens gelijk hebben met nu je gestel niet méér te irriteren dan nodig.
Heb ik het begin ook een GAPS-achtig dieet gevolgd, dwz stoofpotjes en soepen van vlees en groenten. Geen granen, suiker, melkproducten etc.. Ik deed het niet superstreng.
Langzamerhand kon ik steeds meer verdragen.

Hoop voor je dat je binnenkort in je huis kan.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Ja ben ook goed aan het eten en dergelijke maar tot nu toe helpt weinig
Inderdaad het constant samen wonen met mensen helpt niet.
Wil vroeger naar bed maar mensen blijven hier langer wakker. Dus ik jammer genoeg ook. Ondanks dat ik probeer te pitten. What can you do?

Anyways wel jammer want voor deze klap ging ik best ok op Carnitine maar was wel chronisch gestresst.
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

C. is lichaamseigen en een soort vitamine dus geen gewenning. Het geeft ook geen energie, het helpt energie omzetten. Vaak hebben we een tekort dus dan is het een aanvulling.

Als je last hebt zou ik niet ophogen, eerst maar 2x1 en niet 's avonds. En bij diarree kaneel.

Laatst verscheen er een artikel dat C. mogelijk aderverkalking zou kunnen bevorderen maar net zo hard verscheen er weer een artikel dat dat ontkrachtte. Een lage dosis kan ook sowieso geen kwaad lijkt me omdat we vaak een tekort hebben. Tot nu toe staat het iig bekend tégen hartkwalen ed.
Life smells...
Gebruikersavatar
bellatordelux
Gevorderd lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 sep 2013, 00:36

Bericht door bellatordelux »

Grigor schreef:Ja. Zo 3x 1 gaat ok. Maar meer schijnt meer stress te geven dan dat het helpt. Maar helemaal zonder krijg ik ook een klap. Maar vraag me ook af of dat er toch iets van gewenning ontstaat aan dit middel.
Hoi Grisha,
Afbeelding
Groetjes Bella
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
Grigor
Gevorderd lid
Berichten: 1418
Lid geworden op: 04 jun 2008, 11:56

Bericht door Grigor »

Precies. Agitation is zeker iets wat ik er van krijg. Wel vervelend want krijg er ook meer energie van op een bepaalde manier. Anyways. Zoals vermeld moet ik het ook niet meer 's avonds nemen.
Ga dat proberen.
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

Tot nu toe staat het iig bekend tégen hartkwalen ed.
Ik ben ook tegen hartkwalen e.d. :-)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

:-) Kun je jou ook innemen?
Life smells...
Gebruikersavatar
luipaardje
Actief lid
Berichten: 458
Lid geworden op: 05 aug 2012, 13:43

Bericht door luipaardje »

Je zou het kunnen proberen :-)
asje
Donateur
Donateur
Berichten: 8649
Lid geworden op: 17 apr 2011, 00:19

Bericht door asje »

Hm, hachelijke exercitie, ik weet niet of ik daaraan begin :?
Life smells...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Hier een amerikaans topic over carnitine.
http://forums.phoenixrising.me/index.ph ... ost-414018

Er wordt nogmaals bevestigd dat mensen die geen carnitine verdragen eerst hun tekorten in vitamine B12 eerst op orde moeten hebben.

Dus methyl B12 5mg, adenosylB12 3mg, l-methylfolaat 800 mcg
Kalium toevoegen als suppletie hartritmestoornissen zou geven

Eerst beginnen met kruimeltje van de vit B12 en andere supplementen.
Dan om de paar dagen opnieuw proberen. Als het goed gaat, kan je langzaam verhogen.

Zo heb ik het ook gedaan en inderdaad, de carnitine verdroeg ik langs geen kanten. Ik had een extreem vit B12 tekort. Binnenkort ga ik het nog eens opnieuw proberen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie