Neuraal therapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

ach Marlène ,wat gruwelijk. :(

ik zou niet weten wat je in zo''n geval zou moeten,

een potje flink vloeken,tegen de machteloosheid.

is het een wilde hond ,of zou hij een eigenaar hebben.

wat jammer de kippetjes brachten jullie juist wat vrolijkheid,en lekkere eitjes.

ik hoop dat het niet een al te grote schok voor je jongste is.

dikke knuffel voor de schrik.

liefs
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
lulu
Gevorderd lid

Bericht door lulu »

Bah wat gemeen, hoewel, gewoon hondeninstinct maar de baasjes zouden toch beter moeten weten! Ken je de baasjes, zijn die benaderbaar?
Zielig voor je kippetjes...
Bij mijn vriendin was het overigens een valkje (of ander roofvliegbeest) die de kippetjes te grazen nam. En ook knagers als wezels etc. opereren meestal 's nachts?
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Melanie
Donateur
Donateur

Bericht door Melanie »

Als je een vemoeden hebt welke hond het heeft gedaan zou ik het baasje erop aan spreken, gewoon zeggen dat je die hond gezien hebt en daarna de kippen dood waren. Ff een foto maken en onder de neus drukken. :roll: soms mag je ook bluffen bij twijfel.

Het is de verantwoodelijkheid van het baasje dat ie beter moet opletten op zijn honden en het voor de volgende keer moet vookomen mochten jullie nog weer kipjes nemen.

S6 ermee. :wink:
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Ik ken die mensen helemaal niet. Er wandelen zoveel mensen in dat bos en ik hou me er zo weinig mogelijk met bezig.

Feit is dat die hond gewoon IN mijn tuin mijn kippen heeft doodgebeten. Hij heeft gebruik gemaakt van een open plek in de heg van mijn buurman. Onze tuinen zijn niet van elkaar gescheiden omdat het een oude wei is en we geen behoefte hebben aan een draad tussen onze tuinen.

Mijn buurman heeft ook grote waakhonden maar die bijten (beten) niet naar mijn kippen. Netjes opgevoed zoals het hoort.

Deze hond liep maar met zijn neus door het veld als een gek alsof ie iets op het spoor was. We weten nu wel wat ...

De politie zei me doodleuk dat ik de naam moet vragen aan die mensen. Alsof ze gaan toegeven dat die hond het gedaan heeft en een idkaart bovenhalen zodat ik klacht kan neerleggen.

Mijn jongste is ontroostbaar en ik vind het gewoon k*t. Had veel liever gehad dat een vos met een vette kip ervan door was dan een hond zonder opvoeding.

Een souvenir van toen ze nog 'jong' waren.
Bijlagen
WP_20130723_010.jpg
WP_20130723_010.jpg (90.55 KiB) 1496 keer bekeken
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

:(
Life smells...
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

:(
Life smells...
Feniks
Vertaler

Bericht door Feniks »

Nou dat lijkt me een duidelijke zaak. Ik kan me voorstellen dat de eigenaren van de hond het zelf ook wel willen weten wat hun hond uitspookt. De kipjes - zulke leuke dieren - krijg je er niet mee terug,

Bij mijn ouders gaan vreemde honden ook achter hun kippen aan. Zit voor geprogrammeerd, (er zijn ook mensen die er last van hebben). Soms gaat dat dan mis voor de kippen. Moeten mijn ouders nieuwe kippen kopen. De ene keer is het verdrietiger dan de andere keer, want de ene kip is de andere niet.

Niet leuk Marlène.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Volgens mij weten de mensen perfect wat die hond heeft gedaan want de tweede kip hebben we teruggevonden aan de parking van het bos.

We wonen hier al 5 jaar en nog nooit is een vreemde hond in onze tuin binnengelopen. Het ligt dus aan de opvoeding van deze hond die niet bij zijn baasjes is gebleven. Hij heeft een braakliggend veld en boomgaard moeten oversteken vooraleer ie tot bij ons is gekomen.

Een opgevoede hond luistert naar een commando. Mijn man is boswachter en wordt elke dag geconfronteerd met mensen die hun hond niet onder controle hebben. Het blijken steevast ook deze mensen te zijn die overtredingen begaan in de bossen met hun dieren net omdat ze hun hond niet in de hand hebben of een andere mening over 'vrijheid' hebben. Dat vossen en ander wild dan nodeloos opgejaagd wordt in natuurreservaten, kan hen worst schelen.

Als deze mensen een beetje fatsoen hadden gehad, hadden ze een briefje met excuses in de bus komen steken de volgende dag. Ben er gewoon nog steeds nijdig om. Een vos gun ik nog een lekker hapje maar dit niet.

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
petraroos
Donateur
Donateur

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

kzie de stoom uit je oren komen :) :wink: Marlène,
en gelijk heb je.

een exuus was het minste wat ze hadden kunnen doen.grrrrr
asosiale mensen.

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Feniks
Vertaler

Bericht door Feniks »

Je hebt helemaal gelijk Marlène! Ik woon in Almere dicht bij een bos waar bevers zitten, en andere bijzondere dieren. Dus verboden voor honden. Wordt duidelijk aangegeven. Heel vervelend als mensen zich daar niets van aan trekken. Ik zeg er meestal wel wat van.

Wat een geweldige baan (ondanks die stomme hondenbaasjes) heeft je man, althans, het lijkt me fijn.
bellatordelux
Gevorderd lid

Bericht door bellatordelux »

Afbeelding
I have no Truth to tell or reveal,
only Insights to share
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Sinds enkele dagen begonnen aan de derde en hopelijk laatste sessie van de AB en Zelitrex kuur. Ik heb er bewust een aantal weken tussengelaten om mijn lichaam wat te laten recupereren van de vorige behandeling. Die was me immers niet zo goed bekomen.

Het moment leek me geschikt omdat mijn vingers weer begonnen pijn te doen sinds ik een virus had opgelopen onlangs. Bovendien zit ik weer met een verandering van mijn "snotneus". Mijn huisgenoten hadden hetzelfde virus maar verder niks.

Het is toch niet te onderschatten zo'n behandeling. De kinesist zag al aan mijn gezicht dat ik het niet ging redden op de loopband :) Blijf jij vandaag maar lekker liggen, zei ie. Daarmee mocht ik alleen maar oefeningen met de bal doen.

Voor diegenen die nog een beetje mobiel zijn en een grote (gym of zit)bal in huis hebben, raad ik volgende oefening aan. Je ligt op je rug en je legt je onderbenen op de bal. Het enige wat je moet doen is met je benen naar links en naar rechts wiegen. Een paar minuutjes. Het doet echt de helft van je lichaam werken op een zachte manier. Borstspieren, buikspieren, bilspieren, bovenbeenspieren, ...

Het effect van de medicatie is extra vermoeidheid, spierpijn en neerslachtigheid, again. Bweerk. Ik moet mezelf echt motiveren om iets te doen om niet somber te worden. Ik ga dan staren naar mijn papieren of "huis"werk en er gebeurt 0 komma 0 ...

josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

Bah, wat een afschuwelijk verhaal over de moord op je kippen......

Houdt moed bij je nieuwe behandeling! Hoelang duurt die?
En wat een goeie oefening....ik heb zo'n bal niet meer, maar ga er weer eentje aanschaffen.
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Top josje, leuke en zachte oefening die bal inderdaad. Je kan 'm zo moeilijk maken als je zelf wil eigenlijk. Een echte ontdekking voor me.

De behandeling gaat toch weer een zestal weken duren denk ik. Gisteren mijn D-phenylalaline genomen en het humeur ging gelijk de goede kant op. Ik moet het echt blijven nemen als ik door die AB niet somber en depri wil worden.

Sinds een week al echt geplaagd door migraine maar heb geen idee wat de oorzaak is. Het kan vanalles zijn. Ik heb een keer mijn medicijn Topamax vergeten in te nemen en toen is het begonnen. Maar ik eet sinds kort ook maïsbrood ipv glutenvrij brood van bij de bio-winkel (dat scheelt me een hoop geld). Sinds een week ook bezig met die medicijnen. Dus het is even koffiedik kijken wat de oorzaak is.

Verder gaat het redelijk. De jongste komt sinds kort zelf met de bus naar huis van school en dat scheelt me toch weer een autorit per dag. Ik weet niet hoe dat voor jullie zit maar autorijden vind ik nog steeds één van de meest vermoeiende zaken.

Mijn uiterlijk gaat met rasse schreden vooruit. Ik zie er echt een pak beter (en een beetje ouder after all) uit.
Wat ook opvallend is na twee kuren AB en Zelitrex, mijn dikke aders die mijn armen, handen, voorarmen en voeten "ontsierden", zijn zo goed als weg. Het zijn meestal dunne blauwe lijntjes nu. Tijdens de dag zwellen ze nog eens op maar niet meer constant.

Ik ben zeker 4 kilo bijgekomen sinds december jl. Meer moet er niet meer bijkomen of ik zal nieuwe broeken moeten aanschaffen :)

lulu
Gevorderd lid

Bericht door lulu »

Succes marlene.
En je was al zo'n beauty. En als we taminiau kunnen geloven dan worden we er alleen mooier op als we geleefd hebben. En geleefd, dat hebben we, op onze manier. En gestreden.
STOP de mishandeling van ME patiënten!
Plaats reactie