Carnitine, maar welke dosering? en vergoeding?

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Het gaat weer niks voor mij zijn :(
Na 10 dagen meer spier-en gewrichtspijn.

Vanwege zijn vet verbrandende werking wordt deze stof ook voor gewichtsverlies gebruikt en als »Fatburner« aangeduid.

Zou dat de rede zijn ? Ik heb geen vetverbrander nodig :roll:
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
daisy86
Actief lid

Bericht door daisy86 »

Ik werd er juist iets zwaarder van, dus vet verbranden doet het bij mij niet vrees ik ;)
Kan de spier en gewrichtspijn niet door iets anders komen?
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Zou echt niet weten van wat.

Zag het 5 min geleden nog bij dr Oz : een aanrader om je metabolisme te boosten !
Nog beter als je het samen met vit C neemt.

Time For Lyme BE-NL
daisy86
Actief lid

Bericht door daisy86 »

Ik neem carnitene en vit. C en ik verbrand traag, volgens Dr. Visser kon je er inderdaad wat zwaarder van worden.
Misschien kan iedereen er anders op reageren, de 1 afvallen en de ander aankomen.
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Nou meestal krijgen mensen last van diarree maar wat wil het geval ik krijg last van obstipatie :?: vreemd toch?
louisa
Gevorderd lid

Bericht door louisa »

Hier ook diarree al bij de 1e tablet, na wennen bij de 2e weer, kan nu al een tijd maar niet naar de 3e tablet komen die ik eigenlijk moet nemen.
Pfff, dat gaat het bij mij dus niet worden met 12, 20, of nog meer van deze tabletten per dag :wink:......

Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
jaimee
Beginner

Bericht door jaimee »

Sterre, ik blijf het gebruiken in de hoop dat het misschien toch wel gaat aanslaan. Een andere optie is er nog niet. Ik mag donderdag weer naar dokter Visser. Dan gaan we het verder bespreken. Maar ik denk dat het belangrijker is dat je in balans bent met wat je doet en wat de gevolgen zijn. Dit om je leven toch zo aangenaam mogelijk te maken. Je moet dealen met e energie die je hebt. En denk goed na wat je ermee doet.
veni... vidi... vici?
jaimee
Beginner

Bericht door jaimee »

Daisy86, ik word er ook zwaarder van. Ben inmiddels al 13 kilo aangekomen..
veni... vidi... vici?
zeeman
Actief lid

opties

Bericht door zeeman »

jaimee schreef:Sterre, ik blijf het gebruiken in de hoop dat het misschien toch wel gaat aanslaan. Een andere optie is er nog niet. Ik mag donderdag weer naar dokter Visser. Dan gaan we het verder bespreken. Maar ik denk dat het belangrijker is dat je in balans bent met wat je doet en wat de gevolgen zijn. Dit om je leven toch zo aangenaam mogelijk te maken. Je moet dealen met e energie die je hebt. En denk goed na wat je ermee doet.
Hoi, er zijn meer opties hoor, om je energie te boosten. Je kunt Ribose proberen (aanrader), een goed vitamine-B complex (citroenzuur-cyclus!), Co-Enzym Q10, L-Glutamine..... Niet iedereen reageert hetzelfde op bepaalde stofjes, wat voor de een werkt kan voor de ander niet werken.
jaimee
Beginner

Bericht door jaimee »

Fijn die aanvulling. Q10, vit. B, vit. C etc. zijn bij mij allemaal al de revue gepasseerd. Geen effect. Ik spreek vanuit mijn eigen ervaringen en situatie. De volgende stap hoor ik donderdag.
veni... vidi... vici?
zeeman
Actief lid

Ribose

Bericht door zeeman »

jaimee schreef:Fijn die aanvulling. Q10, vit. B, vit. C etc. zijn bij mij allemaal al de revue gepasseerd. Geen effect. Ik spreek vanuit mijn eigen ervaringen en situatie. De volgende stap hoor ik donderdag.
Zo, dan ben je net als ik al even aan het proberen en zoeken. Ik heb door de jaren heen gemerkt dat soms het ene werkt en soms het anderen. Via mijn therapeut heb ik bijv. in 2007 Super multi voor volwassenen voorgeschreven gekregen van Biovitaal. Ook hun vitamine-B complex trouwens. Die kun je zonder voorschrijft van een therapeut niet kopen omdat er actieve b-vitaminen inzitten. Maar dat zijn dus net even andere pillen dan bijv. die van het kruidvat, deze zijn veel sterker. Na een vervelende infectie van een half jaar terug ben ik weer aan het tobben. Mijn therapeut nu helpt me met Ribose, Q10, acetyl-l-carnitine (dat is net even anders dan alleen l-carnitine) en dat slaat goed aan. Maar op de zwakkere dagen of bij spijsverteringsproblemen zakt mijn energie ook weg. Als je al zoveel geprobeer hebt en je wilt doorgaan kun je ook nog magnesium proberen, die heeft ook voor energie een duidelijk functie. En Ribose, moet je maar eens zoeken op het forum hier. Het is hét "geheime" wapen van Jacob Teitelbaum van From Fatiqued To Fantastic. Gemiddeld ervoeren de proefpersonen een energie toename van 40% na enkele weken gebruik. En dat van een simpel suiker. Misschien het proberen waard???
daisy86
Actief lid

Ribose

Bericht door daisy86 »

Daisy86, ik word er ook zwaarder van. Ben inmiddels al 13 kilo aangekomen..
Wow, dat is wel veel.
Bij mij is het gelukkig (nog) maar 3kg.
Ik ben er heel even mee gestopt en toen viel ik gelijk ook weer wat af, maar het zat er ook zo weer aan toen ik weer begon.
Ik ben ook eens 10kg aangekomen van heel kort gebruik van anti-epileptica, die ben ik nu nog niet kwijt (maar gelukkig kon ik dat goed hebben, was voorheen te mager).
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

Pfff 13 kilo echt niet leuk.
Hoop niet dat dat gaat gebeuren eigenlijk.
Ik heb het er alleen voor over als ik er ook echt beter van wordt maar als ik niet veel merk dan gooi ik ze er weer af hoor.
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Ikke 2 kg kwijt :(
Nu 2 dagen gestopt en spier- en gewrichtspijn is al veel beter.

Time For Lyme BE-NL
sterre
Gevorderd lid

Bericht door sterre »

@ Senna; dan mag je wel twee kilo van mij goed? :wink:
Plaats reactie